תפריט עמוד

טרק ג'טבולה, מרכז אוסטרליה

במהלך נסיעה אינסופית במרחבים של מרכז אוסטרליה, אין כמו לרדת מהאוטו, למתוח רגליים ולצאת לטרק של ארבעה עד חמישה ימים. חורשות אקליפטוסים, בריכות מים ומפלים, וחשוב לא פחות - חניוני לילה מקסימים

קשה לא להתאהב באוסטרליה. אנשים מקסימים, פינות חמד מיוחדות, חופים, נופים, צלילות ואינספור חוויות. יחד עם זאת, אחד מהאתגרים העיקריים הניצבים בפני המטייל באוסטרליה הוא המרחקים – שעות על גבי שעות של נסיעה, לעיתים קרובות בנוף חד גוני. הדבר הופך את אוסטרליה לקצת קשה לאלו מבינינו שאוהבים הליכות רגליות. גם כשאתה מגיע לאתר עם פנינת טבע כלשהי, רוב הסיכויים שמגרש החנייה נמצא במרחק של לא יותר ממאה מטר ממנה… אז לאלו שמאה מטרים לא מספקים את הצורך שלהם בטיול רגלי, הנה הפתרון – טרק ג'טבולה (Jatbula Trail), טרק של ארבעה-חמישה ימים, שבמהלכם הולכים 58 ק"מ. אחרי הטרק מובטח געגוע קל לישיבה נוחה באוטו לעוד כמה שעות נסיעה.
הטרק יוצא מהעיירה קת'רין (Katherine) הממוקמת על הכביש הראשי בין דארווין (Darwin) שבצפון לבין אליס ספרינגס (Alice Spring), בירת המרכז האדום. מיקומו של הטרק באזור זה, במרכז מחוז Northern Territory, הוא מבורך, שכן זהו אחד מהכבישים המשמימים במרכז היבשת וכנראה שתעברו בעיירה קת'רין בכל מקרה על מנת לשתות קפה טוב ולהצטייד להמשך הנסיעה.

למידע על טרקים וטיולי שטח  לחצו כאן >>

טבילה מרעננת בערוץ סמוך לחניון הלילה השני

בדידות מבורכת

התחלתו של הטרק בכניסה הראשית לשמורת Nitmiluk, בה הוא עובר. הכניסה ממוקמת כ-30 ק"מ צפונית-מזרחית מהעיירה קת'רין. על מנת להתחיל את הטרק יש לחצות את הקניון על גבי סירת מנוע קטנה המופעלת על ידי הפקחים, ומיד עם הירידה מהסירה בגדה השנייה כבר ניתן לחוש את ה"לבד" הכל כך אהוב על מכורי הטרקים. הרגשת ה"לבד" מובטחת, כיוון שהשמורה מגבילה את מספר המטיילים על השביל לפי מקומות הלינה אותם הם בוחרים – מקסימום 10 מטיילים בחניון לילה. לכן, חשוב מאוד להזמין מקום מראש על מנת לבצע את הטרק (פרטים בסוף הכתבה).

חניון הלילה השני. להעביר בנעימים את הלילה

חשוב להיות כנים: בעוד שרוב הטרקים בעולם מבוססים על הנאה במהלך היום מהנופים הנשקפים מהשביל, מסלול זה הוא שונה. במשך רוב ההליכה הישראלי הממוצע ירגיש שהוא צועד בחורשת אקליפטוסים לא ממש מוצלחת, ותוך כך ינסה להעלות בזיכרונו את פרטי הסיפור ההרואי של אלי כהן או של החלוצים שייבשו את החולה – האסוציאציות הישראליות לאקליפטוסים שעשו עלייה בשנות ה-80 של המאה ה-19. אז למה להגיע לשם? חניון הלילה הוא הדובדבן שבקצפת בכל יום, והוא המטרה העיקרית שלשמה מגיעים המטיילים למסלול זה. כל אחד מהחניונים במסלול מוקם בגן עדן קטן, על שפת נחל זורם ובריכות טבעיות שאליהן ניתן להגיע רק בהליכה במסלול.

היום הראשון של הטרק, הליכה בחורשת אקליפטוסים טבעית

זהירות, תנינים!

פארק Nitmiluk עצמו הוא רכושה של Jawoyn, קבוצה אבוריג'ינית המנהלת אותו בשיתוף עם רשות הפארקים של המדינה. אחת המטרות המרכזיות של שיתוף זה נובעת מהרצון להמשיך את המסורות האבוריג'יניות רבות השנים באזור ולשמר את ציורי הקיר האבורוג'יניים הפזורים ברחבי הפארק ולאורך הטרק. מקור השם הוא בשפה האבוריג'ינית ומשמעותו – מקום חלום הציקדה. ברחבי השמורה חרצו את אבני החול 13 קניונים, שהמוכר בהם הוא קת'רין, שם מתחיל הטרק. נקודה מוכרת ומטוילת נוספת היא Leliyn Falls, מפל ובריכה גדולה שאפשר לשחות בה ולהתרענן – במקום הזה מסתיים הטרק. באוסטרליה בריכה טבעית, נעימה לרחצה, היא לא דבר של מה בכך. בהרבה מהבריכות המפתות שורצים תנינים והשחייה בהן על אחריות המתרחץ, בהחלט לא מומלץ!

לסיום, אזהרה מניסיון אישי: העורבים בשמורה כנראה מתנגדים לעישון… אחד מהם תפס את חבילת הטבק של אחד מהמטיילים בקבוצה שלנו והשליך אותה לערוץ מים. בערב, לאחר ניסיונות כושלים לייבש את הטבק שנמשה מהמים, גילינו שבאותו ערוץ ממש חיה קהילת "פרשיס" (Freshies), תנינים קטנים השוכנים במים מתוקים. אז אם אתם חייבים סיגריה בסופו של יום הליכה, שמרו על החפיסה קרוב אליכם.

רחצה מסכמת. הבריכה האחרונה בנקודת הסיום של הטרק במפלי לילין

מידע חשוב לקראת היציאה לטרק

העונה המומלצת ליציאה לטרק היא העונה היבשה – מאי עד ספטמבר. בשאר חודשי השנה השביל בדרך כלל סגור עקב עומסי חום כבדים והצפתו על ידי הערוצים הרבים שחוצים אותו.

היציאה לטרק דורשת תיאום והזמנת מקום עם מרכז המידע של השמורה. המרכז פתוח בין השעות 7:00 -16:00 ואת ההזמנה יש לבצע מראש בטלפון 61-8-89721886.

הטרק הוא חד סטרי, וניתן ללכת בו רק על פי הכיוון המתואר כאן – מהכניסה הראשית לשמורה ליד קניון קת'רין ועד מפלי לילין.

סימון השבילים בטרק ברור ומתוחזק היטב. בנוסף, לצורך מעקב או למקרי חירום, לאורך השביל יש נקודות בהן הוצב ספר רישום למטיילים וניתן למצוא מדי פעם תחנות ממסר שמהן ניתן להזעיק עזרה.

מזון ומים: יש להצטייד בכל המזון הנדרש לימי הטרק בקת'רין. חשוב לצאת לטרק עם לפחות שלושה עד ארבעה ליטרים מים לאדם. בכל חניון לילה ובכל נקודה בה יש זרימת מים ניתן למלא מים מהערוצים. מומלץ להצטייד בבד דק ולשים אותו על פיית הבקבוק בזמן מילוי המים לצורך סינונם.

המלצה חמה: לא לשכוח להצטייד בכל אמצעי שיכול לעזור כנגד היתושים – כילה או אוהל ללא חורים, חומר דוחה יתושים, בגדים ארוכים וכל אמצעי אחר שיש בנמצא…

רוני כפיר בר משי – מנהלת מחלקת קבוצות, נתיבי כפיר

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.