תפריט עמוד

אירועי המוזיקה בקיץ

הקיץ הוא העונה האהובה על חובבי המוזיקה ברחבי העולם. שלל פסטיבלים של מוזיקה מכל הסגנונות ממלאים את הלוח ביולי ואוגוסט. אספנו מבחר פסטיבלים שבשבילם שווה לצאת מהבית

רוק בדנמרק
פסטיבל Rosklide שמתקיים בכל קיץ בדנמרק מתהדר ברשימת הופעות מעוררת קנאה. במשך ארבעת ימי הפסטיבל ,לצד אמנים מוכרים כמו רדיוהד וניל יאנג, יופיעו אמנים צעירים ואיכותיים כמו קוקו רוזי, סוולן ממברס ואלפהביט, שנחשבים ל"דבר הבא".
הפסטיבל, שמתקיים מדי שנה מאז 1971, נחשב לאחד מפסטיבלי הרוק המובילים באירופה, ומדי שנה מגיעים אליו כמאה אלף איש.

חשוב לציין שהפסטיבל ידידותי לסביבה – בין היתר, אסור להכניס לשטח הפסטיבל פחיות ובקבוקי פלסטיק או זכוכית. בנוסף, ההכנסות מהפסטיבל נתרמות למטרות הומניטריות ברחבי העולם.

הפסטיבל יתקיים בין ה- 3 ל-6 ביולי. מופעי חימום החל מה- 29 ביוני

שבוע ביטלס הבינלאומי בליוורפול
אם אתם מזדמנים לאנגליה בשבוע שבין 20 ל-26 באוגוסט, עשו לעצמכם טובה ותזיזו את עצמכם מלונדון (או איפה שלא תהיו) צפונה, לליוורפול, עיר הולדתם המיתולוגית של ארבעת המופלאים. שבוע ביטלס הבינלאומי שמתקיים בכל שנה באוגוסט הוא חגיגה של המוזיקה של להקת הפופ הגדולה ביותר בהיסטוריה.

במהלך השבוע, העיר, המחזיקה השנה בתואר בירת התרבות של אירופה, חוגגת בסיורים מודרכים, מכירות פומביות, כנסים וכמובן הרבה הרבה מוזיקה. יותר מ-200 להקות מרחבי העולם ינגנו את מיטב המוזיקה של הביטלס. האירועים יתקיימו במועדון Cavern המפורסם וברחבי העיר.
במקביל לשבוע ביטלס מתקיים בליברפול גם פסטיבל רחוב מתיו שכולל הופעות מוזיקה על ארבע במות המוקמות לארוך הרחוב. שני האירועים מושכים אל העיר יותר מרבע מיליון מבקרים בכל שנה.

ג'ז בים האדום
ג'ז בים האדום הוא פסטיבל ג'ז בינלאומי המתקיים באילת בכל קיץ. הפסטיבל התקיים לראשונה בשנת 1987 והיה היחיד מסוגו שפעל אז בישראל, ולמרות שהקהל שהגיע לא היה רב, עם הזמן הוא צבר פופולריות ובשנים האחרונות פוקדים את הפסטיבל כ- 70 אלף מבקרים.

הפסטיבל מתקיים מדי שנה בשבוע האחרון של אוגוסט וכולל יותר מ-30 מופעים. בנוסף למופעים הרשמיים מתקיימות כיתות אמן וישנה מסורת של קיום ג'ם-סשן לילי ברחבת בריכת מלון ריביירה, שמתחיל אחרי סיום המופעים ונמשך עד לשעות הקטנות של הלילה. בג'ם-סשן משתתפים אורחי הפסטיבל, הכניסה אליו חופשית, והוא הפך ל'אירוע חובה' שאין להחמיצו.

השנה יתקיים הפסטיבל בשבוע שבין ה-25 ל-28 באוגוסט. רישמת המופעים עדיין לא פורסמה, לכן כדאי להתעדכן באתר הפסטיבל.

