תפריט עמוד

שוקי איכרים שכדאי להכיר

שוקי האיכרים הם כבר מזמן לא מקום להצטייד בפירות וירקות. לצד שפים שבאים לקנות תוצרת מקומית טרייה, הם מהווים אבן שואבת לתיירים שרוצים לטעום, להריח, לראות, למשש וגם לפגוש את המקומיים

בשנים האחרונות, כחלק מטרנד הבריאות וכאנטי-תזה לצמיחתם של מרכולי הענק, חוזרים שווקי האיכרים לערים, ובגדול. הרעיון פשוט: מגדלים וחוואים מהסביבה הקרובה מביאים לשוק, שבדרך כלל מתקיים במקום מרכזי בעיר, את תוצרתם ומוכרים אותה ישירות לצרכנים, ללא פערי תיווך. הצרכנים נהנים מסחורה טרייה ומשובחת, ורבים יעידו שאין מה להשוות את טעמם של הירקות הנמכרים בשווקים האלה לטעמם של הירקות ששוכנים במקררים בסופר. לצד מזון טרי, נמכרים בשווקים האלה גם מוצרים ייחודיים בהם מתמחים המגדלים, מגוון מאכלים תוצרת בית ומאכלי גורמה רבים, מה שהופך אותם למוקד משיכה עבור שפים רבים. אבל יותר מכל, מציעים השווקים האלה אווירה כפרית ומיוחדת והזדמנות לפגוש את הקהילה המקומית, וזו הסיבה שגם תיירים רבים נהנים לכלול את השווקים האלה במסגרת מסלול הטיול שלהם. הנה כמה שווקי איכרים מוצלחים במיוחד בארצות הברית ובאירופה.

University District Farmers Market, סיאטל

סיאטל היא אחת הערים המובילות בארצות הברית לשווקי איכרים, וזה תואר מכובד במדינה שברחביה פזורים למעלה מ-5,000 שווקי איכרים, והמספר הזה רק הולך וגדל מדי שנה. שוק האיכרים של מחוז האוניברסיטה מתקיים מדי יום שבת במגרש המשחקים של המרכז הקהילתי של שכונת University Heights. שישים מגדלים ויצרני מזון ממדינת וושינגטון מתכנסים ביחד ומוכרים את תוצרתם. אפשר לפגוש בשוק את השפים של המסעדות המובילות בסיאטל מפשפשים אחר מאכלי ים כמו אויסטרים זעירים מן הפסיפיק, נתחי בשר משובחים ופטריות מורל מיערות האזור.
מתי? שבתות, 14:00-9:00. אתר אינטרנט

ירקות אורגניים בשוק האיכרים University District בסיאטל

ירקות אורגניים בשוק האיכרים University District בסיאטל | צילום: שאטרסטוק

Union Square Greenmarket, ניו יורק

זהו כנראה שוק האיכרים המפורסם ביותר ברשימה. השוק הניו יורקי מתקיים ארבעה ימים בשבוע, אבל זה של שבת הוא הגדול מכולם. יש בו 80 דוכנים שמציעים תוצרת עונתית מגוונת – מ-88 זנים של תפוחים, דרך דומדמניות ועד מינים שונים ומשונים של ענבים. בנוסף לאלה אפשר למצוא פירות ים ובשרים, ואם זה לא מספיק לכם, תוכלו לרכוש בשוק ביצי יען שגודלן משתווה לשש ביצי תרנגולת, ואפילו ביצי אמו, אותו עוף אוסטרלי המזכיר במראהו יען וכמותו גם הוא חסר יכולת תעופה.
מתי? שני, רביעי, שישי ושבת, 18:00-8:00. אתר אינטרנט

