תפריט עמוד

רק מחצית מחופי הארץ נמצאו נקיים

סקר של חופי ישראל מראה כי חופים רבים בצפון הארץ מלוכלכים, בעוד שחופים במרכז – בהרצליה, בתל אביב ובבת ים – נמצאו נקיים מאוד

מחפשים חוף נקי? בואו למרכז הארץ. ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה עולה כי החופים בצפון הארץ מלוכלכים בהרבה מאלה שבמרכז. בסקר שנערך בשבוע האחרון רק כמחצית מהחופים בארץ נמצאו נקיים או נקיים מאוד. 14 אחוזים מהחופים קיבלו ציון "מלוכלך" ו"מלוכלך מאוד", ושאר החופים קיבלו ציון "בינוני". הרשויות שחופיהן נמצאו מלוכלכים הן מטה אשר, עכו, קרית ים וחיפה (בעיקר חוף קרית חיים הדרומי) – אל החופים הצפוניים הללו נפלטת פסולת רבה מהים. חוף ג'יסר א-זרקא נמצא מלוכלך אף הוא. הרשויות שחופיהן נמצאו נקיים מאוד הן הרצליה, תל אביב ובת ים.

מדד חוף נקי הוא כלי המשמש להערכה של מידת ניקיון החוף דרך פרמטרים אובייקטיביים הניתנים למדידה. המרכיב העיקרי של פסולת בחוף הוא פלסטיק, המהווה לפחות 80 אחוזים מסך כל הפסולת. לפיכך נקבע כי הפלסטיק יכול לשמש כסמן למידת הניקיון של החוף. המדד מתבסס על מספר פרטי פלסטיק – החל מגודל של פקק בקבוק – ביחידת שטח נתון. כיצד נעשה תהליך הדיגום? סופרים את פרטי הפלסטיק הפזורים ברצועת חוף ברוחב קבוע, מקו המים ועד קו הצמחייה, המצוק, הדיונה או כל מכשול אחר. כיוון שהפסולת אינה מפוזרת בצורה אחידה לאורך החוף בוחרים כמה נקודות דיגום אקראיות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.