תפריט עמוד

שיא במוזיאון ישראל: חצי מיליון מבקרים בחצי שנה

מוזיאון ישראל הכריז בימים אלו על המבקר ה-500,000 מאז פתיחתו מחדש ב-26 ביולי 2010. בטקס קצר שנערך במוזיאון הודה המנכ"ל ג'יימס סניידר למבקר החצי מיליון והעניק לו כרטיס כניסה חופשי למוזיאון ישראל. כמות המבקרים בחודשים האחרונים מעידה על מגמה של עלייה חדה ביחס לשנים קודמות, בהן הממוצע השנתי עמד על חצי מיליון מבקרים. במוזיאון מקווים כי בשנה הנוכחית יפקדו את המקום מיליון מבקרים. רוב המבקרים במוזיאון ישראל מאז הפתיחה המחודשת הם ישראלים, בהם משפחות רבות וסטודנטים, שיכולים לרכוש מנוי שנתי במחיר סמלי. בששת החודשים האחרונים נוספו למוזיאון 12 אלף מנויים חדשים.

פתיחתו מחדש של המוזיאון זכתה לחשיפה חסרת תקדים בתקשורת המקומית והבינלאומית. בין השאר התפרסמו על כך כתבות בעיתונים מובילים בעולם, דוגמת הניו יורק טיימס, הלוס אנג'לס טיימס, לה מונד, הפייננשנל טיימס ואחרים, אשר ציינו את מעמדו האיקוני של המוזיאון כאחד מהמוזיאונים הכוללניים החשובים בעולם.

מבקרים צעירים מקיפים את הפסל החדש של אניש קאפור

בתקופה שבה המוזיאון היה סגור למבקרים חודשו אגף הארכיאולוגיה, אגף האמנות והתרבות היהודית ואגף האמנויות. כמו כן נוספו שני פסלים של האמנים אניש קאפור ואולאפור אליאסון, אשר נוצרו במיוחד לכבוד הפתיחה מחדש. בין היוזמות החדשות המתוכננות השנה ישנם מסלולים לסיור עצמאי במוזיאון בכמה נושאים שונים: "מסלול אוכל", שיוביל את המבקרים ליצירות אמנות העוסקות באוכל; "מסלול רומנטי", שיפנה את המבקרים ליצירות העוסקות באהבה ויחסים, ו"מסלול פחד", שידריך בין גלריות המציגות דימויי מסתורין ואימה. הסיורים מופיעים בדפדפות, שיימכרו בכניסה למוזיאון במחיר סמלי של חמישה שקלים.

השנה מתוכננות 13 תערוכות חדשות, בהן תערוכה של האמן העכשווי הנודע ווילאם קנטרידג', תערוכה רטרוספקטיבית לאמן הישראלי זוכה פרס ישראל מיכה אולמן, תערוכת אוספים של פטרון האמנויות הנסיך אסטרהזי ותערוכת אמנות עכשווית שבה יחשפו לראשונה יצירות מאוספי המוזיאון.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.