תפריט עמוד

אירופה: לטייל עם ילדים

בין אם אתם אוהבים לטייל בחיק הטבע, רוצים לראות כיצד חיו האבירים בימי הביניים או מחפשים ריגושים בפארקי שעשועים, אירופה מציעה את כל אלה, והרבה יותר. מהולנד ועד ספרד - כמה המלצות למדינות ידידותיות למטיילים בכל הגילים

כשמטיילים עם ילדים, בעיקר בטווח גילאים רחב, קשה להיות ספונטניים. אם כזוג או כיחידים אפשר לזרוק כמה בגדים לתיק ולנסוע לאן שתישא אתכם הרוח (או המטוס), הרי שחופשה משפחתית צריכה להיות מתוכננת היטב, לפחות בכל הנוגע ליעד הנסיעה. אם מתכוננים מספיק זמן מראש, אפשר לקחת את הילדים לכל מקום ולכל יעד. אבל אם אתם רוצים למצוא ללא בעיה מסעדות שמגישות אוכל שילדים אוהבים, מלונות שילדים מתקבלים בהם בשמחה, אטרקציות שישמחו קטנים וגדולים, והכל במרחק טיסה סביר מהבית – אירופה היא היעד המושלם עבורכם. בבואכם לבחור יעד אירופי לחופשה המשפחתית, כדאי שתחשבו לא רק על הילדים, אלא גם על עצמכם. הילדים אמנם מבלים בחופשה, אבל ההורים הם אלה שמשלמים את המחיר, תרתי משמע, וגם להם מגיע ליהנות.

הולנד: תעלות, אופניים וצבעונים
יש מדינות שהבחירה בהן כמעט תמיד תבטיח חופשה משפחתית מוצלחת. הולנד נחשבת ליעד שכזה: האטרקציות המרכזיות נמצאות בשטח קטן יחסי, ואפשר לשלב בחופשה בה ביקור בכפרים ציוריים, שיט בתעלות, בילוי בפארקי שעשועים ורכיבה על אופניים בשבילים מוסדרים, שעוברים דרך נופים ירוקים להפליא.

טחנות רוח ליד קינדרדייק בדרום הולנד | צילום: Lucas Hirschegger, GFDL

בדרום המדינה, באזור מיוער וירוק, נמצא פארק השעשועים אפטלינג, שמהווה אלטרנטיבה מקסימה לפארקי השעשועים המוכרים והשבלוניים. לא רחוק משם, סמוך לעיירה קינדרדייק, מומלץ לבקר במקבץ הגדול ביותר בהולנד של טחנות רוח, המסודרות משני צדי תעלת מים, שניתן לשוט בה. סמוך לליידן נמצא פארק שעשועים נוסף, Duinrel, שמציע אטרקציות רטובות רבות ומענגות, כמו בריכות, מגלשות, אבובים ועוד. אם אתם מגיעים באביב אל תחמיצו ביקור בגני קוקנהוף ליד העיירה ליסֶה, בין הארלם להג. הגנים פתוחים רק חודשיים בשנה, בין מרץ למאי, והם מציגים פריחה מרהיבה שכמותה לא תמצאו בשום מקום אחר. הגנים מוקפים בשדות צבעונים, שבעונה מתכסים בשורות צבעוניות שנמתחות עד קצה האופק – חוויה שתשאיר אתכם פעורי פה ונפעמים.
על אטרקציות לילדים באמסטרדם תוכלו לקרוא בכתבה הבאה>>

רכיבת אופניים לצד שדות צבעונים פורחים. חוויה מפעימה | צילום: אייסטוק

בלגיה: יופייה הצנוע
בלגיה, שכנתה מדרום של הולנד, היא יעד פחות פופולרי עבור רוב הישראלים, וחבל. אם זמנכם בידיכם, תוכלו לקפוץ מהולנד לביקור בבלגיה, שגם היא קלה להתמצאות ומרושתת בכבישים מהירים מצוינים, שיביאו אתכם בקלות ובמהירות ליעדכם. בדרום-מזרח בלגיה, סמוך לגבול עם לוקסמבורג, נמצא אחד האזורים היפים במדינה – הארדנים. זהו אזור ירוק להפליא, עם הרים וגבעות, נהרות ויערות, כמו יצאו מתוך ספרי אגדות. האזור מציע שלל אפשרויות טיול ברגל, באופניים וברכב וכן פעילויות מיוחדות כמו שיט בנהר, רכיבה על סוסים וטיסה בכדור פורח. באזור נמצאת מערת נטיפים ענקית, האן סור לס, שאפשר להגיע ממש עד פתחה ברכבת תיירים קטנה. הסיור במערה נערך בלווית מדריך, שמספר ומסביר על היווצרות הנטיפים והזקיפים הענקים, שחלקם בני אלפי השנים.

