תפריט עמוד

אוצר זהב אדיר שנמצא בלב ים יוחזר לספרד

בעקבות פסיקה של בית משפט אמריקאי, חברה לחיפוש אוצרות תחזיר לממשלת ספרד מטמון אדיר של זהב שטבע בלב ים על סיפונה של ספינה ספרדית

בסיפור הזה יש את כל המרכיבים של סרט מתח, אבל המציאות, כך מסתבר, עולה על כל דמיון. בתום מאבק משפטי ארוך, בית משפט אמריקאי פסק כי אוצר ענק, שמוערך ביותר ממאה מיליון אירו, שייך לממשלת ספרד ולא לחברה הפרטית שגילתה אותו במצולות ים. הסיפור החל בשנת 2007, כש"אודיסה", חברת חיפוש אוצרות אמריקאית, שלתה ממצולות הים מאות אלפי מטבעות זהב וכסף ופריטי חן יקרי ערך. האוצר האדיר הזה היה על סיפונה של ספינה ספרדית, שהוטבעה מדרום לספרד לפני יותר מ-200 שנה.

ציור מהמאה ה-19 המראה את טביעת הספינה הספרדית בקרב עם הצי האנגלי

ואולי בעצם הסיפור מתחיל הרבה קודם לכן, ב-5 באוקטובר 1804, כאשר שייטת של הצי הבריטי תקפה ספינות ספרדיות מדרום-מזרח לחופי פורטוגל. בתקיפה נפגעה אחת הספינות, Nuestra Senora de las Mercede, וצללה למעמקים כשעל סיפונה כמות אדירה של מטבעות וחפצים יקרים אחרים. במשך השנים, רבים ניסו למצוא את האוצר האבוד, עד שלבסוף – בעזרת נחישות רבה וציוד משוכלל – החברה האמריקאית הצליחה לשים יד על המטמון. האוצר, שמשקלו מוערך ביותר מ-15 טונות, אוחסן במחסנים במדינת פלורידה, אולם בטרם מישהו מהמוצאים הספיק ליהנות ממנו, מיהרה ממשלת ספרד להגיש תביעה בבית משפט בפלורידה בטענה שהאוצר שייך לה.

ההליך המשפטי נמשך חמש שנים, והסתיים בימים אלו בפסיקה של בית המשפט העליון כי הזהב אכן שייך לספרד, וזו מיהרה לשלוח שני מטוסי קרב כדי להחזיר את האוצר למקום ממנו יצא לפני יותר מ-200 שנה. אבל זהו עדיין לא סוף הסיפור, שכן ספרד מתכננת תביעה אזרחית כנגד החברה האמריקאית על נזקים שכביכול נגרמו למטמון בשנים בהן היה מאוחסן בפלורידה.

לקריאה נוספת:

אוצרות אגדיים: בעקבות האוצר האבוד
אוצרות אגדיים: בעקבות האוצר האבוד
מערכת מסע אחר אונליין
ברחבי העולם יש אוצרות רבים שעדיין ממתינים שיגלו אותם, כך לפחות ניתן לשער לפי הסיפורים המסתוריים והנופך האגדי שמייחסים להם. הנה כמה אוצרות שמחכים למוצא הישר

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.