תפריט עמוד

אירופה: איים מפתיעים למשפחות

שחייה בים, בניית ארמונות בחול, איסוף צדפים, ספורט ימי, טיולים בטבע והרבה אטרקציות משפחתיות - איים הם המקום לחופשה משפחתית מושלמת. ואם כבר נפשתם וטיילתם בכל האיים הקרובים, קבלו המלצות לכמה איים מפתיעים באירופה, שכל אחד מהם מושלם לחופשה משפחתית

כשנוסעים לחופשה, במיוחד עם ילדים קטנים, לא צריך הרבה בשביל לעשות אותם מאושרים. תנו להם ים, חול וגלים ולא תצטרכו להיות עסוקים במציאת אטרקציות או בטיולים מבוקר עד ערב. מעט מאוד חופשות משפחתיות מציעות שקט ושלווה כמו חופשה באי. לצד איים מוכרים ונפלאים, כמו כרתים, קפריסין או סיציליה, יש עוד הרבה איים נהדרים באירופה שמתאימים לחופשה עם הילדים. הנה כמה איים אירופיים מפתיעים לחופשה משפחתית:

קורסיקה, צרפת

קורסיקה, האי הרביעי בגודלו בים התיכון, מציע לצד חופים יפים גם נופים הרריים, כרמים ומטעי זיתים, פלגי מים, כפרים מסורתיים ועיר בירה מקסימה – אז'קסיו. בחופשה משפחתית אפשר להתמקם במלון באחד החופים או לחלופין, לשכור וילה, רצוי עם בריכה, באזורים ההרריים ומשם לצאת לטיולי יום. החופשה בקורסיקה מספקת הרבה הזדמנויות להרפתקאות בטבע: טיולי הליכה במגוון רחב של מסלולים בכל דרגות הקושי, רכיבה על אופניים, רפטינג, רכיבה על סוסים, שנורקלינג ועוד.

קורסיקה. שילוב מנצח של חופים וטבע

קורסיקה. שילוב מנצח של חופים וטבע

החופים בדרום האי יפים במיוחד וידידותיים למשפחות, בהם חוף Palombaggia, עם חול לבן ורך, עצי אורן וסלעי גרניט אדמדמים, וחוף Santa Giulia, חוף יפהפה עם סלעי גרניט גדולים ומים רדודים וצלולים. האוכל בקורסיקה גם הוא ידידותי לילדים, ותמצאו כאן, בין השאר, סוגים שונים של פיצה והרבה גבינות. המבוגרים חובבי דגים ומאכלי ים ימצאו אף הם שפע של אפשרויות

לינה מומלצת למשפחות: Santa Giulia Palace הוא מתחם של דירות נופש מרווחות הממוקמות על גבעה במרחק 600 מטר מחוף Santa Giulia. במתחם בריכת שחייה גדולה, גנים, מדשאות ונוף יפה לים.

סרדיניה, איטליה

האי סרדיניה אמנם נחשב לאתר נופש נוצץ החביב על ידוענים, אבל זהו גם יעד נהדר לחופשה משפחתית. יש בסרדיניה כל מה שצריך לחופשה רגועה: חופים מהיפים בים התיכון, אווירה שלווה, נופים יפים ואוכל משובח. החופים בסרדיניה חוליים ונקיים, עם מים צלולים ורדודים שמאפשרים רחצה בטוחה לילדים. חופי סרדיניה מציעים מגוון פעילויות ספורט ימי, בהן גלישת עפיפונים, סאפ ועוד. חלק מהאזורים מתאימים גם לשנירקול ומציעים עולם תת ימי עשיר, כמו האזור הימי המוגן טבולרה (Tavolara). הים הוא אמנם האטרקציה העיקרית בסרדיניה, אך בהחלט לא היחידה. בסרדיניה יש גם יערות מוגנים, כמו יער Usinavà, שם מומלץ לצאת לטיולי אופניים מודרכים. אטרקציית טבע נוספת היא מערת נפטון (Grotta di Nettuno), מערת נטיפים ימית מרהיבה. מומלץ גם לנסוע ברכבת הירוקה הקטנה, שנוסעת בין הרים וכרי מרעה. בנוסף, יש כאן אטרקציות משפחתיות קלאסיות, כמו פארק המים Diverland.

חוף חלומי בסרדיניה

חוף חלומי בסרדיניה

לינה מומלצת למשפחות: Resort & SPA Le Dune הוא אתר נופש שממוקם בחוף הצפוני של האי, על רצועת חוף יפה עם דיונות חול. באתר יש ארבעה מלונות ברמת ארבעה כוכבים, בחלקם החדרים ממוקמים ישירות על החוף. במתחם יש חוף פרטי מאובזר, שש בריכות שחייה יפות, ספא, עשר מסעדות, מגרשי ספורט, מועדוני ילדים, מגרשי משחקים לילדים,  מתנפחים ועוד.