פסטיבל אוקסיג'ן באירלנד
פסטיבל הרוק הגדול של אירלנד מתהדר ב-6 במות ומסדר מרשים של אמנים ולהקות מן השורה הראשונה שיופיעו במשך שלושת ימי הפסטיבל. בין המופיעים השנה אפשר למצוא את R.E.M, רייג' אגיינסט דה משין, קינגס אוף לאון, איימי ויינהאוס ועוד רבים וטובים.

בנוסף למוזיקה טובה, מארגני הפסטיבל הכריזו כי השנה הם הולכים על ירוק ועובדים קשה כדי להפחית את רמת הפחמן הדו-חמצני שיפלט כתוצאה מהפעילות. הגורמים המרכזיים לפליטת פחמן דו-חמצני הם שימוש בחשמל ובדלק, וייצור זבל. כדי לאזן את הנזק הסביבתי שנובע מפסטיבל בסדר גודל כזה, החליטה הנהלת הפסטיבל לתמוך בשני פרויקטים: פרויקט להפקת חשמל מרוח בתורכיה, ופרויקט הידרואלקטרי במחוז סצו'אן בסין. בנוסף, מארגני הפסטיבל יספקו כוסות ידידותיות לסביבה, שיחליפו את השימוש בכוסות פלסטיק חד פעמיות, ויעודדו שימוש באריזה ידידותית לסביבה של מוצרי האוכל שיוגשו במהלך הפסטיבל. המארגנים גם מעודדים את קהל המבקרים, שמוערך בכ-80 אלף, להגיע לפסטיבל בתחבורה ציבורית. חברות התחבורה, דבלין באס, ובאס אייריאן נרתמו לעניין והקימו קווים מיוחדים לאירוע.

הפסטיבל יתקיים בין ה-11 ל-13 ביולי, במגרשי המרוצים של פנצ'סטאון
(Punchestown) בנאאס (Naas) שבמחוז קילדייר.

פסטיבל קקטוס בבלגיה
פסטיבל קקטוס יתקיים בין ה-11 ל-13 ביולי, מתחת לכיפת השמיים ב- Minnewaterpark (הידוע גם בשם 'פארק אגם האהבה') בברוז' שבבלגיה.

הפסטיבל, המתקיים למעלה מ-20 שנה, מתגאה במבחר מוזיקה אקלקטית. התוכנית השנה מורכבת מהופעות מעניינות של אמנים ידועים כמו ה- B-52's, ו- Dinosaur Jr וגם של כאלה פחות ידועים, במגוון סגנונות מוזיקליים הכוללים רוק, רגאיי, ראפ, R&B ועוד. בפסטיבל הזה, שנמשך שלושה ימים, יש רק במה אחת ומעט הופעות מה שמאפשר הופעות ארוכות יותר ואינטימיות יחסית.

פסטיבל הסירנה בניו יורק
אם אתם נמצאים בניו יורק ב-19 ביולי, סעו לקוני איילנד שם יתקיים בין השעות 12:00-21:00 פסטיבל הסירנה (Siren Festival). מסיבת המוזיקה הנהדרת הזו תארח השנה אמנים כמו סטפן מלקוס והגי'קס, ברוקן סושיאל סין, ביץ' האוס ועוד. הפסטיבל מתקיים זו הפעם השמינית ומושך אליו כ-100 אלף חובבי אינדי-רוק. הכניסה בחינם.

פסטיבל סאמר סוניק ביפן
פסטיבל סאמר סוניק נמשך יומיים ומתקיים במקביל בטוקיו ובאוסקה. עשרות ההופעות המתוכננות כוללות מגוון רחב של מוזיקה מאסיה, מאירופה ומארצות הברית. אמנים כמו אלישיה קיז, קולדפליי והסקס פיסטולס יופיעו כאל לצד להקות עם שמות כמו ג'ון ליאן והג'ינג ג'אנג ג'ונג, הטינג טינגס והקוּקס.

הפסטיבל יתקיים ב- 10-9 ביולי.

