תפריט עמוד

שינויים בהרגלי הנסיעה

איך תיראה התיירות העולמית לאחר המשבר הכלכלי? ביריד התיירות שנערך בשבוע שעבר בברלין הוצגה תחזית מבוססת של השינויים בענף התיירות. איך נזמין? לאן ניסע ולכמה זמן?

במפגש מיוחד שהוקדש למגמות בתחום התיירות הוצגו ביריד התיירות בברלין תוצאות מחקר מקיף שערכה חברת IPK. המחקר מבוסס על חצי מיליון שאלונים שהוצגו לנוסעים ב-58 מדינות ברחבי העולם. תוצאות המחקר מעידות על כמה חידושים ושינויים שמתחוללים כבר עכשיו ומואצים בגלל המשבר הכלכלי:
הזמנות מוצרי תיירות ברשת האינטרנט זוכות לפופולריות גבוהה הרבה יותר מבעבר. מגמה זו צפויה להימשך בשנים הקרובות.
כנסים וירטואליים, במהלכם המשתתפים מצולמים ומופיעים על המסך בלבד, כלומר נמנעים מנסיעה פיסית אמורים להתרבות באופן משמעותי. חברות שרוצות לחסוך בהוצאות הנסיעה מעודדות קיום כנסים כאלה, למרות החסרונות שלהם.
נסיעות מקומיות, או ליעדים קצרים וקרובים יישארו בשנים הקרובות באותה כמות. חלק מן ההערכות מצביעות על כך שניסעות כאלה אפילו יתרבו בשנתיים הקרובות, על חשבון נסיעות ארוכות וטיסות ארוכות שבהן מורגשת צניחה משמעותית. תחום זה של נסיעות ארוכות וממושכות הוא התחום שעומד להיפגע באופן הדרמטי ביותר מן המשבר הנוכחי.
נפילה דרמטית צפויה גם בנסיעות העסקים. תום זה יסבול צניחה של עשרות אחוזים.
יעדים שסמוכים לאתרי תיירות גדולים יסבלו פחות מיעדים אחרים.
הצפי של המחקר מצביע על כך שבשנת 2009 צפויה ירידה במספר הנוסעים. בשנת 2010 צפויה יציבות וצמיחה מחודשת תורגש בתחום הנסיעות רק בשנים שלאחר מכן.
המחקר מצביע על כך ש-40 אחוזים מן הנוסעיםהאירופאים יערכו בעקבות המשבר שינויים בהרגלי הנסיעה שלהם. כלומר – יסעו פחות וליעדים קרובים יותר למקום מגוריהם. כמו כן הבהירו רבים מן הנשאלים שהם שוקלים לקצר את חופשתם, לנסוע לפרקי זמן קצרים יותר, ליעדים זולים יותר ולחפש דרכים נוספות לחסוך במהלך הנסיעה.
המקר מצביע על כך שעיקר השפעתו של המשבר הכלכלי תורגש בתחום הנסיעות באירופה ובצפון אמריקה. המחקר מנבא מעט במפתיע שבסין, בהודו ובחלקים נרחבים של אמריקה הלטינית תורגש כבר בשנה הקרובה צמיחה מסוימת בתחום הנסיעות. יחד עם זאת, הצמיחה לא תתקרב אפילו לממדיה בשנים האחרונות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.