תפריט עמוד

תערוכות קיץ לכל המשפחה

ביקור בתערוכה יכול להיות חוויה מהנה לכל המשפחה, הכל תלוי בנושא ובדרך שבה הוא מוצג. דינוזאורים, ספלים מדברים, חקלאות העתיד ואפילו סלפי במוזיאון - הנה כמה תערוכות שמומלץ לבקר בהן עם הילדים בחופש הגדול

קיץ, 2016

בין שלל הבילויים שהחופש הגדול מזמן, כדאי מאוד לבקר עם הילדים בתערוכה אחת לפחות, דרך מהנה ללמוד גם בחופש הגדול. בתקופה זו רבים מהמוזיאונים הגדולים מציעים תערוכות מיוחדות שמתאימות לכל המשפחה, כשלאלה יש להוסיף תערוכות נישה מושקעות ולא שגרתיות גם מחוץ לכתלי המוזיאונים, כמו תערוכת הדינוזאורים ועידן הקרח. הנה כמה תערוכות ששווה במיוחד להגיע אליהן עם הילדים בקיץ הקרוב.

תערוכת עידן הקרח והדינוזאורים
מאז שהדינוזאורים שבו בסערה לחיינו, כמעט בכל קיץ יש פה תערוכה גדולה שמוקדשת לבעלי החיים העצומים שהיו כאן הרבה לפנינו. התערוכה שמוצגת בימים אלה בחצר של מוזיאון ארץ ישראל, "עידן הקרח והדינזאורים", היא אחת המרשימות והמושקעות שבהן. בתערוכה מוצגים 52 דגמי דינוזאורים בגודל אמיתי, שזזים ומשמיעים קולות, כולם משאירים רושם עז על הילדים (הקטנים שבהם משוכנעים שמדובר בדינוזאורים אמיתיים, הגדולים יותר לא מפסיקים לשאול איך הצליחו ליצור משהו כל כך חי וקרוב למציאות).

החידוש בתערוכה הזו הוא שלצד הדינוזאורים יש פה גם תצוגה מרשימה של חיות מעידן הקרח, גם הן בגודל אמיתי ובליווי תנועות וקולות. לצד בעלי חיים שעדיין נמצאים איתנו, כמו דובי קוטב, גריזלי ופנדה, ביזונים ועוד, יש בתערוכה גם דגמי בעלי חיים שנעלמו מהעולם כמו ממותות אימתניות, מגתריום ודודו. ליד כל מוצג יש שלט הסבר עם עובדות, אנקדוטות ומידע מחכים. בנוסף למוצגים המרשימים, יש פה הפעלות נוספות כמו סרט תלת מימד על היווצרות הדינוזאורים, חפירה בחול למציאת מאובני דינוזאורים, פינת יצירה ועוד, וגם אטרקציות בתשלום נוסף כמו קרוסלת חיות מעידן הקרח, רכיבה על דגמי דינוזאורים ועוד. התערוכה מוצגת בחוץ ולכן כדאי להגיע בשעות הערב, אז מזג האוויר ודגמי הדינוזאורים המוארים יוצרים אפקט מרשים.


דגמי דינוזאורים בגודל אמיתי בתערוכת עידן הקרח והדינוזאורים

מתי? יולי-אוגוסט, א'-ה', שבת 21:00-9:00, ו' 15:00-9:00
איפה? מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב, תל אביב
פרטים נוספים וכרטיסים באתר האינטרנט ובטלפון: 9066*

