תפריט עמוד
במסגרת יום כדור הארץ הבינלאומי, שצוין השבוע ברחבי העולם וגם בישראל, 13 ערים בארץ כיבו את האורות למשך שעה אחת. למרות שלא כולם נענו לקריאה להחשיך את העסקים ואת הבתים, לצעד הסמלי הזה, שנועד להעלות את המודעות להפחתה של צריכת אנרגיה, היתה גם משמעות מעשית: בשעה שבין 20:00 ל-21:00 נחסכו כ-75 מגה-ואט חשמל, כמות השווה לכיבוי של 170 אלף נורות. זוהי השנה השלישית שמבצע ההחשכה מתקיים בישראל. גם השנה, כמו בשנה שעברה, בכפר סבא נרשם החיסכון הגדול ביותר בחשמל. ערים נוספות שהשתתפו השנה היו מודיעין (שהגיעה למקום השני בחיסכון בחשמל), רעננה, יבנה, תל אביב, ירושלים, פתח תקווה, דימונה, ראשון לציון, נס ציונה, באר שבע, חיפה ואילת.

בנוסף, התקיימו בערים שונות ברחבי הארץ מופעים ואירועים לציון יום כדור הארץ. האירוע המרכזי היה בכיכר רבין בתל אביב, שם הופיעו רמי פורטיס, שלומי שבן וזמרים נוספים. מתקני דיווש מיוחדים שהוקמו במקום איפשרו לנוכחים להפעיל בכוח הרגליים גנרטור גדול שהאיר את הכיכר.

יום איכות הסביבה הבינלאומי נוסד לפני 40 שנה בארצות הברית, והוא מציין את לידתה של התנועה הסביבתית בת ימינו. באותו היום התקיימו במאות ערים ברחבי ארצות הברית הפגנות ואירועים ציבוריים לציון המאבק למען סביבה טובה יותר, בהשתתפות מיליוני אמריקאים. בהמשך, הוקם ארגון יום כדור הארץ שבסיסו בוושינגטון ומטרתו להפיץ את המסר והפעילויות בכל העולם. בשנים האחרונות מציינים את יום כדור הארץ הבינלאומי במדינות רבות, ועל פי הערכות השנה כמיליארד בני אדם מרוב מדינות העולם יציינו את היום הזה בטקסים ואירועים שונים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.