תפריט עמוד

שיאצו וואטסו – תן לאצבעות ללכת

השיאצו היא שיטת ריפוי יפנית המבוססת על הרפואה הסינית המסורתית. לרפואה הסינית מקורות כתובים בני יותר מ-5,000 שנה. רפואה זו מבוססת בעיקר על הדאואיזם, זרם מרכזי בפילוסופיה הסינית, שמקורו בכתבי לאו טסה (חכם סיני בן המאה ה-6 לפני הספירהס). בבסיס הדאואיזם עומד רעיון היין והיאנג. שני היבטים המנוגדים זה לזה, משלימים זה את זה וקיימים בכל. בשורש האנטומיה, הפיזיולוגיה והפתולוגיה של הרפואה הסינית עומד גם רעיון הצ'י – אנרגיית החיים הנמצאת באדם. הצ'י מניע את האדם ומאפשר לו לפעול. הפרעה המוגדרת ברפואה המערבית כמחלה נתפסת ברפואה הסינית כחוסר איזון בין היין והיאנג, בזרימת הצ'י, בין האדם לבין הסביבה או בתוך האדם עצמו. הרפואה הסינית אינה מפרידה בין גוף לנפש. הפרעה גופנית על פי הרפואה הסינית יכולה לנבוע מגורם פיזי או מגורם רגשי ויכולה להתבטא בהפרעה פיזית כמו כאב ראש או נפשית כמו נטייה לרגזנות.

שיאצו (ביפנית – שי=אצבע, אצו= לחץ) היא שיטת ריפוי שמטרתה לשפר את הבריאות ואת יחסי הגומלין בין האנרגיה של המטופל לאנרגיה של הטבע. הטיפול נעשה באמצעות מתווך: המטפל, הלוחץ על גבי מרידיאנים (מרכזי אנרגיה של הגוף) ונקודות מדויקות בגוף המטופל. המטפל עושה זאת באצבעותיו, כף ידו, המרפק או הברך. המטפל מאבחן אזורים של חוסר אנרגיה או עודף אנרגיה במרידיאנים אצל המטופל. הוא מעסה, לוחץ, דוחף, ותומך במטופל ובגופו כדי לעזור לכוחות הריפוי הטבעיים הטמונים בו בתהליך ההחלמה, הריפוי והרגיעה.

וואטסו, טיפול בתוך מים | צילום: teammarche, flickr

וואטסו
וואטסו (WATER+SHIATSU) היא שיטת טיפול בגוף בתוך המים. את השיטה פיתח ב- 1980 הארולד דאל, מורה לזן-שיאצו מקליפורניה. הוא החל להשיט את תלמידיו במים תוך כדי הפעלת תנועות ומתיחות שונות על גופם. מאז פותחה השיטה והיום היא מתורגלת ונלמדת כשיטה עצמאית. יתרונות השיטה נובעים מהעדר השפעת כוח הכבידה על הגוף בזמן השהייה במים, דבר המרחיב את טווח התנועה של המטפל והמטופל ואת טכניקות טיפולי המגע שמקורן בשיטת השיאצו המסורתית. לרוצים להעמיק בתחום, באתר האינטרנט של דאל, אבי השיטה, יש מידע רב על סדנאות, שיעורים וטיפולים בוואטסו בארצות הברית ובמקומות נוספים.

בסרטון הבא אפשר לראות את הארולד דאל מתרגל את תנועות הוואטסו:

שיטות השיאצו והוואטסו נפוצות בכל העולם והיום אפשר לצאת לחופשה וליהנות מטיפולי שיאצו ווואטסו במקומות רבים, ויש גם מרכזים שמשלבים למידה וטיפולים.

האיים הקנריים
תוכלו ליהנות הרבה יותר מלחיצות שיאצו באי Lanzarote, אחד מהאיים הקנריים. לין וסטיוארט הקימו את האתר Holistic Holidays רחוק מכל מקום, בלב האי ובאתר שצופה אל הים. המקום מציע מלבד טיפולי שיאצו גם סדנאות יוגה, רייקי, אימון אישי, עיסויים שונים וטיפולי יופי. במקום יש גנים בוטנים ובריכה, והכל – בנוף נפלא.
אתר האינטרנט

וויילס
בווילה יפייפיה באיזור נידח מאוד בוויילס, שבדרום-מערב האי הבריטי, תוכלו לקבל טיפולי שיאצו נפלאים. יש כאן גם סדנאות יוגה, טיפולי אקופונקטורה – דיקור סיני – ובנוסף ניתן לקבל הרבה מאוד סוגים של עיסויים ולהשתתף בסדנאות שירחיבו לכם את הידע בנושא השיאצו באופן משמעותי. במהלך כל השנה אפשר להגיע למקום לתקופות ארוכות וקצרות.
אתר האינטרנט

איטליה
בכפר קטן בלבה של איטליה, צפונית לרומא, תוכלו להרגיע את מצפונכם אחרי זלילה בלתי מבוקרת של פסטה וגלידה איטלקית משובחת בטיפולי שיאצו ועוד שלל רגיעונים – רייקי, רפלקסולוגיה ויוגה. המקום מציע אוכל בריא ברמה איטלקית ומטפלי שיאצו רומאיים, אלו הן לכל הדעות סיבות מספיקות להגיע לשם במהירות האפשרית ולהשתדל להירגע בין טיפול לטיפול. יש גם סדנאות להרחבת הידע בנושאים השונים, וכמובן, לא צריך להכביר במילים – המקום מאוד יפה.
אתר אינטרנט

ישראל
כמובן שלא חייבים להרחיק לקצה עולם כדאי להתנסות בחווית הוואטסו. בקיבוץ האקולוגי לוטן שבערבה יש קורסים המיועדים ליחידים, זוגות, משפחות וקבוצות –  חברות וארגונים שבוחרים בווטסו כדרך לשפר תקשורת בין העובדים. בין השאר, אפשר להשתתף בקורס בן שלושה ימים, שבו לומדים את רצף התנועות, מתרגלים מדיטציה ועוד.
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.