תפריט עמוד

שוכרים רכב בחו"ל? בדקו את הדברים הללו

המחיר, האגרות, הביטוחים ואפשרויות השדרוג יאפשרו לכם לדעת האם השכרת רכב בחו"ל היא עסקה משתלמת. הנה כל הפרטים

האפשרות של השכרת רכב בחו"ל קורצת כיום לישראלים כמעט בכל יעד בעולם. בניגוד לשנים שבהן תיירים היו תלויים בתחבורה ציבורית, רכב פרטי וצמוד הופך את החופשה למהנה וחוסך זמן יקר. לחיסכון בזמן יש גם משמעות כלכלית ולכן השכרת רכב היא פתרון משתלם. השאלה היחידה היא מה בודקים לפני שטסים ואיזה סעיפים בחוזה ההשכרה אמורים להדליק אצלנו נורה אדומה.

בהשכרת רכב מה שזול עלול לעלות ביוקר

הדבר הראשון שרוב האנשים בודקים כאשר הם מתכננים לשכור רכב בחו"ל זה כמובן המחיר. באמצעות המחיר אנחנו יכולים לקבל מושג על עלות החופשה, לקבוע סדר עדיפויות ולתכנן את שאר מסגרת התקציב. בהקשר הזה, הטעות הנפוצה היא לתת עדיפות למחיר הכי זול – בלי להיכנס לעובי הקורה ולבדוק על מה מוותרים תמורתו.

מחיר נמוך לא בהכרח מעיד על עסקה טובה. השאיפה העיקרית צריכה להיות התאמה של דגם וסוג הרכב לאופי הטיול, למספר הנפשות ולמשך ימי החופשה ובשביל זה שווה לשלם עוד כמה שקלים. אם בכל זאת מעוניינים לחסוך בהוצאות, מה שכדאי לעשות הוא להשתמש במבצעים והטבות אך לא לוותר על השכרת רכב מחברה אמינה ומוכרת.

איזה אגרות וביטוחים לא כלולים במחיר?

בשלב הבא מומלץ לבחון לעומק את פרטי חוזה ההשכרה מול החברה. באמצעות החוזה ניתן לדעת על מה תצטרכו לשלם בנפרד, איזה אגרות וביטוחים לא כלולים במחיר ומה העלות האמיתית של העסקה. ברוב חברות ההשכרה כוללים בתוך המחיר את ביטוח החובה אך מחייבים בנפרד על ביטוח מקיף וצד ג', מה גם שתצטרכו לשלם תוספת בגין הסעת תינוקות, פעוטות וילדים.

האגרות שאינן כלולות ברכב הן לרוב אלו שקשורות לנסיעה עצמה. בפועל זה אומר שאתם צריכים לשלם בנפרד – באופן עצמאי או דרך חברת ההשכרה – על שימוש בכבישי אגרה וכמובן במידה וחלילה תקבלו קנסות. גם כאן, הסוד הוא לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולא לחכות לרגע האחרון כדי לגלות הפתעות לא נעימות.

כך תדעו האם לשדרג

חברות השכרת רכב מאפשרות לכל לקוח לשדרג את ההזמנה המקורית שלו ולקבל דגם חדש, מפואר או מתקדם יותר. מטבע הדברים, שדרוג כזה עולה כסף אך לעיתים הוא משתלם. השדרוג משתלם אם למשל השתנו תכניות בחופשה והצטרפו עוד אנשים, או שהחלטתם לבסס את הטיול על נסיעה מחוף לחוף במקום על הליכה רגלית. במילים אחרות, ככל שתשתמשו יותר ברכב השכור כך תרצו שהוא יהיה גדול ומרווח.

לסיכום, טרם השכרת רכב מעבר לים בודקים את המחיר ומה משפיע עליו. לבסוף, רק נותר לבחון את תנאי העסקה ולבדוק עד כמה משתלם לשדרג את ההזמנה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.