תפריט עמוד

שרפות גורמות להתחממות כדור הארץ

השרפות שחרכו את מדינת ויקטוריה באוסטרליה במהלך פברואר שחררו מיליוני טונות של גזי חממה לאטמוספרה והמדענים מזהירים כי שרפות יהפכו להיות גורם מזהם עיקרי עם המשך התחממות כדור הארץ

מארק אדמס מהאוניברסיטה של סידני טוען שהתחממות כדור הארץ עלולה לגרום למעגל אכזרי בו היערות יפסיקו לספוג את הפחמן הדו-חמצני (CO2) ויהפכו, בגלל שרפות, לגורם שמשחרר לאטמוספרה עוד מהגז שגורם להתחממות. "ככל שעולה כמות הפחמן הדו-חמצני ועולות הטמפרטורות ופוחתים הגשמים באזורים מיוערים, כך גדל הסיכוי שנראה יותר פליטת פחמן דו-חמצני בגלל שרפות", הסביר אדם, דיקן הפקולטה לחקלאות, מזון ומשאבים טבעיים.

השרפות במדינת ויקטוריה, שגרמו למותם של כ- 200 אנשים, היו הגרועות ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה וחלק מהן עדיין בוערות. "מדענים בכל העולם מודאגים מהיערות והשרפות. לא משנה אם השרפה מתרחשת ביערות הטונדרה של אזור הקוטב או באוסטרליה", אמר אדמס.

בדו"ח שהגישה ממשלת אוסטרליה לאו"ם בשנה שעברה נאמר כי שרפות יער בשנת 2003 שחררו לאטמוספרה 190 מיליון טונות של גזי חממה, בערך כשליש מכמות גזי החממה שנפלטו ע"י אוסטרליה במהלך השנה כולה. פליטות חד פעמיות כאלה של פחמן דו-חמצני וגזי חממה אחרים, כמו מתן (Methane), לא נכללות בדו"ח השנתי של פליטת גזי החממה של אוסטרליה. אם הן היו נכללות, אוסטרליה היתה חורגת בצורה משמעותית מההגבלות שנקבעו באמנת קיוטו, המהווה את הנשק הטוב ביותר של האו"ם למלחמה בהתחממות כדור הארץ.

אדמס טוען כי בשיחות בענייני אקלים שיקיים האו"ם בסוף השנה בדנמרק יש לדון באיום הגובר של שרפות יער ולפתח מסגרות וחוקים שיעזרו להתמודד עם הבעיה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.