תפריט עמוד

אוסטרליה – גלישת גלים אלוהית

כשאוסטרליה הכריזה על עצמאותה והיפרדותה מבריטניה ב- 1901, נחקק חוק   עליו אוהבים האוסטרלים לצחוק עד היום – חוק האוסר על כניסה לחופי הרחצה המקיפים את היבשת. ההיגיון מאחורי החוק המשעשע היה נעוץ ברצון של המעסיקים למנוע מעובדיהם לנפוש בים בזמן שעות העבודה. ולא במקרה. היבשת המדהימה הזו מהווה למעשה אי ענק, בו יצר הים מאות מפרצים, רצועות חוף רחבות ידיים וכפועל יוצא מכך – שלל חופים מהממים ביופיים. החופים המקיפים את יבשת הקנגורו מכל צידיה מהווים גן עדן לאוהבי ספורט המים בכלל ולגולשים בפרט.

אמנם לא ניתן להכיל בכתבה אחת את כל חופי הגלישה שיש ליבשת "אוז", כפי שמכנים אותה האוסטרלים בחיבה, להציע, אבל בהחלט ישנם כמה חופים שחובה להזכיר וכמובן מומלץ לבקר בהם. אין צורך להידחף, יש מספיק גלים לכולם.

אז איפה מתחילים?
מומלץ בחום לא להתבייש ולהירשם לקורס גלישה. הים באוסטרליה צופן בחובו סכנות רבות, בהן: מדוזות ארסיות שעקיצתן יכולה להרוג, כרישים, תניני מים מלוחים וכמובן הגלים. הגלים באוסטרליה עלולים להתרומם לגובה של כמה מטרים, חוויה שעשויה להיות בהחלט מסוכנת, בעיקר כשמצוידים בגלשן ולא בדיוק יודעים מה לעשות איתו. הנה כמה מקומות בהם כדאי להתחיל ללמוד:

בית הספר לגלישה של חוף בונדי (Bondi Beach) ממוקם בקצה הצפוני של החוף המפורסם . בונדי ביץ' אהוב על המקומיים והתיירים בשל יופיו, מיקומו האטרקטיבי בסמוך לסידני, המסעדות ובתי הקפה הנושקים ולחוף ומאות צעירים הרובצים בו. בית הספר ניתן גם להשכיר גלשנים משומשים.

אם אתם מחפשים מקום פחות המוני מחוף בונדי צאו לטיול קצר ב"טיילת הצוק" (Cliff Walk)– מסלול הליכה של כשלוש שעות שנבנה לאורך החופים המזרחיים – מבונדי ועד לקוג'י (Coogee) הנושק למים מצד אחד ולצוק מצידו השני. המסלול צופן בחובו נוף עוצר נשימה, ספסלים בנקודות תצפית ייחודיות, וכן אפשרות לראות את כל היפים והיפות של סידני צועדים, עושים ג'וגינג או ממהרים לגלישה הבאה בים. לאורך המסלול ישנם חופים רבים המיועדים לגלישה ברמות שונות ומציעים קורסי גלישה למתחילים.

בית הספר השני ממוקם גם הוא בסידני, אך מציע חמישה ימי גלישה אינטנסיביים בחופים הצפוניים של העיר – מאנלי (Manly), פאלם ביץ' (Palm Beach) וצפונה עד לפורט מקווארי (Port Macquarie). הקורס כולל חמישה ימים של גלישה מודרכת מחוף מדהים כזה לאחר. אחרי הגלישה תוכלו לבלות במסיבות ברביקיו והרבה בירה כמיטב המסורת האוסטרלית. אם השילוב של בירה וגלישה נראה לכם בעייתי, הסירו דאגה מלבכם – המים הקרים, השומרים על טמפרטורה ממוצעת של 17 עד 20 מעלות, יפיגו את השפעת האלכוהול באופן מיידי ומקפיא.

הקורס השלישי והמומלץ ביותר ממוקם בעיירת הנופש והגלישה ביירון ביי (Byron Bay). העיירה הקטנה והקסומה הזו ממוקמת בצפון מדינת ניו סאות' ווילס ומהווה תחנת חובה להמוני מטיילים בדרכם צפונה מסידני ומלבורן לחופים שטופי השמש של מדינת קווינסלנד.

העיירה ביירון-ביי, מפורסמת בזכות חופי הגלישה שלה שבהם "כל גולש יוכל למצוא גל המתאים לצרכיו". גולשים מתחילים יוכלו ליהנות מ"גלי מסירה", שהינם גלים ארוכים במיוחד המאפשרים להתאמן בעמידה יציבה על הגלשן. במקביל, במפרצים הנכונים ניתן למצוא פינות בהן הטבע יוצר גלים אימתניים המיועדים לגולשים מנוסים בלבד. ישנה אגדת גולשים מקומית לפיה פעם בשנה מגיע גל ענק, "המפלצת"; בכל פאב מקומי תוכלו לראות תמונות של גל "המפלצת" בזמנים שונים בהיסטוריה של העיירה. אטרקציה נוספת שמספקת ביירון ביי לגולשים הינה היכרות אישית עם מספר רב של דולפינים הנוהגים לקפוץ בין הגולשים בחודשי הקיץ האוסטרלי (ינואר – אפריל).

