תפריט עמוד

אוכל ולינה בסנט פטרסבורג

מלונות ותיקים מלאי הדר לצד אכסניות מודרניות ונוחות, ארוחות יוקרתיות באווירה אריסטוקרטית או כריך עם שוט של וודקה - סנט פטרסבורג מציעה מגוון רחב של אפשרויות לינה ואוכל

סנט פטרסבורג משלבת הוד ופאר של העבר עם חיים מודרניים ותוססים. כך גם אפשרויות הלינה והאוכל בעיר: מלונות ותיקים לצד אכסניות נוחות, ארוחות יוקרתיות או כריך על הדרך. הנה כמה מקומות מומלצים:

מלונות
מלון גרנד הוטל אירופה (Grand Hotel Europe)
מלון גרנד הוטל אירופה שנוסד ב-1875 הוא אמנם המלון הוותיק בעיר, אבל למרות זאת הוא מצליח לשמור על מעמדו כאחד המלונות הטובים והיוקרתיים בעיר, ועדיין אפשר ליהנות בו מהקסם של ימים עברו. רשימת האורחים של המלון כוללת, בין היתר, את ביל קלינטון, המלכה אליזבת והמלחינים צ'ייקובסקי, שטראוס ודביסי. היום המלון שייך לרשת אוריינט אקפסרס, שידועה בסטנדרטים הגבוהים שלה.

המיקום נהדר – על שדרת נייבסקי, שנחשבת לשאנז אליזה של סנט פטרסבורג, ובמרחק דקות הליכה אחדות מההרמיטאז'. החזית הנאו בארוקית של המלון מרשימה מאוד, ופנים המלון, גם אם מצועצע משהו, מרשים גם הוא.  החדרים כולם אלגנטיים, מאובזרים היטב ומציעים נופים נפלאים של העיר, אבל אם אתם יכולים להרשות לעצמכם כדאי ללון באחת מהסוויטות ההיסטוריות, שמתהדרות בעיצוב ייחודי וריהוט עתיק. במלון יש חמש מסעדות, בהן מסעדת הגורמה עטורת השבחים L'Europe, ובר הקוויאר האופנתי שמארח את הצעירים העשירים של העיר.
כתובת: Nevsky Prospekt, Mikhailovskaya Ulitsa 1/7
אתר המלון


סוויטה במלון גרנד הוטל אירופה. אחד המלונות היוקרתיים בעיר

מלון נייבסקי גרנד (Nevsky Hotel Grand)
מלון ברמת שלושה כוכבים במיקום מצוין: המוזיאון הנודע ההרמיטאז' נמצא במרחק עשר דקות הליכה, תחנת המטרו מרוחקת רק חמש דקות ושדרת נייבסקי מציעה למטיילים בה שילוב מרתק בין אדריכלות צרפתית, איטלקית ורוסית.
המלון שוכן במבנה ההיסטורי ויש לו מסעדה המציעה מטבח בינלאומי.
מחיר: החל מ-3,500 רובל ללילה בחדר זוגי.
כתובת: 10 Bolshaya Konyushennaya St
אתר המלון

מלון אלכסנדר האוס (Alexander House)
מלון בוטיק משפחתי בן 19 חדרים ששוכן במבנה משופץ מ-1826. המלון ממוקם במרחק הליכה מקתדרלת אייזיק הקדוש ומתיאטרון מרינסקי, וחמש דקות נסיעה ממרכז העיר. החדרים נעימים וכל אחד מהם מעוצב בסגנון ייחודי ושונה, ששואב השראה ממקומות שונים בעולם כגון קיוטו, אמסטרדם, דלהי או מרקש. השירות במקום אישי מאוד, האווירה חמה וידידותית והצוות דובר האנגלית שמח לעזור בארגון טיולים, הסעות וכרטיסים למופעים ולאטרקציות. המטבח פתוח 24 שעות ביממה ויש
גישה לאינטרנט בשטח המלון ובחדרים.
מחיר: החל מ-6,500 רובל לחדר זוגי ללילה.
כתובת: Krukova Kanala emb. 27
אתר המלון


חדר הלסינקי במלון אלכסנדר האוס. כל חדר מעוצב בסגנון ייחודי ושונה

מלון דוסטויבסקי (Dostoevsky Hotel)
מלון ברמה של ארבעה כוכבים, שוכן בקומות העליונות של בניין מודרני מול כנסיית סנט ולדימיר, כשבקומות התחתונות יש חנויות וסופרמרקט ובמרכז הבניין יש חצר פנימית נעימה. החדרים מודרניים, נקיים ונוחים והמיקום מרכזי, כחמש דקות הליכה משדרת נייבסקי. יש כאן חדר כושר וסאונה, המסעדה והבר נמצאים בקומה העליונה ושניהם באיכות טובה.
מחיר: החל מ-8,200 רובל ללילה בחדר זוגי.
כתובת: רח' Vladimirsky 19



