תפריט עמוד

אישה בשטח – מיתוסים על מסעות נשים

"לפני שאת יוצאת למסע שטח נשי את צריכה להיות בכושר גופני מעולה, לדעת לנהוג ברכב שטח ולהיות חדורה ברוח תחרותית" - עד כמה המיתוסים האלה נכונים והאם הם מונעים מאיתנו להתנסות בחוויות חדשות? האמת על מסעות מאגמה צ'אלנג'

זה רק למפורסמות? צריך להיות בכושר מטורף? חובה לדעת לנהוג בג'יפ? להצליח להדליק אש בעזרת חיכוך של אבני צור? לאורך השנים נוצרו מיתוסים רבים על מסעות לנשים, עד שקשה לדעת מה נכון ומה שגוי. הנה כמה מיתוסים שהגיע הזמן לשבור על העובדות בשטח.

מיתוס 1: צריך להיות בכושר גופני מעולה
לשמור על כושר גופני זה תמיד מבורך, אבל אפשר להסתדר במסע גם בלעדיו. לא שיש לנו משהו נגד ריצת בוקר בפארק או רכיבה על אופניים בשעת ערב, אבל המסע הזה מותאם לכל אישה – כמוני וכמוך. מה שכן, כדאי מאוד להכין את הרגליים: את הולכת לרקוד הרבה ולצחוק המון. וצחוק, כמו שאומרים, יפה לבריאות ומצוין לשרירי הבטן ולעור הפנים.

מיתוס 2: המסע מיועד רק לבעלות ג'יפים
ממש לא. כמו בהרבה דברים בחיים, גם בנהיגת שטח יש דרגות שונות. אנחנו בחרנו בדרגת כיף… מסלולי השטח נבחרים כך שאפשר יהיה ליהנות ולהתרגש, לשלוט בהגה ולהרגיש חווית אתגר בתוואי שאין בו סיכון ושאינו מחייב ניסיון מוקדם בנהיגת שטח.

מיתוס 3: רק מפורסמות יוצאות למסע
אז נכון שריטה מפורסמת וכך גם קרנית גולדווסר וענת הראל ועוד נשים מדהימות שהצטרפו למסעות. אבל המסע פתוח לכל אישה, בין אם היא זמרת מצליחה, מתכנת מחשבים או גננת. אם לא מבקשים ממך חתימה שאת באה לאסוף את הילדה מהגן זה לא אומר שלא מגיע לך לצאת למסע של מאגמה. וכך גם אם קוראים לך ריטה.

מסע מגאמה צ'אלנג' בסרביה. דרכי שטח מלהיבות בנופים מפתיעים  

מיתוס 4: זה מסע תחרותי
בדיוק ההפך. אחד הדברים שמאגמה גאה בהם הוא האווירה המיוחדת שנוצרת בין המשתתפות במהלך המסע: אווירה של עשיה, פרגון ונתינה. בסוף המסע המשתתפות בוחרות צוות אחד שתרם במיוחד להצלחת המסע. הצוות הזה מקבל מחיאות כפיים סוערות וגם צ'ופר של טיול שטח בירדן.

מיתוס 5: כדי להתקבל צריך פרוטקציה
באמת שלא. את לא צריכה להתקשר לחברה, שגיסתה היתה בצבא עם השכנה של זאת שממיינת… ממש לא. המיונים לקראת המסע חשובים כדי להבטיח שבמסע של החיים יהיו איתך אחלה נשים. לא חשוב הגיל, המקצוע, המצב המשפחתי או מקום המגורים – חשוב שהן אחלה. ובשביל זה לא צריך פרוטקציה.

מיתוס 6: מפחיד לטייל רק עם נשים
את הרי יודעת שזה לא ככה. העולם שלך, העולם של נשים, הוא הרבה יותר ממתכונים ורכילות. דווקא במקום שבו יש רק נשים, הסטריאוטיפים שלנו על עצמנו נשברים ואת מגלה שחברת נשים היא חברה מרגשת, מסעירה, מחבקת, מכילה ומצחיקה. את תגלי נשים מופלאות ומעוררות השראה, ואת אחת מהן.

מי אמר שלא כיף לטייל רק עם נשים? חברת נשים מרגשת, מחבקת, מכילה וגם מצחיקה 

מיתוס 7: זה עולה המון כסף
את הרי יודעת כמה כסף את מוציאה על המון דברים, לא הגיע הזמן להשקיע בדבר חשוב לא פחות – בעצמך? נכון שמדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת, אבל אפשר לפרוס את התשלום להמון תשלומים וכדאי לך גם לבדוק מה את מקבלת בתמורה לתשלום, בהשוואה לטיולים אחרים ובכלל. והכי חשוב: זה החלום שלך ואין לו מחיר.

מיתוס 8: המסע לא מתאים לנשים דתיות
ממש לא נכון. אנחנו שמחות להוציא שוב ושוב מסעות משותפים שמותאמים גם לנשים שומרות מסורת. במסע משותף יוצאות יחד נשים חילוניות, דתיות ושומרות מסורת שלומדות להכיר זו את עולמה של זו. המסלול מותאם לזמני כניסת השבת, האוכל במסע כשר והערך המוסף הוא שיח מרתק וסבלנות.

מיתוס 9: מאחורי הקלעים הגברים עושים הכל
יש מי שמתקשה להאמין שאישה אחת יכולה להוביל שיירה של ג'יפים. במציאות, היא באמת לא לבד. יש איתה צוות עצום של אנשי מנהלה, רפואה, ליווי, הפקה וכדומה, שכולם חשובים להצלחת המסע. חלקם גברים, רובן נשים וכולם מסייעים להצלחת המסע.

מיתוס 10: החוויה הזאת תשנה אותך
כל חווית חיים משמעותית גורמת לשינוי – זיכרונות מקסימים, חוויות לא מוכרות, חברות חדשות, תמונות משגעות, תובנות על היכולות שלך ועל מי שאת. אל תשתני, תמשיכי להיות נהדרת, ובואי.

ועוד מיתוס אחד אחרון: זו חוויה של פעם בחיים. נכון, זו באמת חוויה של פעם בחיים, אבל יש לא מעט נשים שחוות אותה שוב ושוב. גם כי הכיף הזה קצת ממכר וגם כי מאגמה זו קהילה שנפגשת ועושה דברים לאורך כל השנה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.