תפריט עמוד

תאילנד – טיפים לנהיגה נכונה

אפשר וכדאי לנהוג בתאילנד: הכבישים טובים, הנהגים מנומסים, הנופים מקסימים, ולצד הדרך אפשר לראות פילים וקופים. עצות וטיפים לנהיגה נכונה בתאילנד

נהיגה בתאילנד יכולה להיות חוויה מדהימה: הנהיגה כיפית, הנופים עוצרי נשימה ולצד הדרך אפשר לראות לא מעט פילים ולפעמים גם קופים. מבחינת איכות התשתיות, הכבישים הבין עירוניים בתאילנד הם במצב מצוין, למרות שהשוליים מעט צרים. יש לשים לב במיוחד לרוכבי הקטנועים שמתפרצים לפעמים לכביש מכל מיני שבילים צדדיים, ולא מומלץ לנהוג בחשכה. בנוסף, הנהגים מנומסים ואדיבים, וכמעט שלא תשמעו נהג צופר, אלא אם כן אתם נוהגים בבנגקוק הפקוקה. הנה כמה עצות וטיפים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך.

שלא כמו בישראל, בתאילנד נוהגים בצד השמאלי, אולם אחרי כמה דקות של נהיגה מתרגלים לרעיון. שימו לב שהאיתות ממוקם מימין להגה, ולא משמאל כמו שאנו רגילים.

רוב הנהגים התאילנדים נוסעים בזהירות ובנימוס. צפירות של מכוניות אינן שכיחות כבישראל.

 שלטי הדרך בתאילנד הם בשפה המקומית ובאנגלית, אך עדיין מומלץ להשתמש בשירותי GPS. המהירות החוקית לנסיעה בעיר היא 60 קמ"ש ומחוץ לעיר בין 90-120 קמ"ש. גיל המינימום לנהיגה בתאילנד הוא 17.

משאיות משא כבדות נוהגות בשעות הלילה בתאילנד, ולכן נהיגת לילה לתיירים איננה מומלצת.

רוב תשתיות הכבישים והדרכים בתאילנד במצב טוב ולרוב יש בהם יותר ממסלול אחד. קחו בחשבון שבאזור האיים, דוגמת קו סמוי ובמיוחד בקו פאנגן, ישנם עדיין כבישים אחדים לא סלולים ומסוכנים.

במידה שנעצרת על ידי משטרה סימן שעשית משהו לא נכון, גם אם אינך מודע לכך. רוב הסיכויים שתקבל קנס בגובה 400-200 באט בלבד. שלם את הקנס, אף פעם אל תתווכח עם השוטר או תאבד את הסבלנות מולו, אל תצפה להעתק של הקנס, כי אי אפשר לדעת האם מדובר בקנס חוקי או בשוחד.

מומלץ להוציא רישיון נהיגה בינלאומי, מדובר בתהליך שאורך דקות ספורות ועלותו כ-15 שקל. אמנם חברת ההשכרה תספק את הרכב השכור גם עם הרישיון הישראלי (שרשום באנגלית), אבל הרישיון הזה לא תקף במידה שעוצר אותך שוטר. בנוסף, מומלץ גם לרכוש ביטוח ביטול השתתפות עצמית.

חשוב להתאים את הרכב לצורכי הנסיעה, במיוחד בטיול נופים שבו עוברים ממלון למלון לאורך המדינה ונמצאים לא מעט בדרכים. חשוב לקחת רכב שיהיה מרווח מספיק לכל נוסעיו ושיהיה בו מספיק מקום לתיקים.

טיפים כללים להשכרת רכב בחו"ל תמצאו בקישור הבא>>

____

הכותב הוא  מנהל מגזר השכרות חו"ל ב-HERTZ

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.