תפריט עמוד

שדולות בכנסת: הנחלים בארץ על סף קריסה

שתי שדולות בכנסת, השדולה הסביבתית חברתית והשדולה לביטחון מים, קוראות למועצת רשות המים לעצור את הפגיעה הקשה בנחלי הארץ ולהעלות את כמות המים המסופקת לטבע

שתי שדולות בכנסת – השדולה הסביבתית חברתית, בראשות חברי הכנסת דב חנין וניצן הורוביץ, והשדולה לביטחון מים, בראשות ח"כ יואל חסון – פנו למועצת רשות המים בדרישה להעלות את כמות המים המסופקת לטבע ל-25 מיליון מטר מעוקב בשנה הבאה, בהתאם לדרישת המשרד להגנת הסביבה. "שנים רבות של ניצול משאבי המים הטבעיים של מדינת ישראל הובילו להידרדרות מסוכנת במצבם של מאגרי המים הטבעיים ולפגיעה קשה במעיינות ובנחלים", נכתב בפנייה. "הנחלים בישראל נמצאים על סף קריסה: מעיינות רבים מנוצלים לחקלאות ומימיהם אינם זורמים בטבע, שאיבה מסיבית של מי תהום גורמת לדעיכה בכמויות המים השופעים מהמעיינות ששרדו, הנחלים שהמים נגזלו מהם גוססים, ומינים רבים של צמחים ובעלי חיים נעלמים מנופי ארצנו. לאחר שנים של ניצול מסיבי של משאבי המים הטבעיים, הגיע הזמן שמדינת ישראל תעצור את הפגיעה החמורה בנחלים ותשיב את המים לטבע".

בחברה להגנת הטבע, שיצאה לאחרונה בקמפיין ציבורי למען תוספת של מים לטבע, מציינים כי למרות שכמויות ההתפלה בישראל הולכות וגדלות, הנחלים והמעיינות, מהם נהנים מיליוני ישראלים השנה, מיובשים ואינם מקבלים מספיק מים, ולכן נדרשת השבת המים לטבע.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.