תפריט עמוד

שבע מתוך עשר הערים הטובות בעולם נמצאות באירופה

בראש הרשימה של הערים עם איכות החיים הטובה ביותר נמצאת וינה, שלוש ערים משוויץ ושלוש מגרמניה מופיעות אף הן בין עשרת המקומות הראשונים

אם הייתם יכולים לגור בכל עיר על פני האדמה, לא בטוח שווינה היתה הבחירה הראשונה שלכם (ואולי דווקא כן), אבל על פי סקר שנתי שעורכת החברה הפיננסית הבינלאומית מרסר, וינה הגיעה למקום הראשון ברשימת הערים בעלות איכות החיים הגבוהה ביותר. כדי להרכיב את הרשימה, הסוקרים של מרסר בדקו את איכות החיים ב-221 ערים על פי 39 קריטריונים, בהם בטיחות, חינוך, ניקיון, תרבות, תחבורה ציבורית ויציבות פוליטית. למרבה ההפתעה, אירופה כבשה שבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים ברשימה לשנת 2010. ערים אירופיות מככבות בשלושת המקומות הראשונים, עם וינה במקום הראשון וציריך וזנבה במקומות השני והשלישי. ונקובר הקנדית ואוקלנד שבניו זילנד קיבלו מספר זהה של נקודות והגיעו למקומות הרביעי והחמישי. שלושת המקומות הבאים שייכים לערים גרמניות: דיסלדורף, פרנקפורט ומינכן. במקום התשיעי נמצאת ברן, בירת שוויץ, ובמקום האחרון – סידני, אוסטרליה.

15 ערים מתוך 25 הערים שקיבלו את הניקוד הנמוך ביותר נמצאות באפריקה, ואת הרשימה סוגרת בגדד. מלבד היוקרה, למיקום ברשימה יש גם חשיבות כלכלית, שכן תאגידים בינלאומיים נוטים לקחת בחשבון את הקריטריונים השונים של מרסר בהחלטה האם לפתוח סניפים בערים מסוימות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.