נוף ירוק באזור הארדנים שבדרום בלגיה | צילום: אייסטוק

בריסל, בירת בלגיה, פחות זוהרת מאמסטרדם או פריז, אבל היא עיר נעימה וקלה להתמצאות, ויש בה פארקים ירוקים ורחבי ידיים להוצאת מרץ או לפיקניק נינוח, ומוזיאון טבע מצוין עם תצוגת דינוזאורים ענקית ומושקעת. לקינוח, בלגיה מציעה שני מאכלים לאומיים שאין ילד (או הורה) שיעמוד בפניהם – ופל בלגי (הנקרא כאן גופרה) ופרלינים של שוקולד.

צרפת: קרואסונים ואבירים
צרפת מציעה את השילוב האולטימטיבי: שיק עירוני והנאות כפריות. אפשר לשלב ביקור בפריז, אחת הערים המלהיבות בעולם (גם עבור ילדים) ובפארק דיסנילנד הנמצא בפרבר סמוך, עם טיול באחד המחוזות הנמצאים במרחק נסיעה סביר. אם שכרתם מכונית, שימו פעמיכם מפריז לכיוון דרום-מערב אל עמק הלואר היפהפה. העמק מנוקד בטירות המרשימות, שבחלקן אפשר לבקר ולהתרשם מהחיים בין קירות האבן העבים ומהמלחמות הסוערות שניהלו האבירים עם אויביהם המרים מהטירה הסמוכה.

אם נחתם בפריז, לא כדאי לנסוע את כל הדרך עד פרובנס – גם נסיעה ברכבת המהירה תהיה רצופה בלא מעט יבבות של "מתי מגיעים", ועד שבאמת תגיעו, תפרח נשמתכם. אבל אם נקודת הנחיתה היא מרסיי, בריביירה הצרפתית, או שאתם מגיעים מצפון איטליה, הקדישו לפחות יום אחד לטייל בפרובנס, עם נופיה המקסימים והחופים הנהדרים. באשר לאוכל, גם סרבני האכילה הגדולים ביותר יתקשו לעמוד בפני ריחו של באגט שזה עתה יצא מהתנור או קרואסון פריך שכל נגיסה ממנו מזכירה כמה אושר יכול להיות טמון בפחמימות.

על פארקי שעשועים בצרפת, בכתבה הבאה >>

איטליה: פיצה, פסטה ושעשועים
נתחיל דווקא באוכל, נקודה כאובה בחופשות משפחתיות רבות. לפחות בתחום הזה איטליה מציעה לכם שקט נפשי, שכן רק ילדים מעטים יסרבו למאכלים איטלקיים אהובים כמו פסטה, פיצה וגלידה. בשונה מצרפת, שבה החופשה כוללת לרוב ביקור בפריז, טיול עם ילדים באיטליה בהחלט יכול לדלג על רומא ולהתחיל במילאנו או ורונה, שאליהן מגיעות טיסות מישראל. צפון איטליה משופע בנופים מקסימים, טבע נהדר ואטרקציות שמתאימות מאוד למשפחות.

רכבת הרים בפארק גארדלנד שבצפון איטליה. מתקנים לילדים בכל הגילים

לצד אגמים, מפלים, הרים ועיירות עתיקות, יש גם כמה פארקי שעשועים גדולים ומוצלחים. הגדול שבהם, ובכל איטליה, הוא גארדלנד, קילומטרים ספורים מאגם גארדה, ובו רכבות הרים מסחררות, מתקנים לילדים בכל הגילים ומופעים רבים ומושקעים. סמוך לו נמצא "עולם הים", עם אקווריומים שבהם שטים להם בנחת יצורים ימיים קטנים וענקיים, ויש גם מופעים ואפשר לצפות בהאכלת בעלי החיים. אוהבי החיות ייהנו גם מ-Parco Natura Viva, פארק ספארי עם אזור אפריקאי פתוח, שנוסעים דרכו במכונית (או ברכבים מיוחדים של הפארק), גן חיות גדול ומגוון ואזור עם דגמי דינוזאורים. עוד בסביבה – מוזיאון למכוניות בעיירה וילה פרנקה, עם אוסף של מכוניות עתיקות וחדשות. בין אטרקציה אחת לשנייה, אפשר לצאת לטיולים רגליים, לעשות פיקניק על שפת האגם וליהנות מסוגים שונים של ספורט מים. ורונה וונציה, שתי ערים נפלאות במרחק נסיעה סביר מאזור האגמים, ראויות מאוד לביקור.

