תפריט עמוד

איך להפוך לנווד דיגיטלי?

נמאס לכם לשבת כל יום שעות ארוכות במשרד? למה שלא תצטרפו לטרנד העולמי ותהפכו לנוודים דיגיטליים. בדרך זו תוכלו לטייל ברחבי העולם ותוך כדי לעבוד ולהתפרנס. ואיך עושים את זה? הנה כל הפרטים

בשנה שעברה הודיעה אסטוניה על שינוי מהפכני – אשרת שהייה מיוחדת לנוודים דיגיטליים המגיעים למדינה על מנת לעבוד בצורה מקוונת מול מדינת המוצא שלהם או ברחבי העולם. האשרה, המכונה "אי-רסידנסי" (תושבות אלקטרונית), הופכת את המדינה לידידותית במיוחד עבור אלה שמעוניינים לעצור להפוגה במדינה אחת ולעבוד משם.

מי שאינו מכיר את טרנד "הנוודות הדיגיטלית" ההולך ומתחזק בעולם עשוי להיות מעט מופתע. במקום לחיות במקום קבוע, להחתים כרטיס במשרד בשעה תשע ולעבוד עד חמש או שש ולחזור מנומנמים הביתה, מיליוני אנשים ברחבי העולם עובדים במהלך סיור ברחבי העולם. חלק חיים במדינות בהן עלות המחיה נמוכה יותר (כמו הודו, תאילנד או באלי). אחרים, מטיילים ברחבי אירופה ויש גם נוודים דיגיטליים רבים שמגיעים מהעולם לישראל.

במה הם עובדים?

נוודים דיגיטליים עובדים במגוון רחב של משרות שאינן דורשות פגישות פרונטליות פיזיות. עבודות אלה יכולות להיות בניית אתרים, גרפיקה, כתיבת תוכן, אנימציה, שיווק דיגיטלי, אבטחת מידע ולימודי סייבר או אפילו הוראה של שפה חדשה. כל אחד מהמקצועות האלה נותן לעוסקים בו אפשרות לעבוד מבלי להיות כבול למקום פיזי כלשהו.

את המקצועות הללו ניתן ללמוד באקדמיה במסגרת לימודי סייבר, לימודי מדעי המחשב, גרפיקה או ספרות, לעשות תואר שלם ולאחר מכן להתחיל בחיי הנוודות הדיגיטלית. כמובן, שיש כאלה המשלבים בין מקום עבודה קבוע לתקופה לבין תקופות של חודשים מספר (בחודשי הקיץ והאביב למשל) בהם הם מטיילים מסביב לעולם מבלי להפסיק לעבוד.

מתחמי העבודה המפנקים ביותר

הנוודים הדיגיטליים עובדים פעמים רבות גם ממקומות עבודה מפנקים במיוחד. למשל, יש הפלגות מיוחדות שיוצאות סביב העולם ומיועדות לקבוצות של נוודים דיגיטליים. אחרים, עובדים מחדרי עבודה מפוארים בבתי מלון. רשתות של משרדים המאפשרים רכישת מנוי קבוע כמו "Wework") יעניקו לכם את הזכות לשבת עם המחשב הנייד שלכם במשרד נוח, מול שולחן כתיבה ולהשתמש בשירותי האינטרנט, מכונת הקפה והפקס במדינה אחת – וביום שלאחר מכן ליהנות מאותו השירות במדינה אחרת.

איך תוכלו גם אתם להפוך לנוודים דיגיטליים?

כדי להפוך לנוודים דיגיטליים חשוב להכיר היטב תחום מסוים. לדוגמה: אם למדתם לימודי סייבר תוכלו להציע את שירותיכם בתכנון של מערכות אבטחת מידע לחברות אותם אתם מפתחים על המחשב הנייד מכל מקום על גבי הגלובוס. תוכלו גם לקחת קורס של גרפיקה או אנימציה ולהתחיל להפיק מוצרים עבור לקוחותיכם או לערוך סרטון וידיאו על גבי לפטופ עוצמתי בעל יכולת לרנדר סרטון. מקצוע מבוקש נוסף הוא קידום אתרים ושיווק דיגיטלי המאפשרים לכם לקדם את אתרי הלקוחות שלכם מכל מקום בעולם.

לסיכום, אם אתם בתקופה בחיים שבה אתם רוצים לטייל מבלי לוותר על הכנסה קבועה, מומלץ ללמוד מקצוע שיאפשר לכם להיות נוודים דיגיטליים. האפשרות לראות את השמיים התכולים מעליכם ולעבוד גם מחוף הים יכולה להיות אלטרנטיבה מפתה במיוחד בהשוואה לעבודה במשרד סגור מתשע עד חמש.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.