תפריט עמוד
אורך המסלול: כ – 9 ק"מ, מעגלי.

מזג האוויר באזור רמת הנגב יבש ונוח כמעט במשך כל השנה. בעוד שבאזורים אחרים בארץ מדברים על אחוזי לחות גבוהים שמגבירים את עומסי החום, אנחנו ברמת הנגב זוכים לרוח נעימה גם בימים החמים של הקיץ. הדבר מאפשר לרב בבוקר ואחר הצהריים גם במהלך חודשי הקיץ יוני- ספטמבר. בשאר השנה ניתן לרכוב כמעט כל יום בעקבות מיעוט ימים גשומים.

מסלולי רכס חלוקים סומנו בסטנדרט גבוה, העומד בתקנים האירופאים על ידי גיאופן- המרכז לרכיבה מדברית וביוזמת המועצה האיזורית רמת הנגב אשר פועלת לקידום תחום האופניים בתחומה על ידי פיתוח וסימון שבילי אופניים נוספים בכל רחבי האיזור.

המסלול המוצע מסומן לכל אורכו בעמודי שילוט והכוונה עליהם מופיע שם המסלול וחיצים המורים את הדרך. המסלול מעגלי ומתאים במיוחד למשפחות, כולו עובר בדרכי ג'יפים לא עמוסות במיוחד וניתן לרכוב עם כיסאות ילדים וטריילרים.

מהלך הרכיבה:
נחנה את הרכבים בחניון הרועה ומשם נצא ברכיבה לכיוון דרום. חניון הרועה והנחל הנושא שם זהה, נקראים על שם רועת הצאן של קיבוץ שדה בוקר, ברברה פרופר, אשר נרצחה ב – 1953 בידי רועי צאן בדואים. הרועים סברו שברברה גנבה את עדריהם. ברברה היתה ניצולת שואה שאומצה על ידי חבר הקיבוץ. לאחר הרצח להטו הרוחות באזור, ורק מאמצים רבים של יהושע כהן, חבר הקיבוץ מנעו שפיכות דמים נוספת.

ממשיכים לרכב על הכביש הישן המקביל לכביש 40. ליד בית הקברות של מדרשת בן גוריון והמטווחים של הגדנ"ע פונים ימינה (מערבה) לתוך ערוץ הטרסות. לאורך השביל ניתן לראות את אזורי המחקר של האוניברסיטה העברית. בשטחים אלו נערכים מחקרים בנושאי נגר עילי (איסוף מי גשמים ושיטפונות) וחקלאות מדברית.

השביל חוצה את רכס חלוקים ויוצא ממערב לרכס, באגן נחל הבשור העליון, שם פונים ימינה על דרך ברורה ורחבה. מצד שמאל ניתן לראות "לימן" – מעין חורשת עצים קטנה המושקת במי נגר – מי שטפונות הנסכרים בסוללות עפר שמקיפות את החורשה.

בתחנה הבאה נראה את שרידי הדיר של קיבוץ שדה בוקר, זכר לתקופה בה גידלו חברי הקיבוץ את העדרים. למעשה, השטח בו מתנהל הטיול הוא אזור המרעה של קיבוץ שדה בוקר. מיד לאחר שחולפים על פני הדיר אפשר לראות את סכר בוקר, סכר מים גדול שבנו עובדי קק"ל ולא עמד לו כוחו אל מול השיטפון הראשון שהגיע אליו, ופרץ אותו. הסכר לא תוקן.

לאחר הסכר אנו פונים מזרחה ורוכבים לאורך נחל הרועה אל חניון הרועה. בדרך ניתן לראות את הפיצול למסלולי חלוקים הנוספים- שביל חלוקים ושביל נחל עץ המתאימים לרוכבים מיומנים יותר. נסיים את המסלול בחניון הרועה שם השארנו את המכוניות. מחניון הרועה ניתן להמשיך למסלולים רגליים ולביקור באתרים רבים באזור- מסלול "העיר האבודה", צריף בן גוריון, אחוזת הקבר של דוד ופולה בן גוריון, נחל חווארים, גן לאומי עין עבדת ועוד.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהר הנגב

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר
מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר

נסענו בנוף מטורף של שלושה הרים חרוטיים שליוו את נחל סרפד. שורות של אבנים פילסו חלקות חקלאיות והעידו על נוכחות אנושית בצפיפות היסטורית. שפע של מאגורות נחפרו בסלעי הקירטון ותעלות חפורות הזינו אותן במים. השעה מתאחרת, השמש שוקעת, ...

מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים
מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים

רונן רז נודד בעקבות חלום ילדות – להקים חווה לטיולי גמלים. בחאן בארותיים שבאזור עזוז הוא פוגש את עופר וגלי שהגשימו את חלומו בעשר אצבעותיהם, מטייל במדבר עם הג'יפ ופוגש גמלים צעירים, עדויות מרשימות לנוכחות הנבטים – מערכות ...