תפריט עמוד

אוכל כשר בטיול בחו"ל

זה לא כל כך קשה, זה כשר: עצות, המלצות וטיפים בכל הנוגע לאוכל כשר במהלך טיול בחו"ל - ממסעדות כשרות בחו"ל ועד לסוגי המזונות שכדאי להביא אתכם מהארץ

רבים מאיתנו מקפידים לאכול בארץ מזון כשר. עניין של מסורת. כשנוסעים מחוץ לישראל, האפשרות לאכול אוכל כשר יכולה להפוך למסובכת. בארצות הברית ובאירופה כמעט ואין קושי למצוא מסעדות כשרות או לקנות מזון כשר. בשאר המקומות בעולם הקושי למצוא מזון כשר גדול יותר. מאכלים רבים בחו"ל יכולים להכיל תוספי מזון שמקורם אינו ידוע. ואם הוא ידוע, הוא לא תמיד כשר.

בשנים האחרונות קמו חברות שמציעות פתרון של ארוחות כשרות וארוזות. ישנו פטנט חימום שאינו דורש כלים ומבטיח ארוחה חמה. למי שרוצה לשלב גם ארוחה טובה במסעדה, רשימת המסעדות הכשרות על פי מיקום ותפריט. מומלץ ליצור קשר עם המסעדה ולוודא שהמקום אכן כשר.

בכל מקום בחו"ל בו אתם מתכננים חופשה, חפשו את מיקומו של בית חב"ד. שם ודאי ישמחו לספר לכם על מקומות בהם ניתן לקנות אוכל כשר. ישנם בתי חב"ד שמארחים מטיילים בתשלום בשבת. בחלק מבתי חב"ד ניתן לקנות את הארוחות הכשרות גם מבלי להתארח. איתור סניף בית חב"ד בעולם

ריכזנו עבורכם עצות מעשיות בכל הנוגע לאוכל כשר בארץ והכנתו בחו"ל:
לחם. היום, כמעט שלא ניתן לסמוך על קניית לחם במאפייה בחו"ל (אלא אם זו מאפייה בבעלות יהודית ששומרת כשרות). הלחם שנאפה במאפיות הוא לרוב באותו תנור שאופים בו לחמים, שנמשחים בשומן טרף. מומלץ לקנות בארץ לחם פרוס בשקית ולשמור אותו בהקפאה עד יום הטיסה. הלחם יישאר טרי בלא קירור בין שבוע לשבועיים.

פירות וירקות. כשרים בכל מקום בעולם. בארצות טרופיות כמו תאילנד תגלו פירות וירקות מגוונים, שאינם מצויים בארץ. פירות וירקות טובים לבריאות, למאכל ומפירות הדר ניתן להכין גם שתייה. פירות וירקות יכולים להיות חלק מכל ארוחה שלכם במהלך היום.

פירות וירקות כשרים בכל מקום בעולם

קפה ותה רגיל. כשרים בכל מקום. על חלב וביצים חלוקות הדעות בנושא כשרותם בחו"ל. גבינה רכה היא תמיד מחלב של בהמה כשרה. מי שאינו מקפיד על חלב עכו"ם יכול לאכול גבינות רכות ללא תוספות. אותו הדין לגבי חמאה.

יין ורטבים. יין בחו"ל אסור בדרך כלל, מדין יין נסך. אם אתם יודעים מראש שתטוסו לחו"ל, שמרו לעצמכם כמה בקבוקי יין קטנים ממשלוחי המנות שקיבלתם בפורים. אוהבים רטבים? לפני הנסיעה בקרו בדוכני המזון המהיר ובקשו שקיות קטנות של רטבים שאתם אוהבים. חרדל, מיונז, קטשופ, אלף האיים וויניגרט יוסיפו טעם לכל ארוחה – איש איש וטעמו. הרטבים כמעט שאינם תופסים מקום ומשקל בתיק. כך גם ריבות ודבש.

מוצרים כשרים ומשביעים. רוב חברות התעופה מגבילות את משקל המזוודה לעד 20 ק"ג. למי שמתכנן לקחת איתו אוכל כשר, זו בהחלט יכולה להיות בעיה. לכן מומלץ לקחת מוצרים משביעים אך קלי משקל: אבקות מרק, שקדי מרק, קופסאות טונה, שימורי חמוצים ותירס מתוק, טחינה גולמית מתובלת, רסק עגבניות, חומוס משומר, מנות חמות בטעמים שונים, עוגת הבית, חטיפים וממתקים, פריכיות וקרקרים. מומלץ לקחת קופסאות שימורים עם ידית פתיחה ולהימנע מהתלות בפותחן שימורים.

בישול בחו"ל. קחו אתכם ציוד בישול בסיסי: סיר קל לבישול (פרווה) ומכסה, צלחת פלסטיק ושתי קופסאות פלסטיק אטומות. חשוב גם לקחת נייר אלומיניום, גפרורים, סקוטש ברייט ומספר שקיות (בינוניות וגדולות). לא בכל מקום ניתן להניח סיר על הגז. הבישול אפשרי בבתי מלון שיש בהם מטבחון, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון כשמזמינים את מקום הלינה. ישנה גם אפשרות לקחת במזוודה קומקום חשמלי קטן. כשאתם אורזים, השתדלו להכניס את מה שניתן, בסיר עצמו ולחסוך בכך מקום יקר. פסטה היא מזון משביע, קלה ומהירה להכנה. אפשר לקחת מהבית גם אורז וקטניות.

כלים חד פעמיים הם פתרון מעולה לאוכלים כשר בחו"ל

פריטי מזון באריזות קטנות. במהלך הטיול קל יותר לסיים לאכול את המוצרים כשהם ארוזים בשקיות קטנות. כך לא תצטרכו לחפש שקית או סוגר לאטימה. כך גם לא זורקים מזון לפח ("בל תשחית") ולא סוחבים משקל מיותר.

כלים חד פעמים. הם נוחים ולא יקרים. צלחות, כוסות, מזלגות וכפיות הם פתרון מעולה לאוכלים כשר בחו"ל ולאוכלים בכלל. למי שלוקח נקניקים, מומלץ לקחת סכין אחד בשרי ממתכת. הקפידו לשים את הסכין בתיק הנוסע ולא בתיק האישי שאיתו עולים למטוס, אחרת הסכין יוחרם בשדה התעופה. בשדות תעופה בעולם, שבהם יש הוראות ביטחון מוקפדות יותר, מומלץ לקחת מאכלים באריזות שקופות, אטומות וללא נוזלים.

בתמונה הפותחת: מסעדה יהודית בעיר לובלין בפולין

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.