תפריט עמוד

שייט בגולט מפטייה לבודרום

שייט חלומי בגולט בין מפרצים קסומים, שכולל ביקור באיים מרתקים, אתרים ארכיאולוגיים, כפרים ציוריים, טבע מרהיב, פעילויות ספורט ימי ושקיעות עוצרות נשימה

הנופש בגולט הולך וצובר פופולריות בקרב מטיילים שמחפשים חופשה מסוג אחר. הגולטים הן יאכטות עץ מסורתיות אך מאובזרות ומפנקות, שמתאימות לקבוצה קטנה של נוסעים. בכל גולט יש לרוב 8-4 חדרי שינה, סלון מפואר עם מערכת קולנוע ביתי, מרפסות שיזוף ומתחמי רביצה, ולפעמים אפילו ג'קוזי גדול תחת כיפת השמיים.

החופשה בגולט מתאימה בעיקר לקבוצות קטנות של בני משפחה או זוגות של חברים, שמעוניינים בחופשת בוטיק רגועה שמשלבת הרבה ים, נופים יפים, טיולים, מנוחה ואוכל טוב, בחברת אנשים אהובים. כארבע שעות ביום מוקדשות לשייט בין איים ומפרצים מרהיבים ביופיים, ואילו בשאר היום אפשר לטייל באתרים שבהם עוגנים, לעסוק בספורט ימי (חלק מהגולטים מצוידים בכל הנדרש לספורט מים), לשחות, או פשוט להשתזף על הסיפון, לקרוא ספר טוב וליהנות מחופשה נטולת דאגות.

לחופשה קסומה על גולט, מלון בוטיק צף – לחץ כאן >>

שייט בגולט בריביירה התורכית ובאיי הדודקאנס מאפשר לבקר בכמה ממוקדי העניין המרכזיים באזור, לצד התוודעות למפרצים סודיים ואיים זעירים ופחות מוכרים שלא תמיד נמצאים על מפת התיירות. המסלול כולל, בין היתר, שייט לאי קיזיל שמפורסם בשקיעות המרהיבות שלו, ביקור במפרץ אקינצ'יק המרהיב ביופיו, ביקור בכפר בוזבורון שידוע בתעשיית הגולטים שלו, טיולים בכמה מהמעניינים שבאיי הדודקנס, ובהם רודוס, קוס וסימי המתויירים לצד טילוס וניסירוס הקטנים והאותנטיים, ולסיום – עגינה בבודרום, שמציעה שילוב של שמיים כחולים ושטופי שמש, מים צלולים ואתרים ארכיאולוגיים מרתקים.

למי מתאים?
לזוגות ולמשפחות עם או בלי ילדים.

יום 1: פטייה – האי קיזיל – אגא לימאני
יוצאים עם הגולט מנמל פטייה לכיוון האי קיזיל. בשקיעה השמש נשברת על הסלעים וצבעה הופך אדום ארגמן כצבע אדמת האי. בצידו הצפון מערבי של האי נמצאים איי דלי-קטאס האידיאליים לדייג וצלילה. לאחר מכן מפליגים לאגא-לימאני לארוחת הערב וללינה.


פטייה. כאן מתחיל השייט

יום 2: אגא לימאני – מפרץ אקינצ'יק ודלייאן
בשעות הבוקר המוקדמות מפליגים למפרץ אקינצ'יק – פלא טבע המבורך ביופי עוצר נשימה, אוכלוסייה מצומצמת ושלווה וחוף קטן ונחמד בקרבת מקום. מסלול של 2 קילומטרים הנמתח לאורך רצועת החוף מוביל לנמל קטן ממנו יוצאות סירות לעיירה דליאן, שמאופיינת בנוף יפהפה ובעולם חי עשיר. על החוף יש מגוון אפשרויות לפעילויות ספורט ימי, כולל סירת בננה וסקי מים. ניתן להצטרף לסיור מודרך בדליאן – המעוניינים יקבלו מידע נוסף במקום על מסלול הסיור. עוגנים במפרץ אקינצ'יק לארוחת ערב וללינה.

יום 3: מפרץ אקינצ'יק – בוזוקייל (לורימה) ובוזבורון
ממפרץ אקינצ'יק מפליגים לעתיקות העיר המבוצרת לורימה, קרוב לחצי האי מרמריס. משם ממשיכים לכפר בוזבורון, שידוע בתעשייה המשגשגת של ייצור ובניית יאכטות גולט. באזור זה נמצאים טובי בעלי המלאכה בתחום וכן העץ האיכותי ביותר לבניית יאכטות גולט מרשימות. עוגנים בבוזובורון לארוחת ערב ולינה.