קשרים, פיקאסו ומומיה במוזיאון ישראל, ירושלים
מוזיאון ישראל יספק בחופש הגדול המון עניין לכל המשפחה, כשלצד התערוכה המיועדת לילדים באגף הנוער יוצגו בו עוד כמה תערוכות שצפויות למשוך קהל גדול, גם של משפחות. באגף הנוער מוצגת התערוכה "חוטים וקשרים", שמעמידה במרכזה את החוטים שקושרים את חיינו, מהחוט הראשון – חבל הטבור, דרך חוטי צמר, ניילון ועד לחוטים הלא נראים בעולם המחשב והקשרים האלחוטיים. גם מקומם של חוטי החשמל, ומנגד, של קורי העכביש, לא נפקד פה. יש פה כמה מוצגים מרתקים, חלקם אינטראקטיביים, כמו מערת חוטים ענקית של האמנית עדנה אוחנה, חבל המתוח בין גורדי שחקים שעליו אפשר להתנסות בהליכה על חבל, ערסל חוטים וחבלים שהישיבה בו אמורה לעורר תחושה של ישיבה ברחם ועוד הרבה הפתעות. התערוכה מלווה בפעילויות מיוחדות לילדים בחצר הפעילות של אגף הנוער, עם מבוך מיוחד העשוי מחוטים וחבלים, גשר חבלים, פעילות אריגה ועוד. מלבד התערוכה הזו צפויות להיפתח בקיץ במוזיאון עוד כמה תערוכות שילהיבו את הילדים. ב-27 ביולי תיפתח התערוכה "המומיה-סוד החניטה המצרית" שתציג מומיה מצרית בת 2,200 שנה, היחידה בישראל, בתוך ארון הקבורה המקורי בו היא נתגלתה.


מיצב חוטים של האמנית ציפורה רפאלוב בתערוכת חוטים וקשרים במוזיאון ישראל

בנוסף, בימים אלה מוצגת במוזיאון התערוכה "פיקאסו: מחוץ לקווים" שמציגה הדפסים ורישומים של פיקאסו ומהווה הזדמנות יוצאת דופן להכיר לילדים את עבודותיו של אחד מגדולי האמנים בהיסטוריה. אחרי כל אלה מומלץ לקפוץ לספריית האיור, להתרווח עם ספר ילדים על אחד מהפופים ולהתרשם מהספרים הזוכים בפרס בן יצחק לאיור ספרי ילדים.

מתי? התערוכה חוטים וקשרים" מוצגת בתאריכים 27 במאי 2016 –  18 במרץ 2017
התערוכה "המומיה" תוצג החל מה-27 ביולי 2016
התערוכה "פיקאסו: מחוץ לקווים" תןצג בתאריכים 7 ביולי – 19 בנובמבר 2016
שעות פתיחה בחופש הגדול: א', ב',  ה' שבת 17:00-10:00, ג' 21:00-16:00 (באוגוסט 21:00-10:00), ד' 21:00-10:00, ו' 14:00-10:00

עיצוב יפני במוזיאון העיצוב בחולון
גם אם נדמה לכם שלילדים שלכם אין מה לחפש במוזיאון העיצוב, כדאי לבקר בתערוכה: "ננדו במוזיאון העיצוב" של הסטודיו היפני לעיצוב, ננדו, בראשותו של מעצב העל היפני אוקי סאטו. יש פה מוצגים לא שגרתיים שיכבשו את ליבם של הילדים, כמו מטריה בעלת חיים משל עצמה, בקבוקי גשם וספלים מדברים. ילדים בגילאי 11-7 יכולים להשתתף בסיור בלשי בעקבות התערוכה, ויש גם סדנאות יצירה לילדים בהשראה יפנית – בחודש יולי יוצרים מניפות ובחודש אוגוסט יוצרים משחקי במבוק.

מתי?
התערוכה ננדן מוצגת בתאריכים 7 ביוני – 29 באוקטובר
שעות פתיחה: ב', ד' – 16:00:–10:00, ג' 20:00-10:00, ה', שבת – 18:00-10:00 , ו' 14:00-10:00
איפה? פנחס אילון 8, חולון, אתר


תערוכה וסדנאות של עיצוב יפני במוזיאון העיצוב בחולון

מתי? התערוכה ננדן מוצגת בתאריכים 7 ביוני – 29 באוקטובר
שעות פתיחה: ב', ד' – 16:00:–10:00, ג' 20:00-10:00, ה', שבת – 18:00-10:00 , ו' 14:00-10:00
איפה? פנחס אילון 8, חולון, אתר אינטרנט

