תפריט עמוד

שווייץ: חופשה חורפית, ללא סקי

אגמים, נופים, אמנות, אתרי ספא, רכבות מצוינות ואוכל טוב הם רק כמה מהתענוגות שתגלו בשווייץ בתקופת החורף. הצעה לחופשה חורפית משולבת, ואף מילה על סקי

חופשת חורף בשווייץ מתקשרת מיד בתודעה עם המוני גולשים שממלאים את מדרונות הסקי של זרמאט ולה דיאבלרה. אבל שווייץ מציעה הרבה יותר מזה. מי שאוהב חופשה חורפית, וכפרי סקי עמוסים הם לא ברירת המחדל שלו, ימצא בלוצרן, אינטרלקן או לויקרבאד חופשה שופעת אפשרויות דווקא בחורף, ויוכל לטעום גם מערים אחרות וטיולים בטבע בעזרתה האדיבה והמוזלת של חברת הרכבות השוויצרית.

פיקאסו, איימקס והגבינות של משפחת אודרמט
בלוצרן כדאי להתחיל, גם בחורף, בסיור בעיר העתיקה. תוכלו לעשות אותו בעצמכם או לקחת סיור מודרך של כשעתיים, שיוצא מלשכת התיירות בתחנת הרכבת, ומוביל אל הבתים העתיקים בעלי החזיתות המצויירות ואל גשר הקפלה המפורסם מהמאה ה-14. מרכז התרבות של העיר, ה-KKL, על גדות האגם ליד תחנת הרכבת, הוא פנינת אדריכלות מרהיבה. תכנן אותו האדריכל הבינלאומי הנודע ז'אן נובל, והוא מציע תכנית עשירה של קונצרטים – ממוסיקה קלאסית ועד מופעי גוספל.
מוזיאון התחבורה של לוצרן (Swiss Transport Museum) הוא המוזיאון הפופולרי בשווייץ והגדול מסוגו באירופה. בתצוגה מכוניות עתיקות, חשמליות, קטרים, ספינות ומטוסים, ותצוגות על התפתחות התחבורה, ויש גם IMAX שמוקרנים בו סרטים מרשימים על האלפים ומעמקי האוקיינוס.
יש בלוצרן גם כמה מוזיאונים טובים לאמנות. Rosengart Collection מציג יותר מ-200 יצירות, בהן עבודות של סזאן, מירו, פול קליי, מונה ואחרים. במוזיאון פיקאסו נמצא אוסף חשוב מיצירותיו של האמן בשנותיו האחרונות. הפנורמה של בורבאקי (Bourbaki Panorama) היא ציור ריאליסטי ענק ממדים, שמשתרע על פני 1,100 מטרים ו-360 מעלות, שצייר אדוארד קסטרה בשנת 1881. הוא מתאר את נסיגת הצבא הצרפתי מפני הצבא הפרוסי במלחמת 1871. זוהי אטרקציה אמנותית והסטורית מקסימה, מהבודדות מסוגן בעולם, וכדאי לראותה.
לוצרן שוכנת בין שני הרים, פילאטוס וריגי. הפילאטוס סגור בחורף. אל הריגי אפשר ומומלץ לעלות. ההר, שגובהו 1,800 מ', היה אתר נופש פופולרי כבר במאה ה-18. העלייה אל פסגתו משלבת רכבת גלגלי שיניים, רכבל ושיט באגם לוצרן, בסך הכל כחמש שעות. מהתצפיות בפסגה נשקף נוף נפלא של האלפים וביום בהיר אפשר לראות את גרמניה וצרפת.
מי שמשתוקק לחוויית חורף אלפינית של ממש ימצא אותה על הר טיטליס שבכפר הנופש אנגלברג, במרחק שעת נסיעה מלוצרן. הטיטליס, שגובהו 3,020 מ', מציע תצפית מרהיבה של 360 מעלות ומגוון שעשועי שלג לכל המשפחה, כולל גלישה באבובים וטיול בנעלי שלג. בכפר כדאי לבקר במפעל הגבינות הביתי של משפחת אודרמאט, הסמוך למנזר הבנדיקטיני. מעבר לזכוכית אפשר לראות כיצד הם מייצרים את הגבינה שלהם, ואחר כך לשתות קפה ולטעום מהתוצרת.
מידע נוסף באתר האינטרנט של לשכת התיירות של לוצרן.

