תפריט עמוד

אל על עותרת לבג"ץ נגד היתר לטוס במסלול מקוצר

אל על הגישה עתירה לבג"ץ כנגד האישור לאפשר לחברות תעופה זרות לטוס לישראל במסלול מקוצר, כל עוד לא יותר הדבר גם לחברות תעופה ישראליות. העתירה באה בעקבות האישור של ערב הסעודית לאייר אינדיה לטוס בשמי הממלכה, דבר האסור על טיסות של אל על

חברת אל על הגישה עתירה דחופה לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין ד"ר אביגדור קלגסבלד ואמיר שרגא, כנגד האישור לאייר אינדיה להפעיל את הטיסות לישראל במסלול המקוצר החסום בפני אל על. העתירה הוגשה כנגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, מנהל רשות התעופה האזרחית, שר התחבורה ואייר אינדיה.

לאחרונה העניקה הממלכה הערבית הסעודית לחברת התעופה אייר אינדיה אישור המתיר לה לטוס לישראל מעל שטחי ערב הסעודית, אף שעד כה לא הותר מעולם לאף כלי טיס שהמריא אל שדה תעופה בישראל או ממנו לטוס בשמי הממלכה. מדובר במהלך פורץ דרך במערכת היחסים הבלתי רשמית שבין ישראל לערב הסעודית. ההיתר, שניתן על ידי ערב הסעודית לאייר אינדיה, עשוי לשמש תקדים להיתרים נוספים לחברות תעופה זרות אחרות לטוס בנתיבים מעל ערב הסעודית, אשר מקוצרים באופן משמעותי מהמותר לחברות תעופה ישראליות.

אלי דפס, יו"ר אל על, וגונן אוסישקין, מנכ"ל אל על במסיבת עיתונאים

אלי דפס, יו"ר אל על, וגונן אוסישקין, מנכ"ל אל על במסיבת עיתונאים | צילום: סיון פרג'

רשות התעופה האזרחית של ישראל התירה לאייר אינדיה להפעיל את המסלול המקוצר בין ישראל להודו תוך טיסה מעל ערב הסעודית, על אף שמסלול זה חסום לטיסות חברות תעופה ישראליות.

בעתירה לבג"ץ אל על מעלה כמה טיעונים משפטיים התומכים בעמדתה כנגד האישור לאייר אינדיה להפעיל את הטיסות במסלול המקוצר החסום בפני אל על. בין השאר, נכתב בעתירה כי בהחלטת ממשלת ישראל ב-1994 להפריט את אל על נקבע כי יהיה "שוויון הזדמנויות בין חברות התעופה הישראליות לבין חברות התעופה הזרות על בסיס תחרותי" ולהבטיח "עידוד תחרות בריאה והוגנת". כל עוד לא ניתן היתר מערב הסעודית לאל על, מתן היתר לחברת תעופה זרה לטוס בנתיבים מקוצרים החסומים בפני אל על היא ההיפך מ"שוויון הזדמנויות" וההיפך מ"בסיס תחרותי", ועל כן איננה חוקית איננה הוגנת ואינה שוויונית.

מפת מסלולי טיסה מהמזרח לישראל. באדום, המסלול המקוצר, בירוק המסלול של טיסות אל על

מפת מסלולי טיסה מהמזרח לישראל. באדום, המסלול המקוצר, בירוק המסלול של טיסות אל על

יתרה מזו, על פי הוראות דיני התעופה בישראל, מנהל רשות התעופה האזרחית בישראל חייב לסרב להעניק לחברות תעופה זרות (כמו אייר אינדיה) היתרי הפעלה המאפשרים להם לטוס אל ישראל וממנה בנתיבים החסומים בפני חברות תעופה ישראליות, וזאת בשל שני הסכמים בינלאומיים בהם התקשרה מדינת ישראל.

בתמונה הפותחת: מטוס הדרינליינר הרביעי של אל על נוחת בישראל | הצילום באדיבות אל על
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.