תפריט עמוד
אוכל הוא חלק בלתי נפרד מתענוגות הטיול, ואין הכוונה דווקא לאכילה במסעדות, אלא בעיקר לביקור בחנויות מזון ובשווקים שבהם אפשר להתרשם מכל הטוּב המקומי. משוק הדגים המפורסם של טוקיו, דרך קומת המעדנים המופלאה של חנות KaDeWe הברלינאית ועד מעדניית פק במילנו, הנה רשימה של כמה מהמקומות הכי טובים בעולם לראות, לטעום ולקנות אוכל טרי ומשובח:

שוק הדגים צוקיג'י בטוקיו

שוק הדגים צוקיג'י, הידוע גם בשם השוק הסיטונאי העירוני המרכזי של טוקיו, הוא כנראה אטרקציית המזון מס' 1 בעולם. אין מדריך טיולים לטוקיו שלא מכניס את השוק תחת הקטגוריה "מה לראות אם יש לכם רק יום אחד בטוקיו". זהו שוק הדגים ופירות הים הגדול בעולם ואחד מהשווקים הגדולים בעולם מכל סוג שהוא. אין כמעט יצור ימי שלא נמצא כאן, אבל אחת האטרקציות היא דגי הטונה העצומים בגודלם. למעלה מ-2,500 טון של דגים ופירות ים נמכרים בשוק מדי יום. זה המקום להגיע אליו אם אתם סובלים מג'ט לג אחרי הנחיתה בטוקיו, שכן השוק נפתח כבר ב-3:00 לפנות בוקר והמכירות הפומביות מתחילות בשעה 5:00.

דוכן בשוק הדגים צוקיג'י בטוקיו

דוכן בשוק הדגים צוקיג'י בטוקיו | צילום: Gritsana P / Shutterstock.com

השוק בבניין המעבורת של סן פרנסיסקו

שוק האיכרים בבניין המעבורת נחשב לשוק האיכרים העירוני הטוב בארצות הברית, עם גבינות אורגניות, ריבות, בשרים, פירות וירקות אורגניים. שוק האיכרים פתוח רק בימי שלישי ושבת, בשאר ימות השבוע השוק "הרגיל" הוא הכוכב, עם תוצרת טרייה ומשובחת. בנוסף לירקות ופירות אפשר למצוא כאן חנות המוקדשת לפטריות, מאפיות, יצרני גבינות ושוקולדים, קצבים המוכרים בשר אורגני, דוכנים של מאכלי ים, חנויות המתמחות בציוד בישול ועוד.

לה גרנד אפיסרי, פריז

דווקא בפריז, שנחשבת לעיר הגרגרנית בעולם, אין שוק מרכזי גדול כמו ברוב בירות אירופה. במקום זאת יש שווקים פתוחים קטנים הפזורים בשכונות ברחבי העיר. מוסד המזון הידוע בעיר הוא מעדניית פושון, המקום בו קינוחים מהודרים ושוקולדים בעבודת יד נארזים באריזת מתנה בנייר ורוד. אבל אם רוצים מבחר עצום של מוצרי מזון, לא רק מצרפת אלא מכל מקום על פני הגלובוס, כדאי לשים פעמיכם דווקא לגרנד אפיסרי (La Grande Epicerie), חלק מבית הכלבו לה בון מרשה. המקום ענק: בשטח עצום תמצאו אינספור דוכנים המוכרים מבחר מכל דבר (כמעט) שנכנס לפה, כולל דוכן המוקדש כולו לסוגים שונים של מלח, דוכן קפה, דוכן תה, דוכן חמאה, דוכן מרמלדה וכמובן גבינות, פסטות, שוקולדים, ריבות דגים ועוד ועוד. כדאי לשים לב למבחר העצום והמפתה של פטה ונקניקים.

מאפים מפתים בגרנד אפיסרי בפריז. להתעלף מהמבחר

מאפים מפתים בגרנד אפיסרי בפריז. להתעלף מהמבחר | צילומים: שאטרסטוק

שוק לה בוקריה בברצלונה

הגיאוגרפיה והאקלים בירכו את ספרד בשפע של מזון באדמה, ועוד יותר מכך אוצרות בים. את כל אלה אפשר להשיג מדי יום בשוק לה בוקריה (La Boqueria) בברצלונה, שם השפים הטובים של העיר מתכנסים מדי בוקר כדי לבחור את התוצרת הטובה ביותר, בעיקר את כוכבי השוק: הרכיכות. בשוק פזורות מסעדות רבות שמהוות הזדמנות לארוחת צהריים מצוינת, ואם זה לא מספק אפשר להצטרף לשיעור בבית הספר לבישול שממוקם בשוק.

דוכן פירות בשוק לה בוקריה בברצלונה. השפים הטובים בעיר קונים כאן

דוכן פירות בשוק לה בוקריה בברצלונה. השפים הטובים בעיר קונים כאן

קומת המזון בכלבו קה.דה.ווה בברלין

KaDeWe הוא בית הכלבו המפורסם ביותר בבירת גרמניה, והרבה מהתהילה שלו הוא חייב לשוק המזון המדהים בקומות השישית והשביעית של הבניין. תמצאו שם בר, בית קפה, מסעדת בופה ומסעדת שף, אבל מי שגונב את ההצגה הם מוצרי המזון שניתן לקנות בקומה. אפשר להשיג שם הכל: למעלה מ-1,000 סוגים שונים של נקניקים ובשרים מעושנים, מבחר גדול אף יותר של גבינות, ולמעלה מ-400 סוגי לחם. מהמבחר הזה אפשר לעשות המון סנדוויצ'ים נהדרים, ואז להוריד הכל עם למעלה מ-2,000 סוגי יין. לקינוח כדאי לבחור עוגה מתוך ויטרינות העוגות המפתות או להתענג על פרלין משובח מאגף המתוקים.

