תפריט עמוד

אלבומי תמונות, הדור הבא

מאז שהמצלמה הדיגיטלית השתלטה על העולם הפכו אלבומי התמונות הישנים לפריט כמעט אספני. למי שרוצה לשחזר את חוויית הדפדוף הנוסטלגית באלבום בערב שישי מוצע שירות חדשני, המאפשר להפוך בקלות את הצילומים הדיגיטליים לספר מודפס בעיצוב אישי

בעבר, לא כל כך מזמן, לכל ילד כמעט היה אלבום תמונות. אולי עדיין יש לכם כמה כאלה בבית: אלבום השנה הראשונה, עם מוצצים וחיתולים וכפות הרגליים הזעירות שלכם שהולכות לאיבוד בתוך נעלי הבית הענקיות של אבא; אלבום תמונות משפחתי, עם רגעי השמחה והמבוכה של אבא ואמא ושלכם; אלבום מהטיולים השנתיים עם הכיתה או תנועת הנוער; אלבום הבר-מצוה, עם החברים של ההורים שאתם בכלל לא מכירים; אלבום מהצבא, אלבום מהטיול הראשון לצרפת, מהטיול הגדול שאחרי הצבא, אלבום חתונה… זוכרים?
אלבומים המונחים אחר כבוד על שולחן הקפה בסלון, מזכירים בנוסטלגיה ימים עברו, הם עולם הולך ונעלם. בחמש השנים האחרונות נמכרו בישראל כ-600 אלף מצלמות דיגיטליות. ומאז שהמצלמה הדיגיטלית דחקה הצדה את מצלמת הרפלקס, מי בכלל מפתח תמונות או מדפיס אותן? אז נכון, יש עדיין כמה פריקים של אותם אלבומים – שממש מתים על דפים דביקים ושכבת הגנה מניילון או על כיסים שקופים בגודל התמונות שהם מדפיסים. אבל רוב האנשים מורידים מהמצלמה הדיגיטלית אל המחשב האישי מאות על גבי מאות

עם כל הכבוד לקידמה ולטכנולוגיה, אולי דווקא בגללן, אין כנראה תחליף לחוויית הדפדוף הפיזי בערב שבת, עם המשפחה או עם קבוצת חברים | צילום: יח"צ

של תמונות, השוכבות להן בנחת ובאין מפריע אי שם, באחת מספריות התמונות.
מתי באחרונה ישבתם עם חברים או בני משפחה וצפיתם בתמונות הדיגיטליות שהורדתם למחשב האישי? במקרה הטוב, העברתם חלק מהתמונות לאלבומים דיגיטליים ברשת, שבאמצעותם אפשר "לדפדף" כביכול באלבום וירטואלי. אבל זה לא זה. כי עם כל הכבוד לקידמה ולטכנולוגיה, אולי דווקא בגללן, אין כנראה תחליף לחוויית הדפדוף הפיזי בערב שבת, עם המשפחה או עם קבוצת חברים. את זה הבינו גם כמה חברות מסחריות, המציעות תוכנות ושירותים שבעזרתם תהפכו את האוסף הממוחשב שלכם לאלבום תמונות מסוג חדש, שאפשר להחזיק אותו ביד; תהיו המוציאים לאור של עצמכם, ותייצרו את הדור הבא של אלבומי הצילומים: ספרים של תמונות דיגיטליות בעיצוב עצמי.

שגר והדפס
ככה זה עובד: בשלב הראשון מורידים בחינם תוכנה; בשלב השני עורכים בעזרתה את הספר. התוכנה, שמדברת אתכם בשפה המוּכרת של חלונות, מאפשרת לבחור בגודל הספר, בסגנונו העיצובי, בסוג הכריכה ובמספר העמודים; לגרור בעזרת העכבר תמונות מהספריות השונות במחשב שלכם ולמקם אותן בספר שאתם מעצבים; להוסיף כיתובים כרצונכם בגופנים שתבחרו; לבחור רקע לכל עמוד בנפרד; להיות יצירתיים מאוד בעיצוב ובשילוב טקסט ותמונה; לשחק בגודל התמונות (למשל, ליצור בדף אחד תמונה על פני עמוד שלם, ובעמוד שמולו – פסיפס מעשרות תמונות קטנטנות); לבחור מקטעים מתוך תמונות (למשל, רק את הראש והקרניים שעשיתם מעל הראש של אמא), ועוד ועוד.
בכל שלב בעריכה אפשר לשמור את הספר ולהמשיך בעיצוב בזמן אחר. כאשר סיימתם את מלאכת העיצוב מגיעים לשלב השלישי, והאחרון: בלחיצת כפתור משגרים את הספר הערוך לחברה שסיפקה לכם את התוכנה, זו מעבירה אותו להדפסה דיגיטלית ולכריכה, ובסיום התהליך, בחלוף כמה ימים, גובה מכם כסף ושולחת את האלבום לביתכם.
התוצאה המתקבלת קלה (פיזית) בערך פי שישה מאלבום כיסים תפוח; אפשר להזמין כמה עותקים שרוצים ולחלק לחברים ומשפחה; הכנת האלבום יכולה להיות חוויה יצירתית ומגבשת, ואם זה לא מדליק אתכם, יש חברות שמציעות אפילו לסדר לכם את התמונות. הפקת ספרי תמונת פשוטים יחסית ובגודל סביר תחייב אתכם להיפרד מ-300-75 שקלים, אבל השמים הם הגבול (על כריכה מעור חשבתם?). חשוב לזכור רק שהתוצאה המתקבלת היא ספר ובו צילומים המודפסים בשיטה דיגיטלית על נייר. אם אתם מתגעגעים לריח ולמגע של נייר הצילום, סורו למעבדות הצילום שבהן מפתחים ומדפיסים צילומים כמו פעם. עדיין יש כמה כאלו.

אתרים של חברות בישראל המציעות שירותים כאלה לחובבים:

www.lupa.co.il

www.picabook.co.il

אתר מעולה נוסף, למקצוענים. באנגלית: www.proalbum.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.