תפריט עמוד

איך להעביר את הזמן בנמל התעופה?

הטיסה שלכם יוצאת רק עוד כמה שעות ואין לכם מושג איך להעביר את הזמן? אם בשדה התעופה היה מקום להתקלח, להחליף ספר קריאה ולישון בנוחות - לא הייתם קופצים על ההזדמנות? הנה כמה הצעות פשוטות שהיינו שמחים לגלות בנמלי תעופה, לתשומת לבם של האחראים

זמן הוא דבר בעייתי בשדות תעופה, במיוחד כשמחכים לטיסת המשך. מצד אחד, אין מספיק ממנו כדי לנסוע לעיר הסמוכה; מצד שני, הוא נמרח ונמתח כמו מסטיק, כאילו לא ייגמר לעולם. בדיוק לשם כך שדות תעופה מודרניים מציעים שלל פינוקים והפתעות לנוסעים המרוטים והעייפים. הגדיל לעשות שדה התעופה האולטרה מודרני בהונג קונג, שמציע דרכים רבות ומגוונות להעביר בהן את הזמן. אבל לפעמים נראה שמרוב רצון להדהים את הנוסעים באדריכלות מודרנית ובפינוקים נועזים, נשכחים הצרכים הפשוטים והבסיסיים של כל מי שירד זה עתה מטיסה ארוכה ולפניו עוד שעות רבות של צפייה, ובסופן – טיסה נוספת. למשל, תחתונים נקיים או מקום להטעין בו את המחשב הנייד.

במשאל שערך המגזין לונלי פלנט בין נוסעים מתמידים עלו כמה דברים בסיסיים ולא מסובכים שהיו מקלים על מאוד על הציפייה בנמל התעופה. הנה כמה הצעות מצוינות, שיישומן ישפר פלאים את השהות בשדה. לתשומת לבם של האחראים.

מקום להתרעננות. הדבר שהיה משפר באופן המשמעותי ביותר את ההמתנה לטיסה הוא מקום שבו אפשר להתקלח, להחליף בגדים, ואולי גם להסתפר ולהתגלח. בנמלי תעופה שונים האפשרות הפשוטה והנעימה הזאת היא מנת חלקם של חברים במועדונים יוקרתיים, אבל למה לא לאפשר לכל אדם, בין אם הוא טס במחלקה ראשונה או בדרכו לטיול תרמילאים ארוך, להתקלח ולהתרענן, ולהחליף גרביים ולבנים נקיים?

מקום לקנות בגדים שימושיים בזול. ואם כבר הזכרנו בגדים נקיים, זאת ההזדמנות לבקש שבשדות תעופה בינלאומיים יהיו גם חנויות פשוטות עם בגדים שמתאימים לבני תמותה רגילים, כאלה שפשוט רוצים חולצת טריקו, מכנסיים קצרים או זוג גרביים שישמשו אותם בטיסה ובהמשך החופשה, ולאו דווקא זקוקים כרגע לצעיף משי, משקפי שמש מעוצבים או תיק יד באלפי דולרים.

מקום למנוחה. כשירדת מטיסה ארוכה ועוד מצפות לך שעות רבות של ישיבה לא נוחה בנמל התעופה ואחר כך בטיסת ההמשך, הרצון הבסיסי ביותר הוא פשוט לשכב אפרקדן. לא להשתרע על ספסל פלסטיק, לא לחפש מקום להניח בו את הרגליים, לא להישען על כתף של בן זוג בניסיון נואש לחטוף תנומה קצרה – לשכב ממש, על מיטה שטוחה, ולעצום את העיניים לכמה דקות או כמה שעות. בנמלי תעופה רבים, או בסמוך להם, ישנם מלונות שנועדו לנוסעים שטיסתם יוצאת בשעת לילה מאוחרת או שהם צריכים לטוס עם עלות השחר. אבל החדרים במלונות האלו מושכרים לכל הלילה והם עולים כסף רב. כמה נחמד היה פשוט לשכור לשעה או שעתיים חדר בסיסי – בלי חלוקי מגבת מפנקים, בלי מגבות רכות, בלי מיני בר, בלי נוף מרהיב, אפילו בלי טלוויזיה. רק מיטה נוחה ומצעים נקיים. ואם אפשר, שמישהו יעיר אותנו בזמן לטיסה.

מקום לטעון סוללות. בימינו זוהי בקשה כמעט חיונית, מקום שבו אפשר לטעון, ללא תשלום, טלפונים, מחשבים ניידים, מכשירי משחק לילדים. ואם מישהו יחליט להוסיף גם אינטרנט אלחוטי ללא תשלום לעסקה, נשמח עוד יותר.

מסעדה סבירה. הדבר האחרון שמתחשק לעשות אחרי שאכלתם אוכל של מטוסים הוא להגיע לשדה התעופה ולאכול המבורגר שמנוני או פיצה סמרטוטית במזללה של אוכל מהיר. האופציה האחרת, לכרסם כריך גבינה במחיר של ארוחה במסעדה יוקרתית בפריז, אף היא לא מאוד מפתה אותנו. כמה נחמד לוּ אפשר היה למצוא בשדה התעופה מסעדה שמגישה מזון בריא וטעים במחיר שווה לכל נפש. העובדה שעוד מעט נמצא את עצמנו מתלבטים בין עוף לבשר – ששניהם בושלו יתר על המידה וחוממו עד כאב – לא אומרת שממש ברגע זה לא נשמח לסלט ירקות רענן בצירוף לחמניית דגנים טרייה, אולי עם כוס מיץ טבעי שזה עתה נסחט. וכן, עודף מחמישים שקלים יתקבל בשמחה.

מקום להירגע בו. התקלחתם, הסתפרתם, ישנתם שעה-שעתיים, אכלתם ארוחה בריאה, עכשיו הגיע הזמן להשתעשע. לא משהו מסובך והיי-טקי, רק מקום נעים ומזמין, שבו אפשר לקבל בהשאלה ספר או מגזין לקריאה, לצפות בטלוויזיה, אולי גם לראות סרט. נשמע לנו כדרך נהדרת להעביר בכיף את הזמן שנותר עד הטיסה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.