תפריט עמוד

רק שלושה אחוזים מהישראלים מתכוונים לנפוש בתורכיה

מסקר שנערך לקראת יריד התיירות הבינלאומי של ישראל עולה כי הישראלים זנחו את תורכיה כמעט כליל. אירופה היא היעד הפופולרי ביותר השנה לחופשות בחו"ל, אזור הצפון - לחופשות בארץ

בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בחו"ל במהלך שנת 2011, רק שלושה אחוזים הצהירו כי יעשו זאת בתורכיה. כך עולה מסקר שנערך בימים האחרונים על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה לקראת יריד התיירות הבינלאומי של ישראל IMTM 2011, שיתקיים ב-9-8 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב. הסקר נערך בקרב 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינה. סקר זהה נערך בשנה שעברה ולפני שנתיים, והממצאים מצביעים על שינויים גדולים בכוונות הנופש של הישראלי. בשנה שעברה כעשרה אחוזים מהישראלים אמרו כי בכוונתם לנפוש בתורכיה10, ולפני שנתיים כ-16 אחוזים הצהירו על כוונה לנפוש בתורכיה.

"משבר היחסים בין תורכיה וישראל הולך ומחריף, והישראלים ממשיכים להחרים את המדינה ולחפש מקומות אחרים לנפוש בהם", אומר אייל שמואלי, מיזמי IMTM. "למרות ניסיונות לרכך את הקיטוב בין שתי המדינות, שהתבטא בסיוע של תורכיה בשריפה בכרמל, נראה שהרוחות עוד רחוקות מלשקוט". התורכים מודעים לבעיה ומתכננים להקים ביריד התיירות את הביתן הגדול ביותר, ולהפעיל את כל האמצעים השיווקיים שעומדים לרשותם על מנת לחזר אחרי הקהל הישראלי.

כמחצית מהישראלים מתכוונים לנפוש באילת | צילום: אסתר ענבר, cc-by-sa 3.0

65 אחוזים מהנשאלים אמרו כי הם מתכוונים לנפוש השנה בארץ או בחו"ל, מספר דומה לזה של השנתיים האחרונות. 14 אחוזים אמרו כי הם מתכננים לנפוש גם בארץ וגם בחו"ל, 26 אחוזים אמרו כי לא ינפשו השנה כלל. באשר ליעדי החופשה, מהסקר עולה כי חלה ירידה ברוב האתרים בחו"ל שאליהם הישראלים נוהגים לנסוע, בהם ארצות הברית, המזרח הרחוק ואפילו אגן הים התיכון (יוון, קפריסין ועוד). לעומת זאת, אירופה שומרת על כוחה: 74 אחוזים מהנשאלים שאומרים כי ינפשו שם השנה, מספר דומה לזה של שנה שעברה. נתון זה מעיד כי אירופה היא יעד החופשות הפופולרי ביותר בקרב ישראלים.

בין הנשאלים שהצהירו כי ינפשו בארץ במהלך 2011, כשני שלישים אמרו שהם מתכוונים לנפוש בצפון, מחציתם ציינו כי ינפשו בטבריה או באילת, 47 אחוזים אמרו כי ינפשו בים המלח. מבין היעדים המקומיים תל אביב היא היעד הכי פחות פופולרי לנופש בקרב הישראלים – רק 16 אחוזים ציינו כי בכוונתם לנפוש בה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.