תפריט עמוד

תשעה מכל עשרה אנשים אוהבים שוקולד. העשירי משקר. אין פלא אם כך שאטרקציות מתוקות, בעיקר כאלה הקשורות בשוקולד, נפוצות מאוד בעולם התיירות. מוזיאוני שוקולד, מפעלי שוקולד שעורכים סיורים ושאר אטרקציות מתוקות – כל אלה זוכים לפופולריות הולכת וגוברת, ולא רק בקרב ילדים. בחרנו כמה אטרקציות שלא ישאירו את המכורים למתוק אדישים.

רכבת השוקולד השוויצרית
השם המפתה הזה מתאר שילוב בין שניים מהתענוגות הגדולים שיש לשווייץ להציע: רכבות ושוקולד. רע זה לא יכול להיות. הרכבת יוצאת לדרך מהעיר היפהפייה מונטריי השוכנת לגדות אגם ז'נבה, ממשיכה דרך העיר הימי-ביניימית גרוייר שם מייצרים את הגבינה הנושאת את אותו שם ומסיימת את מסעה בברוק, ביתה של חברת השוקולד נסטלה השוויצרית. כאן מבקרים במפעל השוקולד המפורסם, צופים בתהליך ייצור השוקולד וכמובן טועמים שוקולד, שמהווה קינוח מצוין לגבינות שנטעמו לפני כן. את מסע התענוגות הזה, במהלכו נהנים מקפה, קרואסונים וטעימות של שוקולד,  אפשר לעשות ברכבת קיטור עתיקה מהמאה ה-15 או ברכבת מודרנית עם חלונות פנורמיים מהם אפשר להשקיף על הנוף המרהיב של הכרמים הסובבים את מונטריי. באתר הרכבת אפשר להתעדכן בזמני יציאת הרכבת.

עולם השוקולד של הרשי, פילדלפיה
האמריקאים אולי לא עושים שוקולד גורמה כמו באירופה, אבל לעומת זאת הם יודעים לעשות הכל בגדול, כפי שאפשר להיווכח בממלכת השוקולד הזו. הרשי היא עיר קטנה בפילדלפיה, שהיתה בעבר ביתו של מפעלי השוקולד הרשי, השוקולד הנמכר ביותר באמריקה. המפעלים עברו דירה כבר מזמן, אבל העיירה הפכה למעין דיסנילנד של שוקולד. ריח השוקולד מורגש בכל פינה, הספסלים מעוצבים בדוגמת שוקולד ואפילו פנסי הרחוב מעוצבים כנשיקות השוקולד המפורסמות של הרשי. האווירה במקום תיירותית וממוסחרת להחריד, אבל מאוד כייפית ובעיקר טעימה.  ב"עולם השוקולד של הרשי"  יש שלל אטרקציות הקשורות בשוקולד, המרכזית שבהן היא היא סיור השוקולד, הנמשך 12 דקות בקרוניות הנעות לאורך פס ייצור השוקולד, החל מקטיף פולי הקקאו ביער ועד לתוצר הסופי. זהו סיור חווייתי לכל החושים – בתהליך הייבוש חשים חום עז, בתהליך הטחינה מריחים ריח עז של שוקולד ועוד. הכניסה חופשית, את המחיר תשלמו בסוף, בחנות המפעל הענקית, שבה, בנוסף למגוון שוקולדים מכל הסוגים והטעמים נמכרים גם מוצרים העשויים משוקולד (כמו ספלים ובובות), חולצות של המקום ועוד.