על אטרקציות משפחתיות באזור האגמים האיטלקי, בכתבה הבאה >>

טירת נוישוואנשטיין בגרמניה. השראה לוולט דיסני | צילום: Softeis, GFDL

גרמניה: טירות ורכבות הרים
גרמניה, שלרוב אינה נתפסת כיעד משפחתי, מציעה שלל אטרקציות נפלאות לילדים, במיוחד בדרומה. בבוואריה אפשר לטייל בנופים הרריים מרשימים, בין יערות ואגמים כחולים. בין הטירות באזור, ילדים יתרשמו במיוחד מטירת נוישוואנשטיין מרובת הצריחים והמגדלים (ואם היא נראית מוכרת, אין פלא: היא שימשה ההשראה לטירה של היפהפייה הנרדמת בפארקי דיסני). אם הדור הצעיר במשפחה עדיין לא עבר את גיל 12, כדאי לעצור בלגולנד, פארק מקסים ברוח קוביות המשחק הצבעוניות. אין פה פעילויות מסעירות מספיק למתבגרים, אבל ילדים צעירים יאהבו את ההפעלות הנינוחות והמתקנים החביבים.

פארק שעשועים שבטוח לשמח את כולם, כולל מתבגרים זעופים, נמצא בשולי היער השחור, על צומת הגבולות עם צרפת ושוויץ. אירופה פארק הוא אחד הפארקים הגדולים והמוצלחים ביבשת – הוא מורכב מאזורים שונים הנקראים על שם מדינות אירופה, וכל איזור מציע מתקני שעשועים ומסעדות בהשראת אותה מדינה. הפארק מושקע להפליא, מצוחצח ומאורגן היטב (אנחנו בגרמניה, אחרי הכל), והוא משתרע על שטח גדול במיוחד. לאורך כל היום נערכים בו מופעים רבים, שהכניסה עליהם כלולה במחיר הכרטיס. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להתפרע בנושא הלינה, לפחות ללילה אחד, מומלץ לקחת חדר משפחתי במלון Colosseo הצמוד לפארק, שהשהות בו משעשעת ומהנה להפליא (את הציניות בבקשה להשאיר בחוץ).

ילד מאכיל יונים בברצלונה. יעד מצוין לטיול משפחתי | צילום: אייסטוק

ספרד: ברצלונה ומעבר לה
עבור רוב הישראלים, ספרד פירושה ברצלונה. ברצלונה היא אכן יעד מצוין לטיולי משפחות, והיא גם משמשת נקודת יציאה נוחה לטיולים בסביבה. ברצלונה מציעה כיכרות הומות אדם, מדרחוב תוסס להפליא, נמל מחודש עם אזור קניות ובתי קפה, חופים יפים, מזרקות רוקדות ואת המקדש לחובבי כדורגל – איצטדיון קמפ נואו, ביתה של קבוצת הכדורגל הטובה באירופה.

מברצלונה אפשר לצאת צפונה, אל רכס הפירנאים, לטיולים מרתקים בטבע – ברכב, ברגל, באופני הרים או על גב סוסים. מומלץ גם להדרים לאורך החופים היפים של קוסטה דורדה אל פארק השעשועים המוצלח פורט אוונטורה, שפרוש על שטח נרחב ומחולק לאזורים כמו סין, אינדוזיה ועוד. כמה מרכבות ההרים המבעיתות נועדו לעזי הלב בלבד. בחודשי הקיץ יש במתחם גם פארק מים חביב, עם בריכת גלים, "נהר" ארוך ומתפתל לשיט אבובים ומגלשות בגבהים ובשיפועים שונים. אפשר לקנות כרטיס כניסה משולב לשני הפארקים.

על טיול בברצלונה עם ילדים, בכתבה הבאה >>


אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. אברי פוטוק הגיב:

    שלום
    אשמח להצעה
    לטיול משפחתי שני מבוגרים ושלושה ילדים
    יומים לפני כיפור או בחגי תשרי
    תאיטליה או ספרד עם אטרקציות לילדים
    תוכנית והצעת מחיר
    תודה
    אברי

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.