סלפי במוזיאון תל אביב לאמנות
במוזיאון תל אביב מוצגת בחודשים האחרונים התערוכה "אני והסלפי שלי" המיועדת לכל המשפחה, והחופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת לבקר בה. במוקד התערוכה, כמו שניתן להבין משמה, עומד הצילום העצמי, והמבקרים הצעירים מוזמנים לצלם את עצמם ולהופיע על מסך גדול במרכז התערוכה, לצייר דיוקן עצמי לראות את הצילום העצמי משתלב בתוך יצירות אמנות מוכרות ולעבור את חוויית השיתוף עם האחרים בתערוכה. מלבד זאת, מציע המוזיאון המון סיורים מיוחדים ופעילויות לכל המשפחה: בימי שלישי בשעות 18:30-17:00 תתקיים פעילות אמנותית משותפת להורים ולילדים בגילאי 8-5. בבקרים, במועדים מסוימים במהלל החופש, יתקיימו סדנאות בוקר לגילאי 12-7, שיציעו, בין היתר, הרפתקת ציור חווייתית ומשחקית בעקבות האמן ג'קסון פולוק והדפסי רשת על חולצות בהשראת יצירותיו של המעצב דוד טרטקובר. בשבתות יתקיימו במוזיאון סיורים מודרכים לכל המשפחה, למשל, באוסף הישראלי או בגלריות הפיסול ובגן הפסלים.


אני והסלפי שלי, תערוכה לכל המשפחה במוזיאון תל אביב לאמנות

מתי? תערוכת הסלפיי תוצג עדעד ה-26 בנובמבר 2014
שעות פתיחת המוזיאון: ב', ד', שבת 18:00-10:00, ג', ה' 21:00-10:00, ו' 14:00-10:00
איפה? שד' שאול המלך 27, תל אביב, את אינטרנט

שדות המחר במוזיאון המדע בירושלים
תערוכה שמוקדשת לחקלאות חכמה  אולי לא נראית כמו הבחירה הראשונה לבילוי משפחתי, אבל תערוכת "שדות המחר" שמוצגת במוזיאון המדע בירושלים היא תערוכה חוייתית שמצליחה לרתק וללמד גם את הילדים וגם את הוריהם. התערוכה עוסקת בשאלה איך לספק מזון לכל אוכלוסיית כדור הארץ, כשהאוכלוסייה גדלה בקצב של שני אחוזים בשנה בעוד שהמשאבים רק הולכים ומידלדלים, ומציגה מגוון חידושים  (מרביתם פותחו בארץ) בתחום גידול המזון שנועדו להתמודד עם הסוגיות הללו. כבר בכניסה ניתן להתרשם משדה אנכי שגדל ע קיר ובו אורז, קנה סוכר, כרוב, פלפלים וגידולים נוספים.


שדה אנכי בתערוכה שדות המחר במוזיאון המדע בירושלים

בסמוך נמצאת מעבדת המידע שמאפשר  להבין איך החקלאי רותם את הטכנולוגיה בשביל להפיק מקסימום מהשטח במינימום זמן ומשאבים, כשתשתית מיוחדת של חישה  מאפשרת לחקלאי לדעת מה מצב המים והדשן, האם יש מזיקים, מה מצב הצמח ועוד. במעבדת השדה אפשר לראות כוורת שבה דבורי בומבוס, לראות איך משתמשים בחיפושיות לצורך הדברת מזיקים ובאמצעים נוספים של הדברה ביולוגית וללמוד באופן חווייתי איך יוצרים זנים חדשים של עגבניות; במעבדת המזון אפשר ללמוד על מזונות על שנחשבים למזונות העתיד כמו אצת הספירולינה, להבין מה ההבדל בין צריכת מזון נכונה לבזבוז מזון ולהתרשם ממכונת קרקרים. בנוסף, ניתן לסייר בחממות המצוידות במיטב הטכנולוגיות, להשתתף בפעילות חווייתית על צמחי תבלין ולהשתתף בהדגמאות וסדנאות מיוחדות, כמו יצירה של עציץ אקולוגי שמשקה את עצמם. בחצר יש גם תצוגת טרקטורים מרשימים שהילדים יכולים לטפס עליהם ולהצטלם, מה שמהווה אטרקציה מיוחדת לצעירים שבחבורה.

שעות פתיחה בחופש הגדול:
ביולי – ב'-ה' 18:00-10:00, ו' 14:00-10:00, ש' 16:00-10:00, באוגוסט א'-ה' 19:00-10:00, ו' 14:00, שבת 16:00-10:00
איפה? שדרות המוזיאונים, ירושלים, אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: תערוכת עידן הקרח והדינוזאורים | צילום: אביב חופי

* התערוכות המוזכרות בכתבה מוצגות במהלך החופש הגדול, קיץ 2016

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.