תפריט עמוד

שווייץ – טיול רכבות

נסיעה ברכבת גלגלי השיניים התלולה בעולם, רכבל פנורמי שחולף מעל אגמים ופסגות אלפיניות, בערים יפהפיות וטיולים בהרים - כל אלה ועוד תחוו במהלך טיול רכבות בשווייץ

טיול רכבות הוא אחת הדרכים המהנות ביותר לטייל בשווייץ – בלי פקקים, בלי בעיות חניה, בלי טעויות ניווט ובלי הצורך לנהוג בדרכים הרריות מסמרות שיער, אבל עם הרבה זמן איכות משפחתי רגוע ונופים יפים להפליא לאורך הדרך. אין הרבה מקומות בעולם שאפשר לטייל בהם בתחבורה ציבורית בנוחות שכזאת וברמה גבוהה כל כך כמו בשווייץ. שירות הרכבות השוויצרי נחשב לאחד הטובים בעולם, עם רכבות מהירות, שתדירותן גבוהה, הן דייקניות מאוד ומגיעות כמעט לכל מקום (ולמקומות שאליהם אין רכבת, אפשר להמשיך מתחנת הרכבת באוטובוס גם לכפר הקטן והנידח ביותר). ומי שחושש מדברים כמו החלפת רכבות, יכול להירגע – זוהי דרך קלה וידידותית להפליא להתנייד ברחבי שווייץ, הכל משולט באופן ברור ופשוט, בכל תחנה כתוב באופן ברור באיזה רציף עומדת כל רכבת ומתי היא יוצאת. ויש גם מקום נוח לשמירת חפצים, אם תרצו להשאיר את המזוודות בתחנה ולצאת לטיול.  


אגמים, יערות ופסגות אלפיניות – מהנופים שרואים בטיול רכבות בשווייץ

אפשר לעשות מסלולים רבים ומגוונים בשווייץ, שכולם מסתמכים אך ורק על תחבורה ציבורית (רכבות, אוטובוסים, ספינות נהר וכדומה). המסלול המוצע כאן עובר דרך כמה מהשיאים הנופיים של המדינה ההררית היפהפייה ומאפשר ליהנות מאטרקציות נפלאות בחיק הטבע.

את הטיול מתחילים מיד אחרי שנוחתים בשדה התעופה של ציריך (מישראל יש גם טיסות הנוחתות בז'נבה ובבאזל, וגם משם אפשר לצאת ברכבת במסלול המוצע כאן). משדה התעופה אפשר לקחת רכבת אל אחת הערים היפות בשווייץ, ויש האומרים היפה מכולן – לוצרן. הנסיעה נמשכת כשעה, ולאחריה אפשר לטייל בעיר העתיקה המקסימה, לטפס על החומות ולחצות את הנהר על גשר הקפלה, גשר עץ מהמאה ה-14, העתיק מסוגו באירופה. מצידי הנהר משתרעת טיילת צבעונית עם מסעדות, בתי קפה ומופעי רחוב.  


לוצרן, אחת הערים היפות בשווייץ

היום הבא בטיול מוקדש להר פילאטוס. יום זה משלב נופים מרהיבים לצד נסיעה באמצעי תחבורה מגוונים: ראשית, נסיעה לעיר קריינס, ממנה עולים בגונדולה פנורמית להר פילאטוס, שמתנשא לגובה 2,132 מטר. בדרך וכמובן שגם מהפסגה יש תצפיות נהדרות על נופים של אגמים ופסגות מושלגות. לאורך הדרך אפשר לעצור בתחנות שונות ולצאת לטיולי הליכה (יש מסלולים ברמות שונות), לצד אטרקציות כמו מתקני משחק לילדים, מגלשות הרים ופארק חבלים. מהפסגה יורדים ברכבת גלגלי שיניים, התלולה בעולם, ואחרי הנסיעה המרגשת נרגעים בשייט נינוח במים הצלולים של אגם לוצרן.


שייט באגם לוצרן

ביום הבא נפרדים מלוצרן ויוצאים בנסיעה ברכבת אינטרלקן אקספרס לעיירת הנופש גרינדלוולד, בה שוהים במהלך הימים הבאים. כבר מהדרך אפשר לראות את הבחירה באזור הזה להמשך הטיול: מחלונות הרכבת, שחוצה את מרכז שווייץ, נשקפים נופי האלפים, אגמים תכולים, גשרים דרמטיים וכרי מרעה ירוקים שבהן רועות פרות שמנמנות.


ארוחה משפחתית ברכבת אינטרלקן אקספרס. שירות הרכבות השוויצרי הוא מהטובים בעולם

גרינדלוולד נמצאת בעמק, למרגלות הרי האייגר (Eiger) והיונגפראו (Jungfrau) שבאלפים הברניים. העיירה היפה מוקפת בכמה מהפסגות המרשימות בשווייץ ובסביבתה יש שבילי הליכה רבים בטבע היפהפה. במרכז העיירה יש שפע של מסעדות, ברים, חנויות ופעילויות נופש וספורט אתגרי לכל המשפחה.


מסלולי הליכה באזור גרינדלוולד

גרינדלוולד מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים באזור. בין היתר, ניתן לצאת מכאן לטיולים בכמה אתרי טבע מפעימים. בין השאר, מומלץ לטייל בקניון הארה, קניון צר שבו הולכים על גבי גשרי עץ, כשנהר הארה זורם בשצף מתחת לרגליים ובמפלי טרומלבך – עשרה מפלים ספירליים שנופלים בנקיק סלע, וכן לנסוע ברכבת לפסגת היונגפראו (תחנת הרכבת בפסגה היא התחנה הגבוהה ביותר באירופה). הנסיעה לפסגת היונגפראו היא אחת מנסיעות הנוף היפות ביותר בשווייץ, ובהר עצמו אפשר ליהנות מתצפית מרהיבה על קרחון האלטש ומפעילויות בשלג כל השנה – גם בחודשי הקיץ, חווייה שאף ילד (או מבוגר) לא ישכח במהרה.

 

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...