תפריט עמוד

שווקים בסין

אחד מהתענוגות הגדולים בבייג'ין הוא שיטוט בשווקיה. עם קצת מזל תוכלו למצוא משי אמיתי, פנינים לא מזויפות, ואולי מציאה מוצלחת בשוק הפשפשים

סין מציעה שפע תרבותי עצום, אבל בין המקדשים לעיר האסורה – אסור בשום אופן לוותר על השווקים. בייג'ינג היא עיר של שווקים. מקצתם נכלאו בתוך בניינים לכבוד האולימפיאדה, מה שגורע מהצבעוניות, אבל לא פוגע במגוון האינסופי שיגרום לכם להחוויר מרוב עונג. התשלום הוא תמיד במזומן, וחובה להתמקח. הסחורה המבוקשת ביותר היא כמובן בגדי מעצבים, מהם מזויפים, מהם גנובים, ואם יהיה לכם מזל תוכלו להצטייד בדולצ'ה וגבאנה סוג ב', שיעלה לכם כמו קרטיב לימון. בכל שוק תשמעו את הקריאות "לוּקָה לוּקָה, צִ'יפָּה צִ'יפָּה" ("תסתכלו תסתכלו, זול זול"), ולפעמים המוכרות מאוד אגרסיביות, ועשויות לאחוז אתכם ביד עד שתקנו.

העמידה על המקח מתחילה בתנועות ידיים. אבל אם אתם מגלים התעניינות קצת יותר רצינית, הפריט המדובר נארז מיד, מַחשבון נשלף, והמשא ומתן מתנהל דרכו: אתם מקלידים את הצעתכם, המוכר את שלו. מי שאין לו מחשבון כותב על חתיכת נייר. לרוב, מיד לאחר שקניתם דבר מה, תצוץ לידכם מוכרת שתציע לכם סלים נחמדים מבד לסחוב בהם את הסחורה.

שוק הפנינים
בשוק הפנינים תוכלו למצוא כל מיני אבנים טובות, וגם תמונות של מבקרים נכבדים כמו מרגרט תאצ'ר, ביל קלינטון ואפילו עזר ויצמן שלנו. הדמויות המביטות מהקירות לא מעידות על איכות הסחורה. ברוב המקרים הפנינים נהדרות, אבל קרה שפנינים שנקנו שם התקלפו וגילו את פרצופן הפלסטיקי האמיתי. בקומות התחתונות מוכרים טלפונים, מכונות גילוח, מצלמות, מכשירי די.וי.די, מגהצים, מנעולים ועוד. בבניין סמוך נמצא שוק הצעצועים. חובבי הז'אנר ימצאו פה בובות, תוכים מפלסטיק, קישוטים סיניים וכל מה שחלמתם עליו כשהייתם קטנים.

מיקום:
שוק הפנינים – Hong Qiao Shichang
Hong Qiao Lu 16, מצפון–מזרח למקדש השמים.
מתחנת המטרו Chongwen Men (תחנה 209 יציאה A)
קחו אוטובוס מספר 807 ל–Hong Qiao ומשם חצו את הגשר להולכי רגל.
שעות פעילות: השוק פתוח כל יום, 19:00-8:30

שוק המשי
עדיין אפשר למצוא כאן קצת משי – בכל זאת מדובר בסין, אבל רוב הסחורה עשויה מבדים מודרניים יותר. הדוכנים בשוק נראים כמו חנויות קטנטנות, ותוכלו למצוא בהם כל מה שעשוי מבד: מעילים, חולצות, מכנסיים, סוודרים, כובעים, מפות, כיסויי מיטה, מצעים, ציפות ועוד. כל דוכן וההתמחות שלו. כמובן שיש המון מותגים. חושים מחודדים הם דבר חיוני כאן, והם יעזרו לכם להבחין בין חולצה שתעמוד בכבוד בעשר שנים של כביסות, לגרביים שתצטרכו לזרוק אחרי יום.

מיקום:
שוק המשי (Silk Alley, Xius hui Jie)
בפינת Jianguo Men Wai Dajie ו–Xiushui Dong Jie,
מעל לתחנת המטרו Yong'an Li, תחנה 121, יציאה A.
שעות פעילות: השוק פתוח כל יום, 9:00‑21:00.

שוק הפשפשים
זה השוק הכי מפתה בבייג'ינג, ויש סיכוי למצוא כאן עתיקות אמיתיות. בשוק, הידוע גם בשמות "השוק המלוכלך" ו"שוק הרוחות", יש הכל: כלי קליגרפיה, תכשיטים, קרמיקה, קומקומים, בגדים אתניים, פסלי בודהה, מנורות נייר, שכיות חמדה מהמהפכה הקומוניסטית כמו שעון מעורר עם פניו של מאו שיעיר אתכם לצלילי מנגינה קומוניסטית, חגורות, קופסאות עץ קטנות, רהיטים בנוסח מינג, מקטרות ישנות, משקלי אופיום, ואפילו גולגולות אדם צבועות.

מיקום:
שוק הפשפשים (Panjiayuan Jiuhuo Shichang)
מערבית לגשר Panjiayuan, בצד המזרחי של Third Ring Road
שעות פעילות: השוק פתוח בשבת ובראשון
משעות הצהריים עד השעה 16:00.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.