תפריט עמוד

שמחה עונתית: שוקי חג מולד באירופה

במהלך חודש דצמבר מתמלאות כיכרות הערים ברחבי אירופה בשווקים זמניים שמציעים מיני מאכלים ומתנות לחג. כדאי להסתובב בין הדוכנים המקושטים, ללגום סיידר חם, להאזין למזמורי החג ולספוג את האווירה

בשונה מהאירופאים והאמריקאים, שנוהגים לצאת לחופשה בשבוע האחרון של חודש דצמבר, עבור רוב הישראלים תקופת החורף אינה הבחירה הטבעית לנסיעות. אבל אם אתם נוסעים לאירופה במהלך דצמבר – לנסיעת עסקים, לחופשת סקי או לפינוק קצר בסוף שבוע – אל תחמיצו את השווקים הזמניים שקמים בתקופה הזאת בערים רבות ברחבי היבשת. בשוקי חג המולד מוכרים חפצי נוי וצעצועים, קישוטים לבית, מיני מאכלים ומשקאות מחממים. אחד התענוגות הגדולים הוא לקנות שקית של ערמונים שזה עתה נקלו או לחמנייה עם נקניקיה שמנמנה ועסיסית, לצרף כוס סיידר חם וקינמוני, להסתובב בין הביתנים המקושטים, להאזין למזמורי החג ולספוג את האווירה. גם אם לא תקנו דבר, ההנאה מובטחת. הנה כמה המלצות של הגרדיאן האנגלי לשוקי חג מולד מוצלחים במיוחד:

ציריך, שוויץ
השוק המקורה הגדול ביותר באירופה, עם היסטוריה בת מאות שנים. 160 ביתנים מקושטים באורות זעירים ועץ אשוח ענק שמקושט באלפי קריסטלים נוצצים. אוכל, עבודות יד, מקהלות ואווירת חג עליזה.
פתוח בכל יום עד 24 בדצמבר. פרטים באתר האינטרנט

מכלן, בלגיה
את השוק הזה קל לפספס שכן הוא פתוח במשך שלושה ימים בלבד. אבל אם הגעתם בזמן למכלן, תוכלו ליהנות משוק עליז והומה בכיכר המרכזית של העיר, תחת המגדל הגותי הגבוה ביותר באירופה. יש פה מיני מזכרות, עבודות יד וצעצועים, וכמובן אפשר לשתות יין חם או בירה קרה בזמן שמאזינים למזמורי חג.
פתוח 20-18 בדצמבר

שוק החג המולד של טאלין. מוקף בתפאורה ימיביניימית יפהפייה | צילום: אלכסנדר סטניקוב

טאלין, אסטוניה
שוק חג המולד של טאלין מוקף בתפאורה ימיביניימית יפהפייה והוא אחד השווקים המקסימים באירופה. במשך יותר מחודש במרכזה של העיר המדהימה הזאת ניצבים כמה עשרות דוכני עץ ובהם נמכרים כלי חרס, רקמות, שמיכות טלאים ועבודות יד אחרות. מקהלות שרות מזמורי חג, נגנים ומשוררים משלימים את התמונה.
פתוח עד 7 בינואר

גריניץ', לונדון
בימי חול תיירים מגיעים לגריניץ' כדי לבקר במצפה הכוכבים המלכותי ולראות את קו גריניץ', קו האורך 0. אבל בחודש דצמבר נוהרים רבים לרובע היפה הזה, שמשקיף על נהר התמזה, כדי לקחת חלק באווירת החג שיורדת עליו. בדוכנים המקושטים ברוח העונה אפשר לקנות חפצים בעבודות יד, תכשיטים, בגדים ותמרוקים. במהלך חודש דצמבר נערכות פעילויות משפחתיות שונות באתרים השונים ברחבי הרובע.
פתוח עד 31 בדצמבר. פרטים נוספים באתר האינטרנט

קרקוב, פולין
בעיצומו של החורף הקר והמושלג, מתמלאת הכיכר המרכזית של קרקוב בשלל אורות, קולות שירה וריחות משכרים. שוק חג המולד פה הוא פחות ממוסחר מבמקומות אחרים, ובמיטב המסורת הפולנית אוכל הוא חלק מהעניין – תפוחי אדמה אפויים, בשרים מבושלים וכיסונים ממולאים נמכרים פה לצד יין מקומי שנמזג היישר מהחבית. ואחרי שממלאים את הבטן, אפשר להתפנות לקניית מתנות, בעיקר עבודות יד מסורתיות, ולהאזין למזמורי חג.
פתוח עד 31 בדצמבר. פרטים נוספים באתר האינטרנט

אראס, צרפת
השוק של אראס, בצפון צרפת, הוא אחד משוקי חג המולד המרכזיים מחוץ לפריז. הוא ממוקם בכיכר הגדולה, הגראן פלאס, ובמדרחוב המוביל אליה, ויש בו קרוסלה מסורתית ועשרות דוכנים שמציעים למכירה מתנות, אוכל (אל תוותרו על השוקולד), יין חם ובירה.
פתוח עד 24 בדצמבר. פרטים נוספים באתר האינטרנט

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.