תפריט עמוד

תאילנד – מה שקורה עכשיו

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע הקוראת לישראלים להימנע מביקור בדרום תאילנד. מלשכת התיירות של תאילנד בישראל מרגיעים כי שגרת החיים במדינה נמשכת

בעקבות הודעת צבא תאילנד כי הוא לוקח לידיו את השליטה על מדינה (בהודעה רשמית הודגש כי לא מדובר בהפיכה צבאית), מוסר דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל כי לעת עתה אין שינוי בהתנהלות השגרתית בתאילנד בכלל ובבנגקוק בפרט, והטיסות לתאילנד וממנה וכן הטיסות הפנימיות ממשיכות להתנהל כסדרן.

מאז כינון הדמוקרטיה המודרנית בתאילנד היו לא פחות מ-20 הפיכות צבאיות, כאשר הצבא פועל כדי לכפות פשרה בין שני המחנות הפוליטיים – "האדומים", שתומכים בממשלה הנוכחית, ו"הצהובים", תומכי האופוזיציה. בפעמים הקודמות, בכל פעם שהצבא הכריז על לקיחת השלטון, הוא נותר בשליטה לזמן מוגדר, שלאחריו התקיימו בחירות חדשות. קלמן מוסיף כי יש לשים לב להתפתחויות, אבל "בגדול אין כל סיבה לשנות תוכניות לגבי נסיעות לתאילנד".

עם זאת, חשוב לציין כי המטה ללוחמה בטרור מפרסם אזהרת מסע לתאילנד בזו הלשון: "בעקבות עימותים אלימים בין האוכלוסייה המוסלמית למשטר בדרום תאילנד מתקיים איום חמור ומתמשך לביטחונם של מבקרים, לרבות ישראלים, באזור זה". המטה מגדיר את רמת האיום "איום קונקרטי גבוה מאוד" וממליץ להימנע מביקור, ומישראלים שנמצאים במקום לצאת מהאזור בהקדם האפשרי. בהודעה נמסר כי האזור המסוכן ביותר הוא דרום תאילנד – מדרום לקו הרוחב שבין קראבי לטמרט. בנוסף, המטה ממליץ למטיילים הישראלים לנקוט בצעדי ערנות בעיקר בבנגקוק.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.