תפריט עמוד
זה קורה עכשיו בכל מקום. תמיד יימצא מישהו שיומר לך שהמיטה שלך ושל זוגתך מונחת בצד הלא נכון של החדר. זה פנג שואי, יודיע לך המומחה התורן, מה אתה לא יודע? באופן קצת מפתיע מסתבר שלמעשה כולנו יודעים בצורה זו או אחרת מה זה פנג שואי. כולנו חוווים תחושות נעימות או לא נעימות כאשר אנחנו נכנסים לחלל חדש. לפעמים החלל מתחבב עלינו מייד ולפעמים הוא מעורר בנו סלידה עזה, שגורמת לנו לסיים את ענייננו במקום במהירות. הסינים פיתחו את התחושות האינטואיטיביות האלו למדע. יש הטוענים שהם עסקו בכך כבר לפני כ- 7000 שנים ותעדו את ממצאיהם בספרים שנכתבו כמה מאות שנים לפני הספירה הנוצרית.

פנג שואי (מסינית: פנג=רוח שואי=מים) הוא ביטוי שמשמעותו "כל מה שבין השמים לארץ", כלומר, סביבת החיים שלנו. תורת הפנג שואי מתייחסת להשפעת סביבת חייו של האדם על בריאותו הגופנית, הנפשית, המנטלית והאנרגטית. הנחת היסוד של הפנג שואי היא שבני האדם והסובב אותם הם ישות אחת המתקיימת בזכות הצ'י – אותה אנרגיה חיונית המקיימת את החיים, מניעה את הרוח ומזרימה את המים. לפי תורה זו הזרימה של האנרגיה לא תמיד חופשית וישנם מצבים בהם האנרגיה הזו נתקעת או נכלאת ואז היא לא מתפקדת כמו שצריך וגורמת לעיכובים ומעצורים בכל תחומי החיים.

מטרתה של תורת הפנג שואי היא לזהות מקומות ותנאים שבהם יש זרימה חופשית וטובה של צ'י, ובמקביל לזהות את המקומות והתנאים בהם האנרגיה תקועה ואפשר לשפר את הזרימה שלה. כך, לפי התורה, אפשר לשפר כמעט כל היבט של חיינו: חיי אישות, בריאות, פרנסה, עושר ואושר. בדיקת הפנג שואי מתייחסת למצב באיזון בין אנרגיות היין והיאנג, אור וחושך, תנועה ומנוחה, חום וקור. היא מאפשרת בחירה נכונה של סביבת מגורים או מקום עבודה. השיפור בזרימת האנרגיה נעשה בעזרת אבזרים, קישוטים, צבעים, מראות, מיקום נכון של רהיטים ועוד. מיומנותו של אומן פנג שואי נמדדת ביכולת שלו לפתור כל מצב בעייתי. למצוא את הדרך לפתוח את הדרך לאנרגיה כדי שתוכל להסתובב במקום. יועץ פנג שואי מיומן אמור לדאוג לפתרונות יישימים ולא יקרים מדי.

לדעת מומחי הפנג שואי, התורה יכולה לעזור בכל שלב של הקמת הבית או המבנה. הדבר מתחיל מבחירת המיקום המדוייק בו ייבנה הבית. נמשך במהלך תכנונו של הבית, בחירת החומרים מהם ייבנה. יישום תורת הפנג שואי דורש תשומת לב מירבית לכל פרט. כמובן שמגיע השלב בו משתמשים בתורת הפנג שואי גם לעיצוב הפנים של החלל. תורת הפנג שואי עובדת כאשר הנכנסים למקום חשים תחושות נעימות. כדי להבין את המשמעויות הרחבות יותר של תורת הפנג שואי אפשר לצפות בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית המופיעה בלינק הזה. בתוכנית מסביר ומראה מאסטר בפנג שואי את החיים לפי תורתו.

איפה לומדים פנג שואי?
בארץ יש קורסים ומרכזים רבים לפנג שואי להלן כמה מהם:
פקולטה ללימודי פאנג שואי בהנהלתו של ד"ר זפרן. בית הספר להכשרת יועצי פאנג שואי. הפקולטה מציעה קורסים להעשרה אישית ולהכשרת יועצי פאנג שואי מקצועיים בכירים. בקורסים נלמדות כל האסכולות של פאנג שוואי וכל הגישות: החל מפאנג שוואי קלאסי-אותנטי ("פאנג שווי של העבר"), דרך פאנג שוואי מערבי-מודרני ("פאנג שווי של ההווה"), ועד פאנג שוואי אינטואיטיבי ("פאנג שווי של העתיד"). הקורסים, הנערכים בתל אביב ובחיפה, מורכבים מהרצאות, סדנאות ועבודה מעשית בבתים ובעסקים. הקורס נערך בשיתוף האגודה הבינלאומית לפאנג שווי.

המרכז ללימוד וחקר הפנג שואי של המסטר ג'וזף יו בהנהלתה של המלומדת מרינה שולמן – המרכז מבטיח תרגום מפורט ומדוקדק של כתבי מאסטרים גדולים ודיפלומה.

במרכז לעיצוב פנג שואי תוכלו להשתתף בסדנאות, לקבל יעוץ בדיקה וידע כללי ומקיף על פנג שואי.

להרחבת הידע אפשר לצטרף לכמה מהקורסים של בית הספר לפנג שואי באוסטרליה, קצת רחוק אבל שווה. בבית הספר מלמדים ארכיטקטים מהשורה הראשונה המתמחים בפנג שואי. מלבד קורסים מציע בית הספר גם גיחות לסין. שם יוכלו התלמידים לראות במו עיניהם למה בדיוק התכוונו חכמי הפנג שואי כאשר יביטו במבנים העתיקים שנבנו על פי עקרונות הפנג שואי. זוהי הזדמנות מעולה לחקור לעומק את הנושא המרתק.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.