תפריט עמוד

שלוחה חדשה למוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר הוא אחד המוזיאונים הגדולים והמפורסמים בעולם. עכשיו למוזיאון הפריזאי הוותיק נוסף סניף חדש בעיר לאנס, כ-200 ק"מ מצפון לפריז. המוזיאון החדש, שנקרא לובר-לאנס (Louvre-Lens), ייפתח לקהל הרחב בתאריך הסמלי 12.12.12 והוא יהיה משוחרר מהסידור הנוקשה של האוספים בלובר המקורי. במוזיאון החדש יוצגו יצירות אמנות חשובות, אולם חללי התצוגה יהיו שונים לגמרי: בעוד שהלובר הפריזאי שוכן בארמון מרשים מהמאה ה-16, המוזיאון החדש מורכב מסדרה של בניינים אולטרה מודרניים – בעיצוב חברת האדריכלות היפנית SANAA – הניצבים בשטח שבו פעל בעבר מכרה פחם. בחללים המינימליסטיים יוצגו אוספים קבועים ותערוכות מתחלפות.


צילום אווירי של המוזיאון החדש במרכז העיר לאנס. עיצוב מודרני ומינימליסטי

הבחירה בעיר לאנס נבעה מכמה שיקולים, בהם הרצון להביא את עולם האמנות לאזורי פריפריה והניסיון להחיות את האזור שסובל מבעיות כלכליות, וגם מסיבות פרקטיות: הלובר-לאנס ממוקדם סמוך לקו הרכבת המהירה, דבר שיקל על מבקרים מרחבי אירופה להגיע אליו.

הלובר מחשב למוזיאון הפופולרי ביותר בעולם, עם תשעה מיליון מבקרים מדי שנה. מנהליו מקווים כי המוזיאון בלאנס ימשוך כחצי מיליון מבקרים בשנה, וכי הנסיעה הקצרה יחסית מפריז (כשעה ברכבת המהירה) תשכנע גם את תושבי הבירה להגיע לצפון המדינה כדי ליהנות מאמנות יפה.

לקריאה נוספת:

הלובר: יש חדש תחת הפירמידה
הלובר: יש חדש תחת הפירמידה
אחד המוזיאונים המפורסמים והעשירים בעולם ממשיך להתחדש ולהתפתח. יותר מ-200 שנה אחרי שהוסב למוזיאון, הלובר לא שוקט על שמריו
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.