תפריט עמוד

ז'נבה, אחת מהיפות בערי שווייץ, שוכנת בדרום-מערב המדינה, בסמוך לגבול עם צרפת, ומציעה את כל הטוב שיש לשווייץ להציע: היא מוקפת בנוף מרהיב של אגמים והרים מושלגים, מתאפיינת בניקיון מופתי, ומהווה גן עדן לחובבי השוקולד. הנה שבע סיבות, מתוך רבות, לבקר בז'נבה.

1. בגלל האגם והמזרקה
אגם ז'נבה, המכונה גם אגם למאן, הוא האגם הגדול ביותר במדינה, תואר מכובד למדי עבור מדינה שופעת אגמים כשווייץ. חופי אגם ז'נבה, שחלקו נמצא בשווייץ וחלקו בצרפת, מנוקדים בעיירות מקסימות וערים יפות, שבנוסף לז'נבה כוללות, בין היתר, את לוזאן ומונטרה. מומלץ מאוד לצאת לשיט על האגם וליהנות מהנופים הכפריים שבדרך. בנוסף, ניתן לעסוק באגם בפעילויות ספורט אבות כמו גלישת רוח, סקי מים ושיט מפרשיות. בעיר ז'נבה, בגדה הדרומית של האתר, נמצאת מזרקת סילון המים (Jet d'Eau) שהפכה לאחד מסמליה של העיר. המזרקה משפריצה סילון מים לגובה 140 מטר, והיא נחשבת לאחת המזרקות הגדולות בעולם.

2. בגלל הגנים והפארקים
ז'נבה היא עיר ירוקה להפליא שכרבע משטחה מכוסה בגנים ובפארקים מטופחים, מרביתם משתרעים לשפת האגם ומציעים נוף נפלא של האגם וההרים. אחד הגנים הידועים בעיר הוא הגן האנגלי, שוכן לשפת הגדה השמאלית של האגם, בסמוך למזרקה המפורסמת של העיר. הגן הוותיק, שנוסד ב-1845, מעוטר במזרקות ופסלים, ובו נמצא גם אחד מסמליה של העיר – שעון הפרחים המפורסם, שנחשב לגדול מסוגו בעולם. הפארק הגדול ביותר בז'נבה הוא פארק לה גראנג' (Le Grange Park), ששוכן גם הוא על שפת האגם, ובו גן הוורדים הגדול ביותר בעיר, עם למעלה ממאתיים מינים של שיחי ורדים. בצמוד פארק לה גראנג' נמצא פארק Eaux Vives, שהמרכזו טירה שהוסבה למסעדת יוקרה. בגנים הבוטניים של העיר יש גן ורדים, חממת צמחים טרופיים, עצים עתיקים ועוד. במרכז העיר נמצא פארק בסטיון, שחביב במיוחד על סטודנטים, ומפורסם בשולחנות השח הענקיים שבו.


שעון הפרחים בגן האנגלי בז'נבה. הגדול מסוגו בעולם

3. בגלל העיר העתיקה
לז'נבה יש עיר עתיקה יפהפייה, שנעים מאוד לצאת בה לסיור רגלי, בין הרחובות המרוצפים באבן ומלאים באווירה. הרחובות משובצים בחנויות בוטיק יוקרתיות ובחנויות עתיקות, בתי קפה, מסעדות וגם לא מעט אתרים חשובים, כמו קתדרלת סנט פייר המרשימה שנמצאת בנקודה הגבוהה ביותר בעיר העתיקה, בית העירייה, כיכר בור דה פור ועוד.

4. בגלל הקוסמופוליטיות
ז'נבה היא מקום מושבם של ארגונים בינלאומיים רבים – בשטחה נמצאים, בין היתר, המטה האירופי של ארגון האומות המאוחדות, הצלב האדום, ארגון הבריאות העולמי, ארגון העבודה הבינלאומי ועוד. בשל כך נמצאים בעיר באופן קבוע דיפלומטים רבים מכל העולם, בני תרבויות שונות ומגוונות, ואלה מעניקים לעיר גוון קוסמופוליטי. בשל הדיפלומטים הרבים ז'נבה נחשבת גם לעיר התוססת ביותר בשווייץ. זוהי אחת הערים הבודדות בשווייץ שהולכת לישון מאוחר, ויש בה חיי לילה תוססים ויותר בתי קפה, ברים ומועדונים מבכל עיר שוויצרית אחרת. זוהי גם אחת הסיבות לכך שבז'נבה יש כמות גבוהה במיוחד של מסעדות מצוינות שמציעות טעימה ממטבחים שונים בעולם.


