תפריט עמוד

שנת 2010 היתה אחת החמות בהיסטוריה

דו"ח שבדק מדדים אקלימיים בעולם מצביע על שינויים מדאיגים בטמפרטורת פני הים, עליית גזי החממה והפשרת הקרחונים. מזג האוויר באמת משתגע, ויש לכך סיבות

שיטפונות באוסטרליה, סופות שלגים עזות במזרח ארצות הברית, גל חום יוצא דופן ברוסיה, החורף הקר ביותר בבריטניה בעידן המודרני. אם בשנה החולפת היה נדמה שמזג האוויר השתגע, עכשיו יש לכך אישור מדעי. מדו"ח האקלים לשנת 2010, שפרסמה לאחרונה סוכנות האטמוספרה והאוקיאנוגרפיה האמריקאית (NOAA), עולה כי שנת 2010 היתה השנה השנייה החמה ביותר במאה השנים האחרונות.

מאות חוקרים ומטאורולוגים מ-45 מדינות בדקו עשרות מדדים אקלימיים – טמפרטורת האטמוספרה, כמות המשקעים, כיסוי העננים, אחוזי הלחות, ריכוז גזי החממה ועוד. המדידות הרבות אפשרו למחברי הדו"ח לזהות מגמות בשינויים אקלימיים. בין השאר, מתברר כי הטמפרטורה באזור הארקטי עלתה בקצב כפול מזה של קווי הרוחב הנמוכים; הקרח בגרנלנד נמס במהירות הגבוהה ביותר מאז שנת 1958; כמו בעשרים השנים האחרונות, גם השנה הקרחונים באלפים המשיכו להפשיר; טמפרטורת פני הים ממשיכה לעלות, וכך גם גובה פני הים – גם בשל המסת הקרחונים וגם בגלל התפשטות המים המתחממים. ועם לא די בכל אלה, מי הים הופכים מלוחים יותר, בין השאר בשל התאיידות מואצת. כל השינויים הללו משפיעים על האקלים הגלובלי ועל מזג האוויר המקומי, ואת התוצאות אנחנו רואים ומרגישים ברחבי העולם.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.