תפריט עמוד

רשימת פלאי עולם חדשה: שבע הערים המופלאות

אחרי שבעת פלאי תבל החדשים ושבעת פלאי עולם הטבע הקמפיין הבא יוצא לדרך – שבע הערים המופלאות. באתר האינטרנט של התאגיד השוויצרי "שבעת הפלאים החדשים" (New7Wonders) מתפרסמת בימים אלו קריאה לשלוח הצעות לערים שיתמודדו על מקום ברשימה החדשה – השלישית במספר – של פלאי עולם. שמות הערים שיתחרו על התואר יפורסמו ב-1 בינואר 2012. הגוף שעומד מאחורי הרשימות האלו הוא תאגיד פרטי, שהוקם בשנת 2000 במטרה להרכיב רשימות של פלאי עולם שייבחרו על ידי הציבור, ולא בידי מומחים. עד כה התפרסמו שתי רשימות מסוג זה: בשנת 2007 הורכבה רשימת פלאי תבל החדשים (כולם מעשה ידי אדם) ובשנת 2011 התפרסמה רשימה של פלאי עולם הטבע – אתרים טבעיים בעלי יופי יוצא דופן.

לאורך ההיסטוריה נוצרו כמה רשימות מסוג זה, שהידועה בהן נוצרה בתקופה ההלניסטית והורכבה ממבנים חשובים שהוקמו בעת העתיקה באזור הים התיכון. משבעת פלאי העולם העתיק – הפירמידה הגדולה של גיזה, הגנים התלויים בבבל, מקדש ארטמיס באפסוס, פסל זאוס באולימפיה, המוזוליאום בהליקרנאסוס, הקולוסוס ברודוס והמגדלור באלכסנדריה – רק הפירמידה הגדולה בגיזה קיימת גם בימינו.

את מי לדעתכם צריך לשלוח לרשימה מישראל – את ירושלים או את תל אביב? בואו לדיון בפייסבוק>>

לקריאה נוספת:

שבעת פלאי עולם הטבע - מי ומי בנבחרים
שבעת פלאי עולם הטבע – מי ומי בנבחרים
בין האתרים שנבחרו לשבעת פלאי עולם הטבע נמצאים כמה ידועים מאוד, ואחרים מוכרים פחות. אלה וגם אלה ראויים בהחלט להיכרות מחודשת – או לפגישה ראשונה. קבלו את שבעת המופלאים של הטבע


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.