מלון דוסטויבסקי. כנסיית ולדימיר הקדוש נשקפת מהחלונות

אכסניית פאפט תיאטר
האכסנייה זכתה בשמה – תיאטרון בובות – בזכות הקרבה למוסד האמור. האכסנייה מציעה אפשרות מגורים נקייה וזולה מאוד באולמות שינה. המיקום טוב ומרכזי ורוב האתרים המפורסמים נמצאים במרחק הליכה. יתרון נוסף הוא שאין הגבלת שעות, כלומר אפשר לחזור בכל שעה שרוצים. הקהל, באופן טבעי, צעיר ברובו הגדול. הצוות דובר אנגלית; מחיר הלינה כולל ארוחת בוקר.
מחיר: מיטה באולם שינה עולה בעונה 650 רובל. מחיר לאדם בחדר זוגי בעונה  900 רובל. מקלחות ושירותים בכל קומה.
כתובת: Nekrasova Street, 12. כעשרים דקות הליכה מתחנת הרכבת מוסקובסקי.
אתר האכסניה

מסעדות
Dvorianskoye Gnezdo
פירוש השם הוא "קן האצילים", וכפי שאפשר להבין ממנו – זה המקום לכל מי שמתגעגע לרוסיה האריסטוקרטית. המסעדה שוכנת בביתן הגן לשעבר של ארמון יוסופוב, שהיה שייך למשפחה העשירה ביותר ברוסיה הצארית. זוהי מסעדת פאר אלגנטית ויקרה, שמציעה מנות רוסיות מסורתיות לצד מנות צרפתיות באווירה רומנטית ולאור נרות. בשל הקרבה לתיאטרון מרינסקי, זהו מקום אידיאלי לארוחת ערב אחרי צפייה במופע בתיאטרון.
כתובת: 21 ul. Dekabristov

טלפון: 812-3120911


מסעדת קן האצילים. למי שמתגעגע לאריסטוקרטיה הרוסית

Palkin
המסעדה הוותיקה בעיר, שנוסדה ב-1785, מצליחה לשמור במהלך השנים על מעמדה כאחת המסעדות הטובות בעיר. לכאן באים לא רק בשביל האוכל, אלא גם בשביל החוויה: תקרות גבוהות, שנדליירים, נגני פסנתר שמנעימים את זמנם של הסועדים ומלצרים שנותנים שירות שכמותו נדיר למצוא כיום. בעבר התארחו כאן קתרינה הגדולה, צ'ייקובסקי וצ'כוב, היום המסעדה חביבה על ולדימיר פוטין, שמגיע לסעוד בה כשהוא נמצא בעיר. התפריט כולל מנות כמו פילה של הליבוט שחור אפוי בחמאת לימון ומוגש עם טליאטלה תוצרת בית, ביף סטרוגנוף וחזה ברווז ברוטב מייפל.
כתובת: Nevsky Prospekt 47
אתר אינטרנט


פלקין. לכאן באים לא רק בשביל האוכל אלא גם בזכות האלגנטיות של ימים עברו

The idiot
המסעדה הזו, הממוקמת במרתף אפל ליד תעלת מויקה (Moika), קרויה על שם הרומן של דוסטויבסקי, שנהג לאכול בה. ואכן, כאשר יושבים כאן מתבוננים בסועדים המשחקים שח ומשוחחים בלחש, לא קשה לדמיין את הסופר יושב לו מהורהר באחת הפינות. התפריט צמחוני ואת פני הסועדים מקבלים כאן עם שוט של וודקה. כדאי לנסות את מנות הפטריות ואת הקישים הקטנים (pirozhki).
כתובת: 82 Moika Canal
טלפון: 812-3151675


שעת צהרים במסעדת האדיוט, הקרויה על שם ספרו של דוסטויבסקי, שנהג לאכול פה | צילום: Tania Ho, flickr

Kafe Lagidze
האוכל הגאורגי הפך לשם דבר ברוסיה. הוא פיקנטי יותר מהאוכל הרוסי, והיין הגיאורגי מצוין. בסנט פטרסבורג יש לא מעט מסעדות גאורגיות, אך Lagidze מהווה אופציה זולה יחסית. זוהי מסעדות קטנה הנמצאת מעט מחוץ למסלול התיירים, ורוב הסועדים שתפגשו כאן יהיו מקומיים. המטבח מגיש מנות גאורגיות מסורתיות, דוגמת חצ'פורי, חינקלי ולבאש. המנות גדולות והמחירים הוגנים.
כתובת: Belinskogo Ulitsa 3
טלפון: 812-5791104

Na Zdrovie!
מסעדה פופולרית, שכל כולה חגיגה רוסית כפרית – החל באוכל המסורתי הכולל בורשט ופלמני סיבירי (סוג של כיסונים), דרך הוודקה שנשפכת כמים וכלה בעיצוב הכפרי. כשהמוסיקה הצוענית מתחילה להתנגן ברקע, קשה מאוד לא לקום ולרקוד.
כתובת: Bolshoi prospekt 13
טלפון: 812-2324039

סנט פטרסבורג בחורף

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.