תפריט עמוד

שווה בדיקה: אתרי סקי חמים לחורף הקרוב

לפני הכל, יש לדעת: האתרים המומלצים פה אינם אתרים סודיים, לא תמצאו בהם מעליות ריקות או מסלולים שמצפים רק לכם. אין מנוס מהעובדה שעונת הסקי מוגבלת בזמן ובמיקום גיאוגרפי, ואתרי הסקי המשובחים (ראו כתבה על אתרי סקי קלאסיים באירופה) מוכרים לכל. ובכל זאת, מבין המוני האתרים, בחרנו עבורכם כמה אתרים שמוכרים פחות לגולשים הישראלים, כאלה שמציעים חווית גלישה משובחת תמיד, ובזכות חידושים ותוספות הם מומלצים במיוחד בעונה שעוד מעט תיפתח.

וויסלר, קנדה: לגלוש עם אלופים
ה-מקום לגלוש בו החורף לא נמצא בצרפת, איטליה או אוסטריה. למעשה, אם אתם רוצים להיות ממש בעניינים, עליכם להרחיק עד קנדה. וויסלר בלאקום Whistler Blackcomb נחשב בעיני רבים לאתר הסקי הטוב ביותר בצפון אמריקה, ולראיה, אולימפיאדת החורף 2010 התקיימה בו. האתר סמוך לעיירה הציורית וויסלר, כמאה ק"מ מוונקובר, והוא מציע חווית גלישה מושלמת בנופי הרים עוצרי נשימה. מלבד מסלולי סקי, קרוס קנטרי וסנובורד, יש פה מגוון של פעילויות שמתאימות לכל המשפחה, החל מגלישת אומגה מעל קניון תלול, דרך טיולי מזחלות רתומות לסוסים ועד הליסקי. בנוסף, יש כמה בתי ספר לגלישה למבוגרים ולילדים, אפשרויות לינה מגוונות, כולל במלונות מפנקים במיוחד, מסעדות, ברים ובתי קפה. גם בשגרה רמת התחזוקה כאן גבוהה מאוד, אבל לקראת האולימפיאדה האתר שופר עוד יותר ונוספו מסלולים ומעליות.
אתר האינטרנט של וויסלר בלאקום

לה ז'ה, צרפת: אלטרנטיבה ידידותית
לה ז'ה Les Gets מהווה אלטרנטיבה נעימה למגה-אתרים המוכרים: הכפר הצרפתי הקטן התפתח לאתר סקי לפני כמה עשרות שנים, אבל הצליח לשמר את האווירה והמראה המסורתיים. עצים מעטרים את צדי המסלולים והגולשים חולפים דרך נופים יפהפיים של הרים ויערות, כשהמון בלאן Mont Blanc מבצבץ ברקע. לה ז'ה הוא חלק מאזור הנקרא שער השמש Portes du Soleil שמכיל כתריסר אתרי סקי עם מסלולים באורך כולל של 650 ק"מ, מה שאומר שכל גולש ימצא פה את מבוקשו, החל בבתי ספר לסקי, דרך מסלולים לכל רמות הגלישה וכלה במלונות בכל הרמות ומסעדות משובחות (אנחנו בצרפת, אחרי הכל). היחס לילדים חם במיוחד, ויש שפע של פעילויות משפחתיות. מי שאינו גולש יכול לנעול את נעלי השלג ולצאת לטיולים בנוף האלפיני המקסים.
ללה ז'ה יש שני יתרונות גדולים: הוא נמצא במרחק שעת נסיעה משדה התעופה של ז'נבה, מה שחוסך חלק ניכר מפקקי התנועה האיימתניים של שיא העונה, וחשוב יותר – המסלולים מתחילים ומסתיימים ממש בלב הכפר, כך שאין צורך לחכות בתורים ארוכים לגונדולה או לאוטובוס.
אתר האינטרנט של לה ז'ה

אתר הסקי לה ז'ה, עם המון בלאן נשקף ברקע | צילום: באדיבות משרד התיירות לה ז'ה N. Joly / Office of Tourism Les Get

ורבייה, שוויץ: נופים ומסיבות
אם אתם גולשים מנוסים שמחפשים ריגושים חדשים, ורבייה Verbier הוא המקום בשבילכם. אתר הסקי השוויצרי התוסס הזה אינו נמצא ברשימת אתרי החובה של הגולש הישראלי, אבל הוא פופולרי מאוד באירופה, בעיקר בקרב גולשים צעירים שמחפשים גלישה אתגרית בנוף אלפיני מרהיב. בקיץ האזור מושך אליו טיילים ורוכבי אופניים, וגם מקומם של נהגי מרוצים לא נפקד מדרכי ההרים התלולות. אבל הקסם האמיתי מגיע בחורף, כשהשלג מכסה את ההרים היפהפיים.
האתר ממוקם ליד הקרחון Mont Fort והוא מתנשא לגובה רב, 3,300 מטר, מה שמבטיח כמות נאה של שלג. יתרון נוסף הוא קרבתו של האתר לז'נבה, רק שעה וחצי נסיעה משדה התעופה. אפשר לרכוש סקי פס משותף עם אתרים בארבעת העמקים Les 4 Vallees ולגלוש לאורך יותר מ-400 ק"מ; כרבע מהמסלולים בוורבייר הם מסלולים שחורים, שמתאימים רק לגולשים מקצוענים. לחווית הגלישה נוספו בשנים האחרונות פעילויות מעוררות אדרנלין כמו גלישה לילית והליסקי. האפרה סקי מפותח פה מאוד, והקהל הצעיר והמעודכן נוהר למועדונים, המסעדות, בתי הקפה והברים הרבים.
אתר האינטרנט של ורבייה

גרנד ולירה, אנדורה: המעצמה הקטנה
בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים אירופאים מעדיפים את אתרי הסקי של אנדורה, מדינה זעירה השוכנת ברכס הרי הפירנאים, בין צרפת לספרד. הנופים המרהיבים, דרכי הגישה הטובות, הפיתוח המהיר של התשתיות והמחירים הנוחים יחסית הופכים את אנדורה למעצמת סקי קטנה. אזור הגלישה הגדול במדינה נקרא גרנד ולירה Grand Valira והוא משתווה ברמתו לאתרים אירופאים מהשורה הראשונה. הנקודה הגבוהה ביותר נמצאת בגובה של 2,700 מטר ואת מה שלא עושה הטבע משלימים תותחי שלג המכסים כמעט מחצית מ-110 המסלולים. יש כאן מסלולים לכל רמות הגלישה, כולל 22 מסלולים שחורים לגולשים מנוסים ביותר, ושלושה פארקים לסנובורד.
הגישה לאתר הסקי נעשית משש עיירות קטנות באנדורה או מהמצטרפת האחרונה – העיירה הצרפתית Portes des Neiges. בכל אחד מהמקומות האלה – שישה באנדורה ואחד בצרפת – יש מעליות סקי וכן מלונות ברמות שונות, מסעדות ושירותי תיירות נוספים, מה שהופך את הגלישה פה למושכת במיוחד עבור מי שמחפש חופשת סקי באווירה קצת אחרת.
אתר האינטרנט של גרנד ולירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.