תפריט עמוד

איקליפטוס צבעוני – עץ קשת בענן

המין היחיד של איקליפטוס שצומח באופן טבעי בחצי כדור הארץ הצפוני מצטיין בגזע צבעוני להפליא, עם פסים בצבעים מסחררים - מכחול ועד כתום. החלוצים שייבשו את הביצות לא היו מאמינים

כולנו גדלנו על האתוס של האיקליפטוסים וייבוש הביצות, וגם מי שהחמיץ את השיעור המסוים הזה בבית ספר מכיר היטב את חורשות האיקליפטוסים מטיולים ברחבי הארץ (וכמובן משירה המקסים של נעמי שמר). אבל קשה לחשוב על קשר כלשהו בין העצים האוסטרליים הענקיים שהפכו נפוצים בארצנו לבין האיקליפטוסים שתראו כאן. המין Eucalyptus deglupta נקרא בעברית איקליפטוס האיים, אבל הוא מוכר יותר בשמו העממי איקליפטוס קשת בענן (rainbow eycalyptus), ואין פלא. אבל עוד לפני שנגיע לגזעים הצבעוניים להפליא, יש לציין כי העץ הגבוה הזה הוא מין האיקליפטוס היחיד שגדל באופן טבעי בחצי הכדור הצפוני – בניו גיני, בכמה איים בדרום הפיליפינים ובחלקים של אינדונזיה. בשל יופיו הרב הוא מגודל באופן תרבותי במקומות רבים בעולם, כולל בפארק קשת בענן באוסטרליה. מלבד זאת, יש לו שימוש רב בתעשיית הנייר.

מה גורם לצבעים המופלאים של הגזע? העץ משיר חלקים מקליפת הגזע בזמנים שונים במהלך השנה, הקליפות שנשרו חושפות פסים בצבע ירוק בהיר, אשר משתנה עם חלוף הזמן לגוונים של כחול, חום, ורוד וכתום. התוצאה, כפי שאפשר לראות מהתמנות (לחצו עליהן להגדלה) מרשימה לא פחות משהיא צבעונית.

צילומים מפליקר: thaths, chad podovski, spencer9, hollyladd


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.