תפריט עמוד

שווייץ – שלושה אתרי סקי נבחרים

שווייץ היא ממלכת החורף האמיתית. ההרים הגבוהים שחובקים את כל גבולה הדרומי של המדינה מבטיחים חוויית חורף רומנטית, מרגשת וספורטיבית מאוד. הנה שלושה אתרים מהנים במיוחד, בהם גם מי שלא מתקרב למחליקי סקי ירווה נחת עצומה

ורבייה
העיירה ורבייה, 170 קילומטרים מדרום מזרח לז'נבה, שוכנת בגובה 1,500 מטרים אבל התפתחה כאחד מאתרי החורף פעילים ביותר. כיום חיים בה 2,100 תושבים והיא יעד פופולרי במיוחד בקרב שווייצרים ותיירים בעיקר בזכות מעילות הסקי שלה, שנחשבות גדולות ומשוכללות.
בניגוד לעבר גם אלה שאינם גולשים במדרונות זוכים היום בוורבייה ליחס מצוין. שלל פעילויות מצפה להם, ובערב הם עלולים לסבול מעייפות והתכווצויות שרירים לא פחותות מאלה של גולשי הסקי. הפעילות הכי פופולרית בשנים האחרונות היא ההליכה בשלג, בעזרת נעלים גדולות ורחבות שלא מניחות לכף הרגל לשקוע. מסלולי הליכה כאלה מקיפים את ורביה ומדריכים רבים בעיירה יוצאים בכל יום לטיולי הליכה בסביבה הקרובה.
פעילות מוכרת נוספת בורביה היא הדאייה והגלישה (הנד גליידינג ופרגליידינג). בעיירה פועלים כמה בתי ספר שמתמחים בתחומים אלה. אפשר לקחת קורס שלם או רק דאייה אחת במהלכה קשורים האורחים אל המדריך ומקווים שהוא יודע מה הוא עושה.
שתי נקודות התצפית היפות ביותר באזור הן מון פור (Mont Fort) ומון ג'לה (Mont Gele).
לשכת התיירות של ורביה

סאאס פה
הכפרהמבודד סאאס פה (Saas fe) שוכן רק בגובה 1,800 מטר. אין כאן מחסור בפעילות כיוון שהקרחון הענק שמתנשא מעל סאאס פה מספק תנאי גלישה במשך כל השנה. זה כמובן לא שלג רך אבל בחורף שחון זה טוב יותר מכלום. בחורף מוצלח אפשר לגלוש כאן מגובה 3,500 מטר ישירות עד לכפר. ירידה כזו על פני מסלול שאורכו כעשרה קילומטר והוא מעניק הפרש גובה של 1,700 מטר היא מסוג הדברים שבשבילם משקיעים בחופשת סקי.
מעל הכפר, על פסגת אלאלין, שוכנת המסעדה המסתובבת הגבוהה בעולם. רכבל מוליך עד אליה וזו חוויה מהנה מאוד. צמוד אליה שוכן מרכז המבקרים בקרחון הגדול שרובץ סמוך לעיירה ולמרות שהוא מצטמצם בכל שנה ממדיו עדיין עצומים.
בדיוק כמו בצרמאט הסמוכה גם בעיירה זו אין כניסה למכוניות, האוויר נקי והאווירה נעימה מאוד, כפרית ומסורתית. פונדו מהביל בשעת ערב עוזר להשכיח את הדאגות מהתחממות כדור הארץ. ההגעה הנוחה ביותר היא לשדה התעופה בז'נבה ומשם אפשר להמשיך באוטובוס או ברכבת לויספ (Visp) ממנה מוליך אוטובוס לסאאס פה.
לשכת התיירות של סאאס פה

טיול בשלג בסאאס פה

סנט מוריץ
העיירה סנט מוריץ (St. Moritz) בדרום מזרח שווייץ שוכנת מצפון לרמת ברנינה ומדרום לעיר חור (Chur) דרכה עוברת עיקר התחבורה הציבורית. סנט מוריץ, על גדת אגם קפוא בחורף, נחשבת כבר הרבה שנים ליעד עבור העשירים והמפורסמים. היא אמנם יקרה יותר מיעדים אחרים אבל יש בה המון פעילויות בשעות הערב ותחליפי סקי מגוונים מאוד במהלך היום.
הפעילות שאינה סקי המפורסמת ביותר באתר היא הטובוגן – גלשה במסלול מיוחד במהירות מסחררת. מסלול הגלישה במזחלת (בוב) נמצא בסלרינה, עיירה צמודה לסנט מוריץ. מסלול זה שאורכו 1.6 קלומטר נחשב לוותיק בתחום זה בעולם וליחיד מסוגו כיוון שהוא עשוי כולו מקרח טבעי. הגלישה במהירות עצומה אינה דורשת שום מיומנות וזו חוויה עמוסת אדרנלין שכדאי מאוד לחוות.
לשכת התיירות של סנט מוריץ

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...