תפריט עמוד

שנזכה לשנה הבאה

שידור ישיר של חגיגות הסילבסטר בטיימס סקוור, רכבות באירופה, טרקים ברחבי העולם, מסלול ההליכה הארוך ביותר בבריטניה ועוד אתרים שייקחו אתכם מסביב לגלובוס

אין הרבה כיכרות שיש להן אתר אינטרנט; וכנראה שלאף אחת אין אתר כמו זה של ה"טיימס סקוור" במנהטן; קרוב לוודאי שזה בגלל שאין בכל העולם כיכר דומה לה. בהצטלבות השדרה השביעית וברודווי מתקיים מדי שנה בערב השנה החדשה טקס הסילבסטר הידוע ביותר. גם השנה, בעזרת מצלמות אינטרנט רבות הממוקמות בצידי הכיכר, ניתן יהיה לראות את המוני עמך מנהטן חוגגים ואת הכדור המואר יורד אט-אט, עם פרוץ שנת 2007. אם אין לכם תקציב לנסוע לראות את הדבר האמיתי, זה עשוי להיות תחליף לא רע.

צילומים מאירועי ראש השנה 2006 | צילום: התמונה הימנית והתמונה השמאלית התחתונה באדיבות Countdown Entertainment, LLC. התמונה השמאלית העליונה באדיבות אתר www.timessquarenyc.org

אתר האינטרנט המלווה את הקמפיין החדש לעידוד התיירות לישראל, עלה לאוויר. האתר, תחת השם "Think Israel" ("תחשוב ישראל") מביא את ההיילייטס של שכיות החמדה התיירותיות של מדינת ישראל: ירושלים ("לא בירת חיי הלילה כמו תל-אביב, אבל מתקרבת אליה"), תל-אביב ("חופי ים תיכון מוזהבים"), אילת, הגליל, וים המלח. אם מישהו תהה איפה חיפה ברשימה הזו, אפשר להירגע: היא בגליל. בכל זאת, בסך הכל אתר לא רע. את עמודיו מעטרות תמונות גדולות של דוגמנית יפהפייה, שכל קשר בינה לבין בר רפאלי שהבטיחו לנו, מקרי בהחלט.

את ישראל משווקים בעולם בעזרת דוגמנית יפה

אז איך היה הקרוז שלכם? בעוד שיש אנשים שחשים כלואים למדי על סיפונה של אונייה בלב ים, יש כאלה שעבורם השייט הוא סגנון החופשה המועדף. ועדיין, גם חובבי הספינות עשויים לצאת לא מרוצים: האוכל לא היה טוב, הירידה מהסיפון נמשכה זמן רב מדי, תנאי ההעסקה של צוות הספינה מחפירים, ועוד. באתר CruiseReviews.com אפשר לקרוא מה יש לציבור המשייטים לומר על החברות המנהלות את הספינות, ועל השייט באופן כללי. אפשר לכתוב מחמאות וביקורות כאחד, ורק צריך לזכור: אם משמיצים חברת תעופה, הטייס לא יכול לזרוק אותך מהמטוס; אך האם באמת אתם רוצים להסתבך עם רב-חובל?

26 חברות המפעילות רכבות נוסעים ברחבי אירופה חברו יחד להציע את Eurail, כרטיס הנסיעה התקופתי המשותף לכולן, המאפשר לנושאו נסיעה בלתי מוגבלת (או מוגבלת, תלוי בסוג הכרטיס) בתקופת זמן קצובה. עבור מי שאינו רוצה להוציא כסף על שכירת רכב ורכישת דלק, זו יכולה להיות דרך טובה מאוד "לתפור" את אירופה לאורכה ולרוחבה. באתר יש גם טיפים לתכנון נבון של המסלול במדינות השונות.

לטייל באירופה ברכבת

באחד המדורים הקודמים המלצנו על Wiki Travel, מדריך הנסיעות השיתופי מבית וויקיפדיה. מסתבר שיש פרוייקט נוסף שעושה שימוש בפלטפורמת התוכן של וויקיפדיה, ונמצא כרגע עדיין בחיתוליו: Wiki-Trail, מה שאמור – לפי הצהרת הכוונות של יוזמי האתר – להפוך לאינדקס של מסלולי הליכה (טרקים) ברחבי העולם. כרגע יש באתר מסלולים ספורים ביותר, אבל כאן בדיוק אתם יכולים לעזור – ולהעלות מידע על הטרקים החביבים עליכם.

דרושים טרקים מרגשים!

כשהיה בן שבע, בשעה שאסף מאובנים על גדות נחל, פגש טום בראון ג'וניור את "זאב עוקב" (Stalking Wolf), אינדיאני קשיש מהרי האפלצ'ים. הפגישה הולידה קשר בין השניים, שבמהלכו העביר הקשיש לנער הצעיר את כל הידע שלו: החיים בטבע, ניווט וצייד פרימיטיבי, הישרדות, רפואה טבעית ועוד. עם הזמן הפך בראון ג'וניור למעין גורו-סיירות אמריקאי, וכיום הוא מנהל "בית ספר לסיירות" בניו-ג'רזי, שבו הוא מלמד את משנתו של "זאב עוקב". את "הידיעון" של בית הספר, אם ניתן לקרוא לו כך, אפשר לקרוא באתר בית הספר.