קומת המזון בכלבו הברלינאי KaDeWe | הצילום באדיבות הכלבו KaDeWe

קומת המזון בכלבו הברלינאי KaDeWe | הצילום באדיבות כלבו KaDeWe ©

שוק מרסד במקסיקו סיטי

לכל איזור במקסיקו יש את השוק המקומי המועדף, ואלה שופעים פלפלים, שוקולדים והתמחויות אחרות של המקום. שוק מרסד הענקי שבבירה הוא תערובת של כל אלה, עם התוצרת הטובה ביותר במדינה. השוק מתפרש על כמה בניינים גדולים ומכיל שפע של טורטיות, פלפלים מיובשים וטריים, גבינות מקומיות, פירות וירקות, וכן אוכל מוכן כמו קסדיות וטאקוס בכל מילוי אפשרי. כל אלה הם רק סיבה אחת לבקר במקום. הסיבה השנייה היא האנשים – הן הסוחרים והן הקונים, שמגיעים לשוק במלוא ההתלהבות כאילו היה מדובר במלחמת שוורים.

שווקים ירוקים בניו יורק

השוק הירוק ביוניון סקוור הפך לכזו תופעה בשנים האחרונות, שאפילו המקומיים משוכנעים שזהו המקום היחיד בעיר לקנות בו תוצרת חקלאית טרייה. בהיותו השוק הגדול ביותר, הוא מושך אליו את רוב הסוחרים, שמגיעים מעמק ההדסון ואפילו מצפון ניו אינגלנד. אבל זהו רק אחד מ-46 שווקים ירוקים הפזורים בכל רחבי ניו יורק ומתופעלים על ידי מועצת הסביבה של העיר. בשביל מוצרים אזוטריים שלא גדלים במקום כדאי לנסות את זאבאר'ס, אלי'ס, דין ודלוקה או גרייס'ס מרקטפלייס.

דוכן פירות בשוק הירוק של יוניון סקוור במנהטן

דוכן פירות בשוק הירוק של יוניון סקוור במנהטן | צילום:  littlenySTOCK / Shutterstock.com

מעדניית פק במילנו

מעדניית פק במילנו עשויה להיראות קטנה ומאכזבת במבט ראשון. אבל יש לזה סיבה טובה – כאן לא שמים דגש על הכמות אלא על האיכות. הסוחרים דואגים להביא אך ורק את המוצרים הטובים ביותר מסוגם. המקום נראה כמו מוזיאון למזון. השקט והתצוגה היפה עשויים להיות מעט מאיימים – כמו גם המחירים. אבל המעדנייה הוותיקה, שנפתחה ב-1883, היא המקום לקנות בו את המוצרים האיכותיים ביותר, החל מפולי קפה וכלה במוצרי הבשר הטובים ביותר באיטליה. במרתף היינות יש למעלה מ-2,000 מותגים, ולמעלה יש מסעדה. אפשר רק לנחש איפה השפים קונים את התוצרת.

טקשימאיה בטוקיו

בטוקיו יש יותר מסעדות לתושב מאשר בכל עיר אחרת, ויותר כוכבי מישלן, והעניין הלוהט הזה באוכל מתורגם להרבה מאוד חנויות מזון. בכל אחד מ-12 בתי הכלבו המרכזיים של העיר,יש אולם מזון המזכיר את זה שבבית הכלבו הלונדוני הרודס, רק גדול יותר. המרשים ביותר נמצא בחנות הדגל של רשת בתי הכלבו טקשימאיה, הנמצאת בניאומבאשי. בנוסף לסופרמרקט גדול וחנות גדולה למשקאות אלכוהוליים, יש בה מבחר בלתי נדלה של דוכנים שכל אחד מהם מתמחה במשהו אחר, כמו תה ירוק או ויניגרט.

דוכן לחם בשוק בורו הלונדוני

דוכן לחם בשוק בורו הלונדוני

שוק בורו בלונדון

שוק בורו (Borough) הוותיק, שפתוח לקהל הרחב בימים שלישי עד שבת, מתופעל במצבו הנוכחי כבר למעלה מ-250 שנה, אבל שורשיו הם עוד בתקופה הרומית והוא היה השוק הראשון של בריטניה. כוכבי השוק הם רכיכות למיניהן כולל צדפות ואוסטרים מאירלנד וסקוטלנד, לצד גבינות המיוצרות בחוות מקומיות. אחד הדוכנים הפופולאריים בשוק הוא דוכן הגבינה הצלויה של מחלבת ניל יארד. אנשים מתחילים לעמוד בתור הרבה לפני שהדוכן נפתח ורבים מחשיבים את הסנדוויץ' שלהם כסיבה מספקת לבקר בשוק. שוק Borough הוא אחד מהשווקים המתאימים ביותר לנשנושים, כשבנוסף לסנדוויצ'ים אפשר להשיג פה גם דגים מטוגנים עם צ'יפס, סוגים שונים של נקניקיות ומגוון פשטידות ומאפים.

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.