כיכר בור דה פור בעיר העתיקה של ז'נבה

5. בגלל המיקום
ז'נבה נהנית ממיקום גיאוגרפי מנצח, ומהווה נקודת מוצא נוחה לטיולים רבים באזור. היא שוכנת לגדות אגם ז'נבה ומוקפת בהרי האלפים ובהרי היורה. מן העיר אפשר לצאת לטיולי יום בערים ובעיירות שלגדות אגם ז'נבה, כמו העיר מונטרה, בירת המוזיקה של שווייץ; טירת שיון המרהיבה ששוכנת לגדות האגם; העיר היפה ווה (Vevey), לוזאן שבה נמצא המוזיאון האולימפי לתולדות המשחקים האולימפיים; העיירה גרוייר בה מייצרים את הגבינה המפורסמת; ועוד. טיול מומלץ נוסף הוא לאזור הכרמים הנופי להפליא של אגם ז'נבה. ז'נבה היא נקודת מוצא מצוינת גם לאתרי הסקי הרבים שבהרי האלפים, ובעיקר במרחב הסקי פורט דה סוליי שכולל 14 עיירות סקי בשווייץ ובצרפת. אתרי סרי רבים נמצאים במרחק של שעה נסיעה מהעיר כך שאפשר לצאת מהעיר לסקי בבוקר ולחזור אליה בערבו של אותו יום. לכל אלה יש להוסיף את העובדה שצרפת נמצאת ממש מעבר לגבול, ואפשר להגיע אליה אפילו בהליכה רגלית. אפשר לקפוץ לביקור בעיירה שאמוני ואף לעלות ברכבל לראש מון בלאן, ההר הגבוה באירופה.

6. בגלל השוקולד והשעונים
השוקולד השוויצרי והשעונים השוויצרים ידועים בכל העולם באיכותם הגבוהה, ואם אתם רוצים ליהנות משוקולד משובח במיוחד או להתחדש שעון שוויצרי יוקרתי – ז'נבה היא הכתובת. בעיר יש מסורת רבת שנים של ייצור שעונים וחנויות שעונים פזורות בכל פינה בעיר, כולל חנויות של מותגי השעונים המובילים בעולם, כולם מקומיים, כמו רולקס, פטק פיליפ, אומגה, ריימונד וייל ועוד. לפיליפ פטק וושרון קונסטנטין יש גם מוזיאוני שעונים בעיר. אחרי שהוצאתם את מיטב כספכם על שעון יוקרתי, תוכלו להתנחם בשוקולד שוויצרי משובח. בז'נבה נמצאים כמה חנויות בוטיק של יצרני השוקולד הטובים בשווייץ, כמו טוישר, לה מזון דה קקאו, Chocolatier Auer, Chocolaterie des Bergues, Zogg ועוד. בחלק מהחנויות האלה אפשר גם לצפות בתהליך ייצור השוקולד.


כרמים באזור אגם ז'נבה. נקודת מוצא נוחה לטיולים באזור

7. בגלל השוויצרים
השוויצרים מואשמים לא פעם בכך שהם משעממים ומקובעים מדי, אבל אי אפשר לקחת מהם את הדייקנות, היעילות, הארגון והניקיון. כל התכונות האלה שבהן השוויצרים ניחנו תורמות לא מעט לחוויית הביקור בערי שווייץ, ובהן ז'נבה. מי שמבקר בז'נבה נהנה מתחבורה ציבורית יעילה ומתוקתקת להפליא עם רכבות שמגיעות תמיד בדיוק בזמן; מלונות מאורגנים עם שירות מקצועי; שירותי תיירות יעילים, ובעיקר ניקיון מופתי בכל פינה בעיר. כל אלה מעוררים התפעלות והופכים את הביקור בעיר לנעים ומהנה.

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.