"מסלול החוף הדרום מערבי" (South West Coast Path) הוא מסלול ההליכה הארוך ביותר בבריטניה, הנמתח לאורך 1,014 קילומטר. המסלול יוצא מהעיר מיינהד, מגיע בסופו של דבר לעיר פול במחוז דורסט, ובדרך עובר ב"סוף הארץ" (Land's End) – הנקודה הדרום מערבית ביותר של האי הבריטי. לאורך התוואי חוצה המסלול כמה וכמה נהרות הנשפכים אל הים, שאותם חוצים באמצעות מעבורות, או על גבי גשרים בזמן השפל. תוואי המסלול מהווה מוקד משיכה גם עבור צפרים בעונות הנדידה והרבייה, וגם עבור חובבי ארכיאולוגיה, המטיילים בו בעונת החורף בעיקר, לאחר שצמחיית הקיץ מתה

באתר מסלולים ומפות מפורטות לטיולים רגלים

לא כיכר רבין, כי אם כיכר דילי (Dealey), שבה נרצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי ב-22 בנובמבר 1963. ווסלי טריט, מנהל האתר "Texas Twisted" המוקדש למדינה שבה הוא גר, מספר שבכל סוף שבוע אפשר למצוא בכיכר כל מיני שוחרי תיאוריות קונספירציה למיניהם המנסים לשכנע את העוברים ושבים בצדקת טענותיהם. באתר לוקח טריט את הגולשים לסיור וירטואלי במקומות הקשורים לרצח: החל מביתו של לי הארווי אוסוולד, דרך זירת הרצח, ועד בית הקברות שבו נקבר הרוצח (כולל טיפים לאיתור הקבר). במהלך הסיור, כדי לא להסתבך עם אף אחד מהצדדים בסוגיית "מי רצח את קנדי" ולמנוע מעצמו הטרדות באי-מייל, טריט מתאר את מהלך האירועים באופן אירוני ומשעשע למדי, שלא משתמעת ממנו תמיכה בגרסה זו או אחרת.

ישראל מהווה תחנת מעבר עמוסה למדי עבור ציפורים בעונות הנדידה. גם במהלך שאר ימות השנה עושר המינים המעופפים בישראל רב למדי יחסית לגודלה של המדינה. לא פלא, אם כן, שישראל היא מרכז בולט בתחום הצפרות. באתר "הציפורים הנודדות אינן יודעות גבולות" המופעל על ידי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, המשרד לאיכות הסביבה, אוניברסיטת תל-אביב וגופים נוספים, אפשר ללמוד על שיטות המעקב אחר ציפורים ואפילו לצפות בנתיבי הטיסה של הציפורים הנושאות משדרים. עוד באתר: מידע על מרכזי הצפרות בארץ וסוג הפעילויות המתבצעות בהם.

איך מקלפים כדור ופורסים אותו על משטח דו ממדי? מאז שעמדה האנושות על כך שהעולם הוא עגול, הקרטוגרפים ניסו למצוא את הדרך הטובה ביותר למפות את כדור הארץ. המפות שרובנו מכירים מלימודי הגיאוגרפיה ומהאטלסים הן אלו שבוצעו תוך שימוש ב"השלכת מרקטור" (Mercator Projection), שהפכה למעין סטנדרט. אבל יש מי שטוען שיש בה עיוותים שיש להם גם השלכות גיאופוליטיות מרחיקות לכת. למשל: במפות מרקטור גרינלנד נראית פחות או יותר באותו הגודל של יבשת אפריקה; למעשה, אפריקה גדולה מגרינלנד פי 11. בשנות ה-70 הציע הקרטוגרף ד"ר ארנו פיטרס שיטה משלו למפות את הכדור, שתהיה יותר נאמנה למקור. האתר הזה עוסק בהבדלים בין הגישות השונות, ובמשמעויות שלהן. בנוסף, מעלה האתר את התהייה מדוע הוחלט שדווקא הצפון צריך להיות למעלה; מבט אחד במפת העולם ההפוך, ותרגישו שבאמת התהפך עולמכם.

דוגמאות לעיוות שמתקבל מתוך המפות כיום. בצד ימין למעלה אפשר לראות שאירופה ואמריקה הדרומית נראות באותו גודל, למרות שאמריקה הדרומית גדולה פי כמה, כך גם במפה מימין למטה, שם גרינלנד שווה בגודלה לאפריקה למרות שאפריקה היא הגדולה משמעותית בין השתיים. מצד שמאל אפשר לראות את המפה בעלת הפרופורציות היותר מדיוקות (למעלה) לעומת זאת בעלת העיוותים המקובלת היום (למטה).

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.