רגאיי בג'מייקה
פסטיבל הרגאיי הגדול בעולם פותח את שעריו ב-13 ביולי ונמשך עד ל- 19 ביולי. הפסטיבל מתקיים במונטגו ביי שבאי ג'מייקה, וחובבי הז'אנר עולים אליו לרגל. הפסטיבל נחשב מאוד בתחום, אבל צריך להיות באמת משוגע לרגאיי כדי לנסוע לג'מייקה בחום הזה.

טיפ: בפברואר מתקיימים אירועי הזיכרון לבוב מארלי, ואז אפשר ליהנות מרגאיי ג'מייקני טוב בטמפרטורות הרבה יותר סבירות.

מוזיקה קלאסית בברלין
פסטיבל Berliner Klassiktage מתקיים בכל שנה בקיץ ומוקדש כולו למוזיקה קלאסית של טובי המלחינים המבוצעת על ידי טובי הנגנים. הפסטיבל יפתח השנה ב-28 ביולי עם קונצרט של יצירות מאת באך בביצוע מוצארט-אנסמבל ברלין (Mozartensemble Berlin). בימים הבאים יתקיימו קונצרטים בהם ינגנו קונצ'רטים לכינור של מוצארט, רביעיות של שוברט וכן יצירות של מנדלסון, גריג, שופן, הנדל, ברהאמס, רוסיני ועוד ועוד. הפסטיבל יסגר ב-3 באוגוסט עם קונצרט שיוקדש כולו ליצירתו של ויואלדי.

קרנבל נוטינג היל
זה אמנם לא פסטיבל מוזיקה במובן המסורתי של המילה, אבל קרנבל נוטינג היל מספק הזדמנות ליהנות ממוזיקה קריבית מבלי להרחיק עד מעבר לאוקיינוס.

שורשיו של קרנבל נוטינג היל נטועים באי הקריבי טרינידד. ב-1883 ביטל השלטון הבריטי את חוקי העבדות באי, והעבדים המשוחררים החלו לחגוג את יציאתם לחופשי בקרנבל שנתי. בשנות החמישים של המאה העשרים החל גל הגירה מאזור הקריביים לאנגליה. המהגרים התגוררו בשכונות בריקסטון ודלסטון בלונדון, וסבלו מעוני וגזענות. כתגובה לאלו, המהגרים מטרינידד הביאו עמם את הרעיון לערוך קרנבל בדומה לזה שבמדינת הולדתם, שיציג את תרבותם הייחודית לתושבי לונדון. ב-1958 התקיים הקרנבל הבריטי הראשון במהדורה מצומצמת, בתוך כתלי אולם בצפון העיר. ב-1964 הפך לפסטיבל רחוב, כמו במקור הטרינידדי, ועבר לשכונת נוטינג היל. כיום זהו הקרנבל השני בגודלו בעולם – כשני מיליון מבקרים פוקדים את האירוע מדי שנה.

כמו בקרנבל הטרינידדי, קרנבל נוטינג היל מורכב מ"מאס" (Mas) – תחפושות; סטילבנד (Still band) – תזמורות של תופי מתכת; מוזיקת הקליפסו המסורתית; סוקה (Soca) – תזמורת מסורתית שהיא שילוב בין הקליפסו לסול; וסאונד סיסטם (Sound System) – מערכות השמע הג'מייקניות המנגנות קליפסו וסוקה לצד היפ הופ, סלסה והאוס בקולי קולות. היום הראשון של הקרנבל מוקדש לילדים, העורכים ומשתתפים בתהלוכות. ביום השני נערכות התהלוכות הגדולות והמפורסמות. מאות קבוצות משתתפות בהן ומציגות תחפושות ותערוכות מטורפות וראוותניות עליהן עבדו מאז סיומו של הקרנבל הקודם. לצדן צועדים אינדיבידואלים רבים, שמגיעים למקום בתחפושת מוזרה וצבעונית ומאולתרת, ומצטרפים לחגיגות ללא הודעה מוקדמת.

הקרנבל יתקיים השנה ב- 25-24 באוגוסט.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.