יום 4: בוזבורון – האי סימי
מוקדם בבוקר מפליגים לאי סימי, בו נמצא הנמל היפה ביותר בכל יוון. בסימי כמעט ואין כלל בנייה מודרנית וכל הבתים הישנים היפהפיים השתמרו היטב. נשארים באי סימי לארוחת ערב ולינת לילה.


בין טיול אחד למשנהו אפשר להתרווח בג'קוזי מול הנוף

יום 5: האי סימי – האי רודוס
האי רודוס מכונה "אי השמש" או "אי האור", משום שהוא מתברך בלמעלה מ- 3,000 שעות שמש בשנה. זהו האי הפופולארי ביותר לנופשים, גם בקרב היוונים עצמם. הוא מציע למבקרים בו שילוב של היסטוריה של יותר מ-2,000 שנה, עם כובשים ממדינות שונות שהותירו באי את חותמם; עיר עתיקה מרשימה, כפרים ציוריים, אתרי טבע (ובהם עמק הפרפרים) וחופים יפים. עוגנים ברודוס לארוחת ערב ולינה.

יום 6: האי רודוס – האי טילוס והאי ניסירוס
בשעת בוקר מוקדמת מפליגים לאי טילוס. האי מונה כ-300 תושבים בלבד וככמעט ואינו תיירותי. כאן אפשר ליהנות מהשקט, מהטבע ומשחייה במים צלולים כקריסטל. היעדר התיירים מאפשר ליהנות מחוויה מקומית אותנטית. אסור להחמיץ ביקור בכפר מגאלו חוריו בו ניתן להתרשם, סביב הכיכר המרכזית, משרידי קירות עתיקים, מוזיאון, מנזרים, חורבות טירה ועוד.

האי ניסירוס מאופיין בטבע מרהיב ביופיו ובמורשת תרבותית עשירה. האי ידוע בעיקר בשל הר הגעש שבו, שהינו ייחודי מסוגו ביוון. הר הגעש נחשב כפעיל ובזכות הגישה הקלה למכתשים שלו אלפי תיירים ומדענים מגיעים לבקר בו מדי שנה. באי ניסירוס ישנם בעלי חיים וצמחייה שהוגדרו על ידי מומחים כייחודיים למקום. עוגנים באי לארוחת ערב ולינה.


מבט-על על גולט בלב ים

יום 7: האי ניסירוס – האי ג'ייאלי והאי קוס
האי ג'ייאלי הינו אי קטן שצידו הדרום מערבי בנוי משכבות עבות של אבן ספוג בעוד צידו הצפון מזרחי בנוי מאובסידיאן (זכוכית געשית) ופרלייט (סלע וולקני) – ממש חגיגה של אוצרות טבע.

האי קוס הוא אי ירוק מאוד עם תשתיות מצוינות וכבישים גדולים מעוטרים בדקלים. במהלך הביקור מומלץ בחום לבקר בחורבות העתיקות שבעיר, בטירת האבירים ובעץ הענק של היפוקרטס. חלק מהחופים היפים של יוון נמצאים בקוס והאי אידיאלי לטיולי אופניים או הליכה. עוגנים בקוס לארוחת הערב וללינה.

יום 8: האי קוס – בודרום
בשעות הבוקר המוקדמות מפליגים לנמל בודרום. בודרום אידיאלית לשייט במחוז הים האגאי שבחופי טורקיה. מפרץ גוקובה הוא אחד מאזורי השייט המומלצים ביותר באירופה, עם שמיים כחולים ושטופי שמש, מים צלולים, מעגנים נוחים ואנשים ידידותיים. בבודרום וסביבתה יש כמה אתרים מפורסמים, כמו שרידיו של המאוזוליאום המפואר של השליט הפרסי מאוזולוס, שנחשב לאחד משבעת פלאי העולם העתיק; או טירת בודרום שנבנתה על ידי הצלבנים במאה ה-15 ומשקיפה על נמל העיר והמרינה. בתוך הטירה יש מוזיאון מרתק לארכיאולוגיה ימית.

לחופשה קסומה על גולט, מלון בוטיק צף – לחץ כאן >>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.