שוק האיכרים ביוניון סקוור בניו יורק

שוק האיכרים ביוניון סקוור בניו יורק | צילום: littlenySTOCK / Shutterstock.com

Ferry Plaza Farmers Market, סן פרנסיסקו

קרוב ל-25,000 איש פוקדים מדי שבוע את שוק האיכרים הזה בסן פרנסיסקו, ובהם שפים רבים. ב- 85 הדוכנים שבמקום אפשר להשיג פירות, ירקות, עשבי תיבול, פרחים, בשר וביצים, כולם ממגדלים מקומיים וחוואים מהאזור. מרבית התוצרת אורגנית. בנוסף לאלה אפשר למצוא במקום מעדנים בעבודת יד, כמו לחמים, גבינות וריבות. בשוק של יום חמישי אפשר למצוא גם דוכני מזון רחוב כמו פיצה, בשרים בגריל, סנדוויצ'ים וטאקוס, ואילו בשוק של יום שבת המסעדות המקומיות מציעות למכירה מגוון ארוחות חמות וטעימות. בנוסף לאלה מתקיימים בשוק שיעורי בישול והדגמות בישול, מה שמושך אליו את כל מי שהמטבח יקר ללבו.
מתי? שלישי וחמישי – 14:00-10:00, שבת – 14:00-8:00. אתר אינטרנט

Boerenmarkt, אמסטרדם

השוק, המכונה גם השוק הצפוני (Noordermarkt), שוכן ברובע יורדן המקסים באמסטרדם, וזו כבר סיבה טובה לבקר בו. כאן הדגש הוא על תוצרת שהיא לא רק מקומית אלא גם אורגנית: פירות, ירקות, ביצים, דבש, גבינות, תבלינים, פטריות שלוקטו ביערות האזור ואפילו בשר – הכל אורגני. לצד מוצרי מזון אפשר למצוא בשוק גם בגדים מכותנה וצמר אורגניים. השוק לא גדול אבל הוא מושך אליו מבקרים רבים בשל האווירה המיוחדת והנעימה שבו. אם יתקוף אתכם הרעב תוכלו לאכול פנקייקס (אורגניים, כמובן) על אחד הספסלים בשוק.
מתי? שבתות, 15:00-9:00

גבינות בשוק האיכרים של רובע יורדן באמסטרדם

גבינות בשוק האיכרים של רובע יורדן באמסטרדם | צילום: Evannovostro / Shutterstock.com

Borough Market, לונדון

זהו שוק המזון הגדול ביותר בלונדון. לצד דוכנים של תוצרת מקומית אפשר למצוא בו גם דוכנים של מזון מיובא מרחבי אירופה. הדוכנים בשוק מציעים מגון עצום של פירות וירקות, חלקם אורגניים, דגים ופירות ים טריים מהים הצפוני, נתחי בשר טרי לצד נקניקיות ונקניקים, גבינות ויוגורטים ממחלבות ברחבי בריטניה ואירופה ועוד. לצד אלו מוכרים בשוק מאכלים שונים בעבודת יד, כמו לחמים, ריבות, דבש, ממרחים, שימורים, עוגות ושוקולד. כדאי במיוחד להגיע רעבים, כי בנוסף למסעדות ובתי קפה אפשר לקנות בדוכנים השונים מגוון מאכלים – מאוכל הודי, דרך פאי בשר ועד לדוכן שמתמחה בתבשילים צמחוניים.
מתי? שלישי – 17:00-11:00, שישי – 18:00-12:00, שבת – 17:00-8:00. אתר אינטרנט

דוכן לחמים ומאפים בשוק בורו בלונדון

דוכן לחמים ומאפים בשוק בורו בלונדון | צילום: Paolo Paradiso / Shutterstock.com

Marché Grenelle, פריז

פריז התברכה בשפע של שוקי איכרים, אחד הגדולים והיפים שבהם הוא שוק Grenelle ברובע ה-15, מתחת לקשתות הברזל של גשר המטרו. זהו שוק צבעוני ומגוון, בו ניתן למצוא פירות, ירקות, דגים, לחמים, גבינות, פרחים, וכיאה לעיר כמו פריז – גם קינוחים ועוגות. הכל טרי ואיכותי, ממגדלים מקומיים.
מתי? ימי ראשון ורביעי, 15:00-7:00, אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.