תפריט עמוד

אירופה – ציידת הלווייתנים הגדולה בעולם

מי הם ציידי הלווייתנים הגדולים ביותר? מקובל לחשוב שיפן גורמת את עיקר הנזק. השבוע התברר שכמה ממדינות אירופה יוצרות את הסיכון הגדול ביותר לאוכלוסיית הלווייתנים. עונת הציד נפתחת השבוע והדאגה ממשית ביותר.

פרסומים בעיתונות באירופה מצביעים על כך שמדינות היבשת מתכננות לצוד בשנת 2009 יותר לווייתנים מיפן. הסיבה העיקרית לעלייה המשמעותי במספרי הלווייתנים שיצודו השנה נעוצה כנראה במשבר הכלכלי. כדי לכסות הפסדים בתחומים אחרים העלו כמה מן המדינות את המכסות של הלווייתנים שיצודו.
נורבגיה, דנמרק ואיסלנד הצהירו שיצודו במהלך העונה שנפתחת השבוע 1478 לווייתנים. יפן, שנחשבת למדינה בה צדים הכי הרבה לווייתנים, תלכוד ותהרגו השנה "רק" 1280 לווייתנים. נתון זה מעיד על גידול של 20 אחוזים בציד הלווייתנים בידי ספינות אירופיות.
נורבגיה היא ציידת הלוויתנים הגדולה ביותר. ספינותיה יצודו השנה 885 לווייתנים. כמעט כל בשר הלווייתנים ביצוד באירופה יישלח ליפן.
המדינה הסיאתיתמסווה כבר יותר מעשרים שנה ציד מסחרי תחת מעטה של ציד לצורכי מחקר. השנה יצודו היפנים 850 מן היונקים הענקיים במים של אנטארקטיקה ועוד 400 באוקיינוס השקט. היפנים אמנם ביקשו אישור למספר קטן יותר של לווייתנים לעומת השנה שעברה, אבל רצים לקבל מכסה גדולה יותר במים שסמוכים לאיים היפניים.
עיקר הלחץ האירופי מופעל דווקא על איסלנד. הסיבה פשוטה – מדינה זו ממתינה לדיון בבקשתה להצטרף לאיחוד האירופי. היטים כבר הודיעו שללא התחייבות מפורשת של האיסלנדים להפסקת ציד הלווייתנים לא יתמכו בשום אופן בצירופם לאיחוד. עצומה שהופצה בביטינה קוראת לאירופים להחרים את התיירות באיסלנד ולא לנסוע לבקר שם עד שתפורסם התחייבות להפסקת הציד. חרם התיירות הוא חלק מן האמצעים שנוקטים כמה ארגוני סביבה כדי להבהיר שהפסקת הציד תשתלם למדינות שעוסקות בכך הרבה יותר מהמשכו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.