תפריט עמוד

שרת התיירות של פורטוגל: הצעות לטיולים

שרת התיירות של פורטוגל, אנה מנדס גודיניו, מציעה לישראלים לגלות אזורים חדשים ולא מוכרים בארצה, ממליצה על מסלולי הליכה ובטוחה שעם הטיסות הישירות היומיות כמות המטיילים מישראל תגדל מאוד. ראיון מיוחד למסע אחר אונליין

לחובבי טיולים שמעדיפים להישאר בתחומי אירופה, פורטוגל היא אחת התגליות המשמחות של השנים האחרונות. המדינה המערבית ביותר באירופה, שחולקת עם ספרד את חצי האי האיברי, כובשת בקלות את לבבות המטיילים בה וגם מי שמכיר את אירופה כאת כף ידו יגלה כאן משהו אחר לגמרי. לפורטוגל יש את כל המרכיבים הרצויים למטיילים: רצועת חוף פראית לצד חופים תיירותיים, ערים נהדרות, עיירות עתיקות, טבע ונופים מגוונים, אוכל מצוין (אוהבי דגים יחגגו כאן) ויין מקומי משובח, מלונות איכותיים, כולל מלונות בוטיק ומלונות במבנים היסטוריים, אנשים חמים ופתוחים, אנרגיה טובה ומחירים סבירים. לא פלא, אם כן, ש-100,000 ישראלים ביקרו בפורטוגל בכל שנה בשנים האחרונות, אבל מה שכן מפליא, שהם עשו זאת למרות היעדרן של טיסות ישירות. עכשיו, כשכבר יש טיסות ישירות – נכון לכתיבת שורות אלו אל על מפעילה טיסה סדירה לליסבון וחברת התעופה הפורטוגזית TAP תתחיל להפעיל באפריל 2019 טיסות ישירות יומיות לישראל – מספר המטיילים הישראלים בפורטוגל צפוי לנסוק מעלה-מעלה.

לקריאה נוספת:

האוניברסיטה של קוימברה, אחת העתיקות בעולם

האוניברסיטה של קוימברה, אחת העתיקות בעולם | צילומים: שאטרסטוק

זה כמובן משמח מאוד את שרת התיירות של פורטוגל, אנה מנדס גודיניו, שביקרה בישראל לאחרונה לרגל יריד התיירות הבינלאומי IMTM. בראיון מיוחד שהעניקה למסע אחר אונליין היא דיברה בחום על הקשר המיוחד של פורטוגל עם ההיסטוריה היהודית וסיפרה שעד המאה ה-15 היהודים היוו כחמישית מהאוכלוסייה בפורטוגל. למי שרוצה לעקוב אחרי ההיסטוריה היהודית המרגשת, היא ממליצה לטיול במסלול שעובר דרך כפרי האנוסים במרכז המדינה.

בית הכנסת בית אליהו בבלמונטה שבמרכז פורטוגל. לטייל בעקבות האנוסים

בית הכנסת בית אליהו בבלמונטה שבמרכז פורטוגל. לטייל בעקבות האנוסים

יש לך המלצות למי שכבר היה בליסבון ובפורטו ורוצה להכיר צדדים נוספים של פורטוגל?

"בוודאי", השרה אומרת. "אחת הדרכים המעניינות ביותר להכיר את פורטוגל היא לנסוע לאורך כביש N2, שהוא הגרסה המקומית לכביש 66 האמריקאי. זהו כביש שחוצה את פורטוגל, במרכז המדינה, לכל אורכה. במשך 700 ק"מ, הנוסעים בכביש עוברים דרך נופים משתנים, ערים היסטוריות, כפרים לבנים, מצודות, נהרות ואגמים, וגם כפרים ועיירות שבהם היו קהילות יהודיות עתיקות". אנה מנדס גודיניו ממהרת לפתוח את מפת פורטוגל ולהצביע על נקודות ציון לאורך הכביש החוצה את פורטוגל וניכר בה שהיא שמחה לשתף את אהבתה לפורטוגל עם אחרים.

אחד האזורים שהיא ממליצה במיוחד להכיר הוא אלנטז'ו  (Alentejo) במרכז פורטוגל. "זהו אזור הרבה פחות מתויר ויש בו שבילי הליכה, אפשר לרכוב על אופניים או על גבי סוסים בין שדות חיטה וכפרים קטנים ואותנטיים".

נוף באזור אלנטז'ו. אפשר לטייל ברגל, באופניים או על גבי סוס בין השדות הפסטורליים

נוף באזור אלנטז'ו. אפשר לטייל ברגל, באופניים או על גבי סוס בין השדות הפסטורליים

המלצה נוספת של שרת התיירות הפורטוגזית היא לצאת לטיול רגלי בשביל הליכה Ecovia Litoral, שעובר לאורך כל רצועת החוף של האלגב, עם נופים נפלאים של ים ומצוקים והרבה הזדמנויות של צפייה בציפורים. "השביל מסתיים בסגרש (Sagres), המקום ממנו יצאו מגלי העולם לדרום אמריקה, כך שיש כאן אפילו נקודה סמלית", היא אומרת.

טיול הליכה לאורך רצועת החוף של האלגרב

טיול הליכה לאורך רצועת החוף של האלגרב

יש לך המלצות נוספות לישראלים?

"בהחלט", השרה מחייכת. "האיים האזוריים, בלב האוקיינוס האטלנטי, הם הניו זילנד של אירופה… אפשר לצלול בלוע של הר געש, לטבול במעיינות חמים, לצאת לשייט לצפייה בלווייתנים. למעשה, השמיים הם הגבול. וכמובן חובבי הליכה לא יוותרו על טיול רגלי לאורך תעלות המים הפתוחות, הלבדות, באי מדירה, שאף הוא שייך לפורטוגל".

בסיום הפגישה עם השרה, כבר ברור לגמרי: גם מי שכבר היה בפורטוגל יותר מפעם אחת, יכול לגלות עוד ועוד אזורים של המדינה הידידותית והחמימה הזאת, אחת המיוחדות באירופה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.