אטרקציה נוספת היא סדנאות השוקולד, בהן ניתן להשתתף בתהליכים שונים של ייצור השוקולד וחטיפי השוקולד של הרשי, ואפילו ליצור חטיפי שוקולד שתמונתכם מופיעה על עטיפתם. יש גם סדנה להכנת קינוחי שוקולד ואפשרות לקחת חלק בעבודת המפעל ולארוז את נשיקות השוקולד של הרשי, כולל קבלת תג עובד. האטרקציה החדשה ביותר היא HERSHEY'S GREAT CHOCOLATE FACTORY MYSTERY IN 4D, סרט 4D שמתרחש בעולם השוקולד של הרשי ובו הצופים לוקחים חלק פעיל. אתר עולם השוקולד של הרשי

עוד יש בעיירה מוזיאון, השוכן, באופן לא מפתיע, בשדרת השוקולד. במוזיאון שלל תצוגות שמספרות על ההיסטוריה של מפעל השוקולד ושל מילטון הרשי, האיש שממנו הכל התחיל. אתר המוזיאון

מוזיאון המרציפן בסנטאנדרה ליד בודפשט
מעריציו של מעדן השקדים והסוכר ישמחו לשלב בחופשתם בבודפשט ביקור בכפר האמנים סנט אנדרה המרוחק 20 דקות נסיעה מהעיר. בכפר המקסים יש הרבה גלריות וחנויות מקסימות, אבל אוהדי המרציפן ישאירו את כל אלה לסוף וישימו פעמיהם תחילה למוזיאון המרציפן (Szabó Marzipan Museum). כל הפריטים במוזיאון – מעוגות רבות קומות, ועד לפסלים של מפורסמים כאלה ואחרים, כמו הדמויות של דיסני, מייקל ג'קסון ואפילו ישו – עשויים ממרציפן. יש כמובן גם בית קפה וחנות לסיפוק התאווה באופן מיידי.
כתובת: Dumtsa J. street 14, Szentendre

מוזיאון הקקאו ושוקולד בבריסל
אין מקום הולם יותר לבקר בו במוזיאון לשוקולד מאשר בלגיה בירת השוקולד והפרלינים  המוזיאון הבלגי (Museum Of Cocoa and Chocolate) מתאר את תהליך גידול הקקאו ועיבודו לשוקולד ומספר על ההיסטוריה של מאכל האלים. גולת הכותרת של הביקור במקום היא ההדגמה המועברת על ידי שוקולטייר מוסמך של הכנת פרלינים בשיטה המסורתית. והכי חשוב – בסוף מחלקים דוגמיות של פרלינים. בהתחשב במחירים של הפרלינים הבלגים המשובחים, זה לא משהו שיש לזלזל בו.
כתובת: Rue de la Tete d'Or 9-11
אתר אינטרנט

מוזיאון השוקולד בברצלונה
בניגוד לבלגיה, ברצלונה לא מזוהה עם שוקולד, אבל המוזיאון הזה (Museu de la Xocolata) מוצלח מאוד והוא אחד הגדולים והמרשימים בתחום. זהו המקום ללמוד בו את כל מה שרציתם לדעת על השוקולד ועל ההיסטוריה שלו. המוזיאון מחולק למספר אגפים. האגף העוסק בייצור מדגים את כל תהליך הכנת השוקולד – מקטיף פולי הקקאו ועד למוצר המוגמר. המעניין הוא שיש באגף ייצוג לסגנונות ייצור שונים ממקומות שונים בעולם וכן לסוגי שוקולד שונים. בנוסף, יש אגף העוסק באספקטים של תזונה, אגף המסביר את החשיבות המסחרית והתרבותית של השוקולד ועוד. כדי להתרענן מהחוויה הלימודית אפשר ליהנות מתצוגת פסלי השוקולד המרשימה שבמקום, שכוללת גם דגמים מדויקים למדי של אתרי תיירות בעיר כמו הסגרדה פמיליה ובית מילה. ויש גם סדנאות שוקולד לילדים ולמבוגרים.
כתובת: Comer 36
אתר המוזיאון

סיורים נוספים בעקבות ייצור השוקולד ניתן לעשות במפעל השוקולד אלפרוז השוכן בעיירה קזאלנו ליד לוגנו בשווייץ, במוזיאון השוקולד בקלן שבגרמניה ועוד. הסיורים בכל המפעלים דומים למדי ומדגימים את תהליך ייצור השוקולד, ובסיומם ניתן לטעום מתוצרת המקום.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.