לוצרן. גשר הקפלה המפורסם מהמאה ה-14

הנה באה הרכבת – נוסעים בלי הגבלה
הנסיעה ברכבת בשווייץ היא חוויה נעימה מאוד. הרכבות השוויצריות נוחות, מבריקות מנקיון, מגיעות כמעט לכל מקום ומדייקות כמו שעון שוויצרי. הנסיעה בהן אינה זולה, אלא אם כן יש ברשותכם אחת הגרסאות של Swiss Pass. זהו כרטיס עתיר הטבות, שמקנה נסיעה חופשית ברכבות, באוטובוסים, וגם שיט בחלק גדול מהאגמים, לפרק זמן מוגדר. הוא כולל גם כניסה חופשית ל-400 מוזיאונים ומקנה 50% הנחה ברוב רכבות ההרים והרכבלים. ילדים עד גיל 16 המצטרפים לטיול מקבלים Swiss Pass בחינם.
שוויץ היא מדינה קטנה. נסיעה של שעה מכסה מספר גדול של ערים ואתרי תיירות. ה-Swiss Pass הוא עסקה משתלמת למי שרוצה לנצל היטב את ימי החופשה שלו ולהרחיב את רדיוס הטיולים לערים נוספות, או לפסגות האלפים. חברת Swiss1, שמציעה מספר גדול של חופשות חורף לשוויץ, מייצגת בישראל את חברת הרכבות השוויצרית ובין השאר מציעה את הגרסאות השונות ל-Swiss Pass, שמותאמות לאורך החופשה הרצוי. גרסת ה-Flexi Pass, למשל, מקנה נסיעה חופשית במשך שלושה ימים לא רצופים בתוך חודש.

הרכבות השוויצריות נוחות, מבריקות מנקיון, מגיעות כמעט לכל מקום ומדייקות כמו שעון שוויצרי

אינטרלקן – מקום טוב באמצע
עיירת הנופש אינטרלקן מציעה גם היא כמה חוויות נעימות בחורף. גם בחורף אפשר ליהנות משיט על אגם טון וכדאי לשלב בו ארוחה על הספינה, חובבי ההימורים ימצאו באינטרלקן את הקאזינו הוותיק, והמדרחוב שלה נעים ועתיר מותגים. אך לאינטרלקן יש יתרון חשוב נוסף, בפרט לבעלי Swiss Pass. היא יושבת במקום טוב באמצע הדרך, עם שתי תחנות רכבת מקושרות היטב לכל רחבי שווייץ. כפר הנופש גרינדלוואלד, הנמצא במרחק של 30 דקות נסיעה ברכבת מאינטרלקן, שופע במיוחד אירועי חורף ששווה להגיע אליהם. הפסטיבל הבינלאומי לפיסול בקרח יארח גם השנה, בין 18-23 בינואר, אמנים מכל רחבי העולם שיפסלו פסלי ענק ברחובות העיירה.
ב-2 בפברואר תתקיים בכפר אליפות העולם באופני שלג, Velogemel. הדהירה במורדות ההרים באופני שלג נראית עניין פשוט אבל היא לא, והאירוע הפרוע למדי מושך אליו קהל צופים גדול וכולל פרט לתחרויות גם מסיבות בכפר.
מידע נוסף באתר האינטרנט של לשכת התיירות של אינטרלקן.

בורגרבאד. אתר המרחצאות הטרמליים האלפיני הגדול באירופה

ספא וארוחת בוקר עם שמפניה
אתרי הספא של שוויץ מקבלים בחורף נופך מיוחד. המובילה בחוויית הספא השוויצרית היא ללא ספק עיירת המעיינות הטרמליים Leukerbad לויקרבאד – 3.9 מיליון ליטרים של מי מעיינות עשירים במינרלים מזינים מדי יום את שני מרכזי הספא שלה: בורגרבאד (Burgerbad), המרחצאות הציבוריים, שהם אתר המרחצאות הטרמליים האלפיני הגדול באירופה, ואלפנטרמה (Alpenterme), המחוברים במעבר תת קרקעי למלון הספא Lindner.
לבורגרבאד אופי עממי למרות שהם לא צפופים, עתירי בריכות ומתקנים ונעימים מאוד, וגם מציעים בהם Champagne Breakfast, ארוחת בוקר המוגשת על מגשי עץ צפים במים. האלפנטרמה הם קומפלקס יוקרתי ומפנק יותר. בנוסף לשתי בריכות פנימיות וחיצוניות משודרגות, יש בו ספא אירי-רומי עם 11 תחנות סאונה וטבילה, מתחם סאונות חדש, שלוש קומות של חדרי טיפולים עם 250 סוגי טיפולים ועיסויים, וגם קניון חנויות קטן. תפריט פינוקי הספא של לויקרבאד כולל בין השאר אירועים כמו צפייה בסרטים תוך כדי השכשוך במים (יש סרטים דוברי אנגלית), Aqua Mystica – ערב של טבילה עם תאורה מיסטית במים ומוסיקת ניו אייג' הולמת, ובכל חודש יש מסיבת Full Moon בבריכה, עם מוסיקה, שמפניה ואווירה רומנטית.
למי שבכל זאת ישתוקק לחלץ עצמות בטבע מצפה אגם דאובן (Daubensee), שבחורף מימיו מתנקזים לאי שם והוא מתמלא בשלג והופך למשטח להחלקה, לסקי מישור ולטיול בנעלי שלג. יש גם מסלולי מזחלות לכל המשפחה.

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...