תפריט עמוד

שלגים כבדים משתקים את אירופה

בעיות תחבורה קשות ברחבי אירופה בעקבות סערות שלגים וטמפרטורות נמוכות במיוחד. מאות טיסות בוטלו ובדרכים הקפואות יש פקקי תנועה איימתניים

כאוס ברחבי אירופה: שלגים כבדים וטמפרטורות נמוכות במיוחד אחראים לשיבושי תחבורה קשים ביבשת. בגרמניה בוטלו מאות טיסות בסוף השבוע האחרון בעקבות סערת שלגים, ובהולנד ופולין קרח גרם לשיבושי תנועה קשים. 400 מתוך 1,400 טיסות בשדה התעופה של פרנקפורט – השדה העמוס ביותר באירופה – בוטלו בסוף השבוע האחרון בעקבות סערות שלגים. גם בשדה התעופה הבינלאומי של ברלין בוטלו יותר ממאה טיסות. בשדה התעופה שארל דה גול ליד פריז בוטלו כמחצית מהטיסות ואילו שדה התעופה הית'רו בלונדון נסגר ונפתח לסירוגין בימים האחרונים. גם שדה התעופה גטוויק ביטל טיסות רבות בשל כמויות גדולות של שלג שנערמו על המסלולים.

בפולין שכבה עבה של קרח כיסתה מסילות רכבת ברחבי המדינה וגרמה לשיבושים בתנועת הרכבות. רכבות רבות נותרו תקועות במשך שעות ארוכות ללא חימום או תאורה. בהולנד קרח גרם לסגירת קטעי כבישים ומנהרות, ובעקבות כך דווח על פקק תנועה שנמשך לאורך של 500 קילומטרים!

שיבושי התחבורה הללו לא היו יכולים להגיע בזמן גרוע יותר מבחינת האירופאים. בימים אלו רבים תכננו לצאת לחופשה ארוכה עד לאחר ראש השנה האזרחית, אולם כעת לא ברור אם אפשר יהיה להגיע ליעדי החופשות. ואם לא די בכל זה, שר האנרגיה הבריטי, צ'רלס הנדרי, מזהיר כי אם גל הקור יימשך יווצר מחסור חמור בחומרי גלם לחימום.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.