תפריט עמוד

שביל ישראל: בין עשרים הטרקים הטובים בעולם

לא חייבים להרחיק לקצות עולם כדי לצעוד בשביל מרתק, אפשר פשוט לצאת מפתח הבית ולהתחיל ללכת… כך עולה מרשימה שהרכיב צוות של נשיונל גאוגרפיק, המונה את עשרים שבילי ההליכה האפיים (Epic Hikes) הטובים בעולם. שביל ישראל מופיע אחרי טרק סובב קאילש בטיבט. טרק אפי, על פי המגזין, הוא כזה שמציע לא רק תוואי הליכה מעניין ומאתגר, אלא גם חיבור מיוחד להיסטוריה, האנשים והתרבות של המקום. בהסבר לבחירת שביל ישראל נכתב כי הוא "חולף בנופים תנ"כיים רבי עוצמה כמו גם דרך חיי היום-יום של ישראל המודרנית… אבל מעבר לאזכורים ההיסטוריים ולחדשות העדכניות, השביל מחבר את ההולך לדבר מה, שלעיתים קרובות אובד בין כותרות החדשות – יופין הנשגב של הטבע הפראי במזרח התיכון". עוד מצוינים לטובה "מלאכי השביל", אותם אנשים העוזרים להולכים, פותחים בפניהם את בתיהם ולעיתים אף מספקים מקום לינה בחינם. שביל ישראל נמתח לאורך 940 קילומטרים – מקיבוץ דן בצפון ועד בית ספר שדה אילת בדרום.

הנה עוד כמה טרקים שמופיעים ברשימה: טרק בהרי דרקנסברג בדרום אפריקה (North Drakensberg Traverse); טרק צינקה טרה ("חמש אדמות") בצפון איטליה, שאורכו כעשרה קילומטרים והוא מתאים גם למשפחות; טרק יושידה בהר פוג'י ביפן; טרק סנטה קרוז בקורדילרה בלקה בפרו; היידוק טרייל (Hayduke Trail) העובר במדינות יוטה ואריזונה בארצות הברית; מעבר Fimmvörðuháls באיסלנד, שחולף דרך נופים וולקניים ומפלים מרשימים; הדרך של ג'יימס הקדוש, היוצאת מצרפת, חוצה את רכס הפירנאים ומסתיימת בסנטיאגו דה קומפוסטלה שבספרד; ולמי שזמנו לא מוגבל – Continental Divide Trail החוצה את ארצות הברית מצפון לדרום, ועובר לאורך 5,000 ק"מ מהגבול הקנדי, דרך מונטנה, איידהו, וויומינג, קולורדו וניו מקסיקו – ומסתיים בגבול עם מקסיקו.

מסלולי שביל ישראל מדן ועד אילת:

שביל ישראל: קיבוץ דן - נבי יושע (מסלול 1)
שביל ישראל: קיבוץ דן – נבי יושע (מסלול 1)
שמעון לב |צילום: שמעון לב
שמעון לב הלך במשך יומיים לאורך שביל ישראל מנקודת המוצא שלו ליד קיבוץ דן ועד נבי יושע. בדרך עבר בארץ פלגי מים, הלך קצת בבוץ, פגש אנשים מעניינים וצעד לבדו בטבע הפתוח. כתבה ראשונה בסדרה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.