החופים היפים של סרדיניה מזמינים לספורט מים וצלילה | צילום: Stefano Ember / Shutterstock.com

החופים היפים של סרדיניה מזמינים לספורט מים וצלילה | צילום: Stefano Ember / Shutterstock.com

מיורקה, ספרד

מיורקה (Mallorca), הגדול באיים הבלאריים, הוא בחירה מצוינת למשפחות. יש בו מזג אוויר נעים לאורך כל השנה, היצע רחב של חופים חוליים נפלאים, הרבה אטרקציות משפחתיות ומגוון גדול של אפשרויות לינה לכל כיס. החופים הם האטרקציה המרכזית באי, בחלקם משפחות אקטיביות יכולות לעסוק במגוון פעילויות ספורט ימי, כמו גלישה או חתירה בקיאק. בין החופים המומלצים למשפחות נזכיר את Playa de Muro ואת Port de Soller. לצד מלונות חוף גדולים תמצאו פה גם בתי הארחה ווילות עם בריכה פרטית באזורים כפריים. היצע האטרקציות למשפחות במיורקה כולל שלושה פארקי מים גדולים, פארקי הרפתקאות, בהם Jungle Parc – שבו גשרי חבלים ואומגות בין העצים, גני חיות ומיני גולף. ליד פלמה דה מיורקה יש אקווריום נהדר ויש גם פארק ימי בשם Marineland עם מופעי דולפינים ואריות ים, בריכת פינגווינים ועוד.

משפחות מבלות באחד החופים היפים של מיורקה | צילום: Billy Stock / Shutterstock.com

משפחות מבלות באחד החופים היפים של מיורקה | צילום: Billy Stock / Shutterstock.com

לינה מומלצת  למשפחות: Club Pollentia Resort & Spa הוא אתר נופש שממוקם על החוף במפרץ פולנסה (Pollença) החביב על גולשים ואוהבי ספורט מים, ובצמוד לשמורת הביצות S’Albufereta. החדרים פזורים בין מדשאות גנים ואגמים קטנים, ויש בו בריכות, ספא, מגרשי ספורט וטניס, השכרת אופניים, פעילויות לילדים והופעות לכל המשפחה.

טסל, הולנד

הולנד היא אחד היעדים הכי אהובים לחופשה משפחתית. אבל בעוד שמרבית המשפחות מתמקדות באזור אמסטרדם או במרכז הולנד, יש לנו משהו אחר להציע לכם: חופשה באי טסל (Texel). האי, שמרוחק כמאה קילומטר מצפון לאמסטרדם, מציע כפרים ציוריים, טחנות רוח, דיונות חול, מגדלורים רומנטיים והמון מינים של ציפורים. זוהי לא חופשת איים קלאסית – המים הקרים של הים הצפוני ירתיעו את הרגילים לים התיכון החמים, אבל החול הרך והדיונות האינסופיות מתאימות למשחק, התרוצצות ובניית ארמונות בחול.

רכיבה על אופניים בנופים הפסטורליים של האי טסל | צילום: Marc Venema / Shutterstock.com

רכיבה על אופניים בנופים הפסטורליים של האי טסל | צילום: Marc Venema / Shutterstock.com

בטסל יש מוזיאונים קטנים וייחודיים, המתאימים לילדים, כמו מוזיאון הטבע, מוזיאון התעופה ומוזיאון הספינות הטרופות, ויש גם אטרקציות נוספות, בהן גן חיות ומרכז הטבע Ecomare, בו ניתן לצפות בכלבי ים. מלבד זאת, אפשר לעסוק  בהרבה פעילויות בחיק הטבע, כמו טיולי הליכה, טיולי אופניים (הולנד או לא הולנד?), רכיבה על סוסים ועוד.

לינה מומלצת למשפחות: Landal Beach Park Texel הוא כפר נופש ששוכן במרחק הליכה קצרה מחוף חולי יפה, עם וילות עץ מרווחות ומאובזרות היטב, חלקן ממוקמות ממש על קו המים. במתחם יש אגם דיג, השכרת אופניים, מתקני משחקים לילדים וטרמפולינה.

משחקים בחול באי טסל

משחקים בחול באי טסל

האי ג'רזי, בריטניה

האי ג'רזי (Jersey) הוא אחד מאיי התעלה הממוקמים בין אנגליה לצרפת. זהו אי נהדר לחופשה משפחתית רגועה הרחק מההמונים. תוכלו לבנות ארמונות בחול או לאסוף צדפים, לטבול בברכות סלעים, לעסוק בספורט ימי, לרכוב על אופניים ולבלות באחת מהאטרקציות המשפחתיות הרבות. בין היתר, בג'רזי יש פארקי הרפתקאות, טיפוס וחבלים, כמו Valley Adventure Centre , מוזיאון ימי, מוזיאון המוקדש לרכבות קיטור, מוזיאון המפטון לחיי הכפר, גן חיות מהמוצלחים בבריטניה ואטרקציות נוספות, כמו טירות עתיקות וגנים בוטניים. אפשר לעשות המון פעילויות בחיק בטבע: טיולי הליכה, שייט, חתירה בקיאקים, ספורט מים, גלישה, טיפוס צוקים ועוד. בין החופים המומלצים למשפחות נזכיר את St. Brelade's Bay בדרום האי, חוף חולי זהוב ורחב עם מיטות שיזוף, שמשיות, בתי קפה ומסעדות.

נערות חותרות בקיאק ימי באי ג'רזי

נערות חותרות בקיאק ימי באי ג'רזי

לינה מומלצת למשפחות: Rozel Camping Park הוא אתר קמפינג גדול ומשודרג שניתן להקים בו אוהלים וללון בקרוואנים או באוהלים מוכנים ומצוידים עם חשמל, מיטות ומקרר. באתר יש מקלחות ושירותים, בריכת שחייה, מכבסה, מתקני משחקים לילדים ומכולת.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.