תפריט עמוד

אירופה מחוץ למסלול: יעדים מומלצים לטיול

למרות שזה נראה שאין אף פינה באירופה שהתיירים לא הגיעו אליה, יש עדיין מקומות בהם אפשר ליהנות מקצת יותר אותנטיות וקצת פחות המולה הנה חמישה יעדים כאלה ברחבי אירופה שתשמחו לגלות בחופשה הבאה

לפעמים נראה שכמעט ולא נותרו מקומות באירופה שלא נכבשו על ידי המוני התיירים. חדוות הגילוי של מקום חדש והשמחה לחזור לעיר אהובה קצת נפגמות, כשצריך לעמוד בתורים ארוכים, לשמוע רק אנגלית בכל מקום, לאכול במלכודות תיירים ולא לפגוש את היעד האותנטי שאנחנו כל כך רוצים לראות.
אבל גם באירופה יש עדיין מקומות שנשארו קצת מחוץ לרדאר. לפעמים אלו מקומות שרק המקומיים מכירים, לפעמים אלה מקומות שהתיירים מגיעים אליהם, אבל לא במסות המוניות. קצת כמו שרומא היתה לפני כמה עשורים – מתוייר, אבל נסבל.

אספנו בשבילכם כמה מקומות כאלה, כולם נפלאים אך לא עמוסים מדי. הנחמד הוא שלא תצטרכו להרחיק יותר מדי – כולם קרובים יחסית לערי תיירות מרכזיות, כך שאם תתגעגעו להמולה ולאקשן, כל מה שתצטרכו לעשות זה לעלות על רכבת.

בולוניה, איטליה

כל מי שהיה אי פעם ברומא, ונציה או פירנצה יודע שאיטליה היא מדינה נפלאה שיש לה בעיה אחת גדולה – התיירים. החדשות הטובות הן שבבולוניה זה פחות מורגש. היא נחשבת ליעד למתקדמים, אלו שכבר ראו את האתרים המרכזיים באיטליה, ובדיוק בגלל זה אנחנו אוהבים אותה. יש בה את כל החן של ערים איטלקיות אחרות אבל אפשר להרגיש בה כמו מקומי ולא כמו תייר. העיר האלגנטית מחולקת לשניים – חלק מודרני, הגדוש במפעלי הייטק לצד מוזות תרבות כמו תיאטראות ובתי אופרה, וחלק עתיק, בו שוכנת האוניברסיטה העתיקה באיטליה. זהו אזור סטודנטיאלי המתאפיין בבתים ימי ביניימיים הבנויים מאבן טרקוטה אדמדמה ובפיאצות מלאות חיים. בכל אחד מחלקי העיר תיהנו ממסעדות משובחות, מהטובות באיטליה.

בפיאצה מאג'ורה בבולוניה אפשר לצפות בעוברים ושבים ולהתרשם מבתי הטרקוטה הימי ביניימיים

בפיאצה מאג'ורה בבולוניה אפשר לצפות בעוברים ושבים ולהתרשם מבתי הטרקוטה הימי ביניימיים

מה עושים בבולוניה? טיול באכסדרות המקושתות שהוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, טיפוס ב-498 המדרגות המובילות לראשו של מגדל אסינלי ממנו ניתן להשקיף על העיר, צפייה בעוברים ושבים בפיאצה מאג'ורה, אחת הכיכרות הגדולות באיטליה המוקפת בארמונות, ביקור במוזיאון לאמנות מודרנית וכמובן, סיור קולינרי בשווקים וטעימה של של ספגטי בולונז. ואם אתם מעדיפים להימנע מוונציה, תשמחו לגלות שבולוניה מרושתת ב-60 ק"מ של תעלות שמזמינות לטיול רומנטי הרחק מההמונים.

מתגעגעים להמולה? נסיעה של 40 דקות ברכבת תוביל אתכם לפירנצה היפה.

סיור קולינרי הוא אחת מהחוויות שאין להחמיץ בבולוניה | צילום: javarman, שאטרסטוק

סיור קולינרי הוא אחת מהחוויות שאין להחמיץ בבולוניה | צילום: javarman, שאטרסטוק

דרזדן, גרמניה

בירתה הבארוקית של מדינת סקסוניה, השוכנת לגדות נהר האלבה, היתה מקום מושבם של מלכי סקסוניה ואחת הערים המפוארות באירופה. העיר נחרבה לחלוטין בעקבות הפגזות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, אבל בהמשך רבים מבתיה העתיקים וארמונותיה שופצה והיא חזרה לימי הזוהר שלה.

העיר העתיקה של דרזדן היא אחת מהיפות באירופה

העיר העתיקה של דרזדן היא אחת מהיפות באירופה

מה עושים בדרזדן? שני האתרים החשובים בדרזדן הם כנסיית גבירתנו, מהמפוארות באירופה, והארמון המלכותי  שהמוזיאונים שלו גדושים באוצרות – מיצירות אמנות אירופית, דרך תכשיטי הכתר ועד לתצוגת הנשק והשריונות של דרזדן.  ארמון נוסף שכדאי לבקר בו הוא ארמון צווינגר (Zwinger), ארמון בארוקי מרהיב מהמאה ה-18 ובו אוסף הפורצלן של דרזדן ואוסף של יצירות מופת של אמנים אירופיים כמו רפאל, טיטיאן ורמברנדט. בנוסף, דרזדן היא עיר ירוקה עם המון פארקים וגנים יפים כמו הגנים היפהפיים של ארמון Pillnitz והגן היפני. מלבד זאת, אין להחמיץ שייט על נהר האלבה.

מתגעגעים להמולה? פראג מרוחקת כשעתיים נסיעה ברכבת וכך גם ברלין.

ארמון צווינגר בדרזדן. העיר גדושה בארמונות ובגנים יפים

ארמון צווינגר בדרזדן. העיר גדושה בארמונות ובגנים יפים

קואנקה, ספרד

העיר הקטנה ששוכנת במחוז קסטיליה -לה מנצ'ה, דרומית-מזרחית למדריד, היא אתת מהפנינים החבויות של ספרד. העיר העתיקה שלה שוכנת על מצוק מעל הנהרות וקאר וחוקאר, ובתיה נראים כתלויים בין שמיים וארץ. הנופים היפים, הארכיטקטורה הייחודית וההיסטוריה העשירה הופכים את העיר לכזו שכדאי להקדיש לה תשומת לא לא פחות מלערים גדולות ונוצצות כמו ברצלונה או מדריד.

הבתים התלויים מעל המצוק בקואנקה

הבתים התלויים מעל המצוק בקואנקה

מה עושים בקואנקה? מלבד תצפית על הבתים התלויים וצילום שלהם מכל זווית אפשרית, מומלץ לטייל ברחוב אלפונסו השמיני המשובץ בבתים בשלל צבעים, לטפס לראש מגדל Mangana וליהנות מתצפית על העיר, להתרשם מפלאזה מאיור ומהקתדרלה הגותית שבה, לטייל במנהרות התת קרקעיות ששימשו כמקום מסתור בתקופת מלחמת האזרחים ולבקר במוזיאוני העיר, בהם המוזיאון הפלאונתולוגי ומוזיאון המדע.

מתגעגעים להמולה? מדריד מרוחקת כ-170 ק"מ.

הבתים הצבעוניים ברחובות העיר העתיקה של קואנקה

הבתים הצבעוניים ברחובות העיר העתיקה של קואנקה

 

מתאנה, יוון

חצי האי הגעשי שבחבל הפלופונז, מדרום לאתונה, יאפשר לכם ליהנות מיוון אחרת, אותנטית, שרק תיירים מעטים גילו (רובם המוחלט של המבקרים במקום הם אתונאים). חצי האי הוא למעשה הר געש שהתרומם מן הים, ולבד מן מ-32 מכתשים געשים וכן מעיינות חמים, תוכלו ליהנות כאן מכל מה שהופך את יוון לאהובה כל כך – צמחייה צפופה, כפרי דייגים זעירים, חופים מקסימים, שרידים ארכאולוגיים ושלווה למכביר.

נוף של הר הגעש במתאנה

נוף של הר הגעש במתאנה

מה עושים במתאנה? מטפסים לראש הר הגעש, מבקרים באקרופוליס של מתאנה, רוחצים במרחצאות החמים או בחופי הים, מטיילים בטיילת של העיר הקטנה מתאנה, מטיילים בכפר קיפסלי שהזמן כאילו עצר בו מלכת,  מבקרים ואוכלים ארוחות דגים בטברנות המקומיות והכי חשוב – לא עושים כלום.

מתגעגעים להמולה? שייט במעבורת יוביל אתכם תך כשעה לנמל פיראוס באתונה.

מתאנה. אפשר לרחוץ בחופים ובבריכות החמות ולתפוס שלווה | צילום: Alika Obraz

מתאנה. אפשר לרחוץ בחופים ובבריכות החמות ולתפוס שלווה | צילום: Alika Obraz,שאטרסטוק

ברטיסלבה, סלובקיה

בירת סלובקיה היא אמנם יעד מתוייר, אך ביחס לבירות השכנות, וינה ובודפשט, היא הרבה יותר קטנה ושלווה. רבים המטיילים מגיעים אליה ליום אחד מווינה או מבודפשט, ורק מעטים נשארים לישון. למה לא לעשות את זה הפוך? לקבוע את ברטיסלבה (שהמחירים בה הרבה יותר זולים) כבסיס, לטייל בעיר היפה ובסביבתה ולתפוס רכבת להונגריה או לאוסטריה? תוכלו להיות בטוחים שהעיר ההיסטורית הטובלת בירוק תשבה את לבכם ושאם רק תרצו, לא תשתעממו כאן לרגע.

הטירה החולשת על ברטיסלבה היא אחד מסמליה של העיר

הטירה החולשת על ברטיסלבה היא אחד מסמליה של העיר

מה עושים בברטיסלבה? אם יש אתר אחד שאין להחמיצו הרי שמדובר בטירה החולשת על העיר. מלבד נוף נפלא של העיר תוכלו לבקר כאן במוזיאון ההיסטוריה. העיר העתקה של ברטיסלבה גדושה בכנסיות וארמונות, ואילו אחד האזורים התוססים בעיר הוא הטיילת שעל גדת הדנובה. האזור גדוש בבתי קפה, מסעדות וברים, וכאן נמצא גם מרכז הקניות Eurovea.

מתגעגעים להמולה? נסיעה בת שעה ושבע דקות ברכבת תיקח אתכם לווינה, בעוד שנסיעה של כשעתיים וחצי תביא אתכם לבודפשט.

תענוג לשוטט ברחובות העיר העתיקה של ברטיסלבה | צילום: Kiev.Victor, שאטרסטוק

תענוג לשוטט ברחובות העיר העתיקה של ברטיסלבה | צילום: Kiev.Victor, שאטרסטוק

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.