גולשים מדיום -וול
בטווח הביניים הרחב הנע בין גולשים מתחילים לגולשים מקצועיים ישנם אינספור חופי גלישה המציעים בנוסף לגלים נפלאים, ים כחול וחופים נקיים גם שפע של פעילויות, טיולים, מסעדות ואטרקציות.

איזור הגולד קוסט (Gold Coast) שבמדינת קווינסלנד (Queensland) השמשית הינו הפופולרי ביותר באוסטרליה לגלישה. מעבר למזג אויר טוב בכל עונות השנה וחופים לבנים הנושקים לפארקים ירוקים, יש באזור זה גלים מכל הסוגים ומכל המינים.

החופים המרכזיים באיזור הם ברוד ביץ (Broad Beach), מיאמי ביץ' (Miami Beach) ונובלי (Novely). בשלושת החופים היפהפיים הללו מתנפצים גלים ברמה קלה עד בינונית, אך חשוב מכך, בכולם פרושה רשת נגד כרישים שחשובה בעיקר באזור זה.
העיירה "גן עדן לגולשים" ( Surfers Paradise) היתה פעם היעד הבלתי מעורער של הגולשים בקווינסלנד. אולם בשנים האחרונות התמסחרות האזור ותנאי הים המאכזבים כבר לא מצדיקים את השם היומרני של המקום.

בנוסף, מומלץ לבקר בחוף קירה (Kirra) שהינו החוף הביתי של קלי סלייטר, גיבור תרבות אוסטרלי ואלוף העולם בגלישת גלים. החוף הפך לשם דבר בין חופי הגלישה האוסטרלים, וכיום הוא מושך אליו מקצוענים רבים בענף בעיקר בזכות גלי הצינור המושלמים שנוצרים בו.

אם אתם בעלי נסיון בגלישה והחלטתם להתחיל את מסלול הגלישה שלכם בסידני שבמדינת ניו סאות' וולס, מומלץ דווקא שלא להתחיל בבונדי ביץ'. על אף שחוף בונדי הינו המפורסם מבין חופי סידני, החוף המועדף לגלישה על ידי המקומיים הינו דווקא חוף מרוברה. חוף מרוברה הפחות תיירותי מהווה אלטרנטיבה מעולה לגולשים – הגלים מושלמים בחודשי הקיץ וגבוהים במיוחד בחודשי החורף. סביב החוף ישנו גם סיפור קאלט אוסטרלי – החוף נשלט על ידי כנופיית גולשים המכונים "מרוברה בוייס" הניתנים לזיהוי באמצעות כתובת קעקע גדולה באזור הכתפיים. כנופיית נערי מרוברה הייתה מעורבת, גם לאחרונה, בתקריות אלימות בחוף ולכן ישנם גולשים ותיירים שמעדיפים להתרחק מהחוף למרות גלי הצינור המושלמים שנוצרים שם. לאחרונה אף יצא סרט אוסטרלי דוקומנטרי המגולל את סיפורם של נערי מרוברה.

לאמיצים שביניכם – גלי ענק
תת-ספורט לגלישת הגלים באוסטרליה, הינו "גלישה על גלי ענק". בכמה מפרצים באוסטרליה מכים לעיתים גלים המגיעים לגובה של 20-10 מטרים ועלולים לגרום למוות.

גלישה על גלי ענק מהווה אחד מענפי הספורט המסוכנים והיוקרתיים ביותר וישנם גולשים עטורי ניסיון המתאמנים לקראת הגלישה המסוכנת הזו במשך שנים. אחד החופים המפורסמים לגלישת גלי ענק הוא בל'ס ביץ (Bells Beach) האגדי אשר הונצח בסצנת הסיום של סרט הגולשים המפורסם "נקודת פריצה". החוף נמצא כמאה קילומטרים מדרום – מערב למלבורן, ושם ניתן בחודשים מסוימים לחזות בגלי ענק המגיעים ללא מפריע הישר מהקוטב הדרומי. כאמור, הגלים הגדולים והקטלניים שבחוף מיועדים לגולשים מקצועיים בלבד. למרות זאת, בחוף יש מספר רב של נקודות שבירה כך שניתן למצוא נקודות בהן הגלים אמנם גדולים, אולם ניתנים לגלישה גם לאלה שאינם גולשים על גלי ענק.

ובכן, לא משנה באיזה גיל אתם ומה מידת הנסיון שלכם בגלישת גלים, אוסטרליה היא המקום לגלוש בו. בין אם בחרתם לעשות קורס או סתם להתיעץ במקומיים, אל תשכחו לוודא שאתם מבינים את המבטא האוסטרלי הכבד וצאו לדרך. גלישת גלים באוקיינוס האוסטרלי בכל נקודה שהיא מבטיחה לכם חוויה בלתי נשכחת. לאחר שהתנפצתם על הגלים תמיד מומלץ לקנח בפיש אנד צ'יפס מהביל ולהנות משקיעה אוסטרלית אדומה.

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.