תפריט עמוד

אירופה למשפחות ברכבי שטח

האביב הוא זמן נהדר לצאת לטיול משפחתי בחיק הטבע האירופי: הפסגות הגבוהות עדיין מושלגות, העמקים מנוקדים בפריחות ודרכי השטח ההרריות ריקות מהמוני מטיילים. הצעות לכמה יעדים נפלאים לטיולי ג'יפים למשפחות

חופשת פסח, שנמתחת על פני שלושה שבועות שלמים, היא זמן אידיאלי לפנות קצת זמן מהעבודה והעיסוקים ולצאת לטיול משפחתי באירופה. מזג האוויר מתחיל להתחמם, אבל עדיין יש שלג בפסגות הגבוהות, ניצני הפריחה מכסים את העמקים בפלומה צבעונית, והכי טוב – אין המוני מטיילים מסביבכם כמו שקורה בקיץ. ואם כבר אירופה, למה לא לצאת לטיול ג'יפים נפלא בטבע המלבלב? רכב השטח מוסיף נדבך נוסף להנאת הטיול, עם נסיעה בדרכים הרריות המובילות למקומות שלעיתים קרובות אין אפשרות להגיע אליהם ברכב רגיל.


אזור האגמים בצפון איטליה | הצילומים באדיבות טריפולוג'י

אז לאן כדאי לצאת לטיול? יש לנו כמה הצעות לטיולי ג'יפים ביעדים נפלאים באירופה, צריך רק לבחור לאן תרצו לטייל ולצאת לדרך!

טיול ג'יפים ביוון
אם יוון עבורכם זה רק איים שטופי שמש, חופים נאים והרבה מנוחה על שפת הבריכה במלון, כדאי שתכירו צד אחר, מרגש ופראי, של יוון. יוון ההררית, עם נהרות ואגמים תכולים, פסגות משוננות, כפרים קטנים מוקפים בחורש עבות ופלגי מים, מנזרים תלויים על מצוקים דרמטיים. אל המקומות המיוחדים והיפים ביותר ביוון מגיעים בדרכי שטח מדהימות: עם הג'יפ אפשר לחצות נחלים, לטפס אל מעברי הרים בגובה של 2,000 מ' ויותר, להגיע לתצפיות נוף מהסוג שיגרום לכם לצלם שוב ושוב עד שכרטיס הזיכרון במצלמה יתמלא כמעט עד תום (תשאירו קצת מקום להמשך הדרך…). מדי פעם, למראה רכסי ההרים, היערות והאגמים הכלואים בין פסגות אלפיניות, תצטרכו לשפשף עיניים ולהזכיר לעצמכם שאתם לא בשווייץ אלא ביוון.

יוון ההררית. את המראות האלה אי אפשר להפסיק לצלם…

אז מה רואים בטיול ג'יפים ביוון? בין השאר, את המנזרים התלויים של מטאורה, האגמים הנפלאים של יוון ההררית, בהם אגם מורנוס ואגם קרמסטון, אחד האגמים היפים ביוון כולה, היערות האדירים של חבל נפפקטיה, כפרים קטנים ומבודדים שבהם פוגשים את תושבי ההרים, עם אופיים המיוחד. וכמובן לא פוסחים על האוכל הנהדר, המוזיקה ושמחת החיים של המקומיים.

גשר מעל נהר ווידומאטיס בצפון יוון

טיול ג'יפים באיטליה
קל מאוד להתאהב באיטליה – בערים ההיסטוריות, בכפרים העתיקים, בנופים שכמו יצאו מתוך גלויה וכמובן באוכל והיין הנפלאים. הוסיפו לכל אלה את נופי הדולומיטים , עם פסגות דרמטיות, עמקים ירוקים ואגמים צלולים, וסיפור האהבה יהיה מושלם. כמעט. חסר עוד מרכיב אחד אחרון: דרכי שטח נפלאות שעוברות דרך נופים מדהימים ושמורות טבע מהיפות באירופה.

טיול משפחתי בדולומיטים

כל אלה ועוד הופכים את טיול הג'יפים בצפון איטליה לנפלא כל כך. מה יש בטיול שכזה? הליכות בטבע הירוק והיפהפה, ביקור בעיירות הרריות שנמצאות במיקומים יפים כמו חלום, ארוחות נינוחות במסעדות מקומיות, שבהן אפשר ליהנות מבשרים שטופלו בשיטות עתיקות, מרקים עשירים, גבינות ויין, לינה במלונות קטנים וביתיים והמון אוויר צלול להפליא. אבל לא רק נופי הרים מאפיינים את צפון איטליה, תמצאו כאן גם את אזור האגמים המפורסם, את ונציה, עיר התעלות הקסומה ואת ורונה, עיר עתיקה ומלאת האווירה, שבה מיקם ויליאם שקספיר את עלילת רומיאו ויוליה. כל אלה ועוד כלולים בטיול האיטלקי, שישאיר לכם טעם של עוד!

ממראות הטיול בצפון איטליה: מי טורקיז ובתי אבן עתיקים 

טיול ג'יפים בפירינאים הספרדיים

רכס הפירינאים, שעובר בצרפת, אנדורה וספרד, הוא אחד היפים באירופה, בעיקר בזכות הטבע הפראי והלא מקולקל שנשקף מכל עבר. טיול בפירינאים הספרדיים מאפשר טעימה מהטבע הנפלא הזה, וכולל נסיעות מלהיבות בין פסגות הרים, שמהן נשקפים נופי בראשית, שיד אדם כמעט ולא נגעה בהן. גם כשמגיעים לכפר קטן, אי אפשר שלא לקנא בדרך בה בתי האבן האפורים משתלבים בסביבתם, תלויים על צלע ההר או נחים בעמק שליו. בכיכר המרכזית, בבית הקפה המקומי, אפשר לפגוש את התושבים המקומיים, שלא ממהרים לשום מקום.

הטבע הפראי והלא מופרע של הפירנאים משמש רקע מושלם לטיול ג'יפים

ועוד דבר תופס את העין ואת הלב בטיול בפירינאים: המים. כל כך הרבה מים תראו לאורך הדרך – בנהרות, בנחלים, באגמים ובמפלים. טיול רגלי למפל מרשים, הליכה אל אגמים קסומים, רפטינג בנהר שוצף, כל אלה, לצד היערות שבהם עצים מחטניים ועצים נשירים (יפים במיוחד באביב ובסתיו, עת העלים מחליפים צבעים) – כל אלה יבהירו למטיילים באופן חד משמעי שבצורת זה לא עניין שמעסיק את יושבי ההרים….

הפירנאים שופעי מים ולא כדאי להחמיץ כאן חווית רפטינג בנהר | צילום לשכת התיירות של עמק ארן Val D'Aran

ומה עם האוכל? גם כאן השמחה רבה, עם מאכלי קדירה ומרקים, בשרים ודגים על האש ופרוסות של לחם קלוי מרוחות בעגבניות מרוסקות ושום. הכי פשוט והכי טעים שיש. את הטיול בפירנאים מסיימים בברצלונה, בירת קטלוניה התוססת, עם האדריכלות הייחודית, השדרות רחבות הידיים, הרובע הגותי המרתק ושלל אתרים נוספים.


תראו מי בא לבקר! חמור מציץ בחלון הג'יפ בנסיעה